ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟
ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟
بنر اصلی ملزومات سفر

طرفدار سفرهای ماجراجویانه و کمپینگ هستید؟ دوست دارید اتراق در دل طبیعت را تجربه کنید؟

در این مطلب با زیگوکمپ همراه شوید تا بدانید ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟

فراموش نکنید که اگر قصد کمپینگ با تور را دارید به تمام این وسایل نیاز پیدا نخواهید کرد چون برخی از آن‌ها توسط تور تهیه می‌شود.

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی، یکی از ضروری‌ترین وسایل کمپینگ است چرا که ماندن در طبیعت نیاز به داشتن یک سرپناه مطمئن برای محافظت از عوامل طبیعی مانند مثل باد و باران یا حشرات دارد. چادر خوب و مناسب باید عایق سرما و آب و همچنین سبک باشد تا در پیمایش‌های طولانی حمل آن برایتان دشوار نباشد.

کفش طبیعت گردی

کفش از اولین و مهمترین لوازم‌ کمپینگ است. انتخاب کفش مناسب بستگی به مقصدی دارد که می‌خواهید در آن کمپ کنید. بهترین نوع کفش‌ها، کفش‌های طبیعتگردی سبکی هستند که مناسب سه فصل به جز زمستان هستند. اگر به مقاصد جنگلی می‌روید، بهتر است از کفش‌های مخصوص طبیعت‌گردی استفاده کنید. این کفش‌ها کفی محکمی دارند و لغزنده نیستند. علاوه بر این بهتر است است کفش‌ها ساق‌دار باشند تا از مچ پای شما در برابر خیس شدن و سرما محافظت کنند.

کوله‌پشتی

داشتن یک کوله‌پشتی مناسب از واجبات است. انتخاب کوله‌پشتی مناسب بستگی به طول سفر شما دارد. مثلا کوله‌پشتی کوه با کوله سفر یک‌روزه متفاوت است. به طور کلی کوله‌پشتی‌ استاندارد معمولا بندی برای بستن روی سینه دارد که به حفظ تعادل کمک می‌کند. یک تسمه روی کمر هم سنگینی وزن روی شانه‌ها را کمتر می‌کند. هر چه وزن کوله کمتر باشد برای کوهنوردی و مسیرهای طولانی مناسب‌تر است.

کیسه‌خواب

اگر قرار است شب را در طبیعت بگذارنید، داشتن کیسه خواب برای خوابی راحت در چادر به شما کمک زیادی خواهد کرد. کیسه خواب‌ها وزن و دمای متفاوتی دارند که بسته به محل و زمان سفر باید مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

بهترین کیسه‌خواب مدلی است که زیپش را در تابستان باز بگذارید و در زمستان به اندازه کافی گرم‌تان کند. سبک باشد و بارتان را سنگین نکند.

زیرانداز

در سفرهای کمپینگی به یک زیرانداز سفری نیاز پیدا می‌کنید تا در مواقعی که خارج از چادر هستید یا برای محافظت از سرما به داخل چادر و عدم نفوذ رطوبت، بتوانید به راحتی روی زمین بنشینید. بهتر است از زیراندازهای ضدآب، سبک و کم‌حجم استفاده کنید تا در حمل و نقل آن دچار مشکل نشوید.

غذا و خوراکی‌ها

دغدغه خورد و خوراک نه فقط در کمپینگ بلکه در همه شرایط مهم و حایز اهمیت است. با توجه به طول اقامت در طبیعت حتما کمی کنسرو، بیسکوییت و نان همراه خود داشته باشید. بهتر است از مصرف لبنیات و گوشت در کمپینگ خودداری کنید. اگر خیلی به گوشت علاقه دارید ترجیحا آن را برای وعده‌ی اول انتخاب کنید و با قرار دادن آن در کلمن یا یخدان سفری احتمال فاسد شدنش را کاهش دهید. به همراه داشتن کمی آجیل و شکلات هم کارآمد و خوب است. داشتن آب آشامیدنی به میزان لازم را فراموش نکنید. 

ملزومات پخت و پز

یکی از واجب‌ترین ملزومات پخت و پز ژل آتش زنه و فندک یا کبریت است. برای گرم کردن کنسرو یا پختن غذا، داشتن یک قابلمه روحی شرایط را بهتر می‌کند. ادویه و روغن برای پخت و پز هم نیاز دارید. حتما یک لیوان، قاشق، چنگال و چاقوی چندکاره هم همراه خود داشته باشید. قوری و کتری برای درست کردن چای آتشی را فراموش نکنید. اگر اهل نوشیدن چایی و قهوه یا حتی دمنوش هستید، حتما فلاسک سفری‌تان را هم همراه خود ببرید.

لباس‌ کمپینگ

لباس مناسب برای کمپینک به زمان سفر و محل کمپینگ بستگی بسیاری دارد اما به طور کلی از آنجا که در این نوع سفرها باید در طبیعت باشید و طبیعت غیرقابل پیش‌بینی است، بهتر است از لباس‌های مخصوص طبیعت‌گردی استفاده کنید. لباس مناسب کمپینگ باید راحت و سبک باشد و در عین حال نگران کثیف شدن یا آسین دیدنشان نباشید. در صورتی که در فصول سرد سال سفر می‌کنید بهتر است لایه لایه لباس بپوشید تا در صورت گرم شدن بتوانید دما را تنظیم کنید. در صورتی که قرار است یک شب یا بیشتر در طبیعت بمانید حتما لباس اضافه همراه خود داشته باشید. اگر به مکان‌های بارانی سفر می‌کنید پانچو و بارانی را فراموش نکنید.

وسایل الکترونیکی

مگر می‌شود به طبیعت پناه برد از اینهمه زیبایی فیلم و عکس تهیه نکرد. پس حتما باتری اضافه یا پاوربانک همراه خود داشته باشید تا نگران تمام شدن شارژ موبایل خود نشوید. اگر دوربین عکاسی همراه خود دارید باتری و حافظه اضافه برای دوربینتان بردارید. بهتر است یک چراق قوه برای دید کافی در شب همراه خود داشته باشید. می‌توانید از هدلامپ که دور سر بسته می‌شود و دست و پاگیر نیست هم استفاده کنید.

وسایل بهداشتی

وسایل بهداشتی از مهم‌ترین نیازمندی‌های یک سفر هستند. هرچند بودن بعضی از آن‌ها به طول سفر بستگی دارد اما بهتر است دستمال کاغذی و دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی، حداقل یک حوله، صابون، شامپوی کوچک، مسواک و خمیردندان همراه خود داشته باشید.

سایر ملزومات

کرم ضدآفتاب یکی از نیازمندی‌های مهم سفر است. در صورتی که حساسیت دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید فراموش نکنید که داروهای خود را بیاورید. کرم ضدآفتاب

همراه داشتن قرص و دارو به حساسیت ما برمی‌گردد. کرم ضد آفتاب، پماد نیش حشرات یا قرص تصفیه آب، چسب زخم، باند و مسکن می‌توانند بخشی از لوازم کمپینگ باشند.

https://mag.zigocamp.com/post/100
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *