کیسه خواب پر یا الیاف ؟ | بررسی مزایا و معایب کیسه خواب پر و الیاف

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » کیسه خواب پر یا الیاف ؟ | بررسی مزایا و معایب کیسه خواب پر و الیاف
کیسه خواب پر یا الیاف ؟ | بررسی مزایا و معایب کیسه خواب پر و الیاف
کیسه خواب پر یا الیاف

در هر سفر طبیعت گردی و کمپینگی که باشید و قصد سپری کردن حداقل یک شب را داشته باشید، قطعا به کیسه خواب احتیاج دارید. کیسه خوابی که بتواند یک خواب آرام را در طول شب برای شما رقم بزند. اکنون بحثی که پیش می ­آید این است، کیسه خواب پر یا الیاف؟

اکثر کوهنورد ها و یا طبیعت گرد های حرفه ای از مدت ها قبل پاسخ پرسش کیسه خواب پر یا الیاف را داده ­اند. آن ها متوجه شده ­اند که باید بر حسب سفر پیش رو نوع کیسه خواب را انتخاب کرد. ما امروز در زیگوکمپ قصد داریم تا پاسخ سوال کیسه خواب پر یا الیاف را به شکل واضحی مشخص کنیم.

 

کیسه خواب پر یا الیاف

 

 

کیسه خواب پر یا الیاف، مسئله این است

 

پیش از آغاز مقایسه بگذارید ابتدا کمی درخصوص کیسه خواب صحبت کنیم. در سفر های طبیعت گردی و کمپینگ، بعد از چادر کیسه خواب حرف اول را می­ زند. یک کیسه خواب باید بتواند کاری کند که خواب راحتی را تجربه کنید. کیسه خوابی می­ تواند مرغوب و مناسب باشد که قوای بدنی از دست رفته شما را برگرداند و حس نشاط را به شما القا کند. لازم به ذکر است بگوییم که علاوه بر جنس کیسه خواب بر اساس دو مدل مستطیلی و مومیایی نیز دسته بندی می­ شوند.

 

مقایسه کیسه خواب ها

 

 

کیسه خواب های پر

 

یک کیسه خواب گران و راحت که محبوب دل بسیاری از کوهنوردان است. کیسه خواب هایی که از جنس پر هستند رطوبت را به خوبی جذب می ­کنند. متاسفانه این جذب رطوبت سبب می ­شود تا پر های درون کیسه خواب به حالت گوله گوله دربیایند. همچنین خشک شدن کیسه خواب پر زمان بیشتری می­ برد. اما کیسه خواب پر از مرغوبیت بالاتری برخوردار بوده و همزمان نگهداری سخت تری دارد.

 

 پر

 

 

کیسه خواب الیاف

 

برخلاف مدل های از جنس پر، کیسه خواب های از جنس الیاف قیمت پایین تری داشته و به سختی رطوبت را جذب می ­کنند. از این رو نباید انتظار گوله گوله شدن محتویات داخلی آن را داشت. همچنین کیسه خواب الیاف در مدت زمان کوتاه تری خشک می ­شود.

مقایسه کیسه خواب پر با کیسه خواب الیاف

در جواب سوال کدام کیسه خواب را انتخاب کنیم، به راستی نمی­ توان پاسخ قطعی داد. در اینجا تنها می ­توانیم شما را را راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • کیسه خواب های از جنس پر به سرعت شما را گرم می­ کند در حالیکه این پروسه در مدل با الیاف مصنوعی طولانی تر است.
  • کیسه خواب های از جنس پر نسبت به الیاف عمر بیشتری دارد اما نگهداری مدل الیاف مصنوعی راحت تر است.
  • کیسه خواب های از جنس پر وزن کمتری داشته و حمل آن آسان تر است.
  • مدل الیاف مصنوعی تا 70 درصد عایق رطوبت بوده و مانند نوع پر گوله گوله نمی­ شود.

 

کدام کیسه خواب

 

اگر هنوز هم بین انتخاب کیسه خواب مورد نظر مانده ­اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. اکنون با چند مثال ساده از کاربرد این دو مدل کار شما را آسان تر می ­کنیم. اگر مقصدتان رطوبت کمی دارد و یا به کوه نوردی و یا دوچرخه سواری می­روید که وزن تاثیر گذار است، کیسه خواب های از جنس پر را انتخاب کنید. کیسه خواب الیاف برای مقاصد با رطوبت بالا و نه چندان سرد، علی الخصوص سفر تابستانی انتخاب مناسبی است. همچنین اگر می ­خواهید کیسه خواب خود را مدام بشوئید نیز از نوع الیاف استفاده کنید.

 

نکته آخر

 

امیدواریم توانسته باشیم تا پاسخ مقایسه دو مدل کیسه خواب را تا حدودی روشن کرده باشیم. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین زیگوکمپ از انواع کیسه خواب ها دیدن کرده و مورد مناسب را انتخاب کنید.

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/1206
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *