اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل همدان | بازدید از پایتخت تاریخ و تمدن ایران

مجله زیگوکمپ » اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل همدان | بازدید از پایتخت تاریخ و تمدن ایران
اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل همدان | بازدید از پایتخت تاریخ و تمدن ایران
اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل

سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران چه حالی دارد؟ چند شب اقامت در قدیمی ترین شهر ایران چه حسی دارد؟ همدان واقع در دامنه کوه الوند یکی از قدیمی ترین شهر های جهان است. همدان، یکی از سرد ترین شهر های ایران هم اکنون به عنوان پنجمین شهر توریستی کشور محسوب می شود. از این رو قصد داریم یکی از بهترین بوم گردی های همدان را معرفی کنیم. با مجله زیگوکمپ در معرفی اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل همراه باشید.

 

حیاط اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل

 

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل

 

قدمت اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل به 140 سال پیش و دوران قاجار بر می گردد. این اقامتگاه در محدوده شهرک الوند واقع شده است. برای دسترسی به بوم گردی حاجی اسماعیل کافیست به سمت میدان مدرس حرکت کرده و تا انتهای خیابان منوچهری پیش بروید. اقامتگاه در کوچه باغ اول مسیر خاکی شهرک الوند قرار گرفته است. زیربنای اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل بین 1000 الی 1500 متر مربع بوده که 500 متر مربع آن بنای مجموعه است.

 

بوم گردی

 

 

اتاق های اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل

 

بوم گردی حاجی اسماعیل در مجموع 7 اتاق دارد. از این بین 3 اتاق مجهز به تخت خواب بوده و 4 اتاق دیگر کف خواب هستند. اتاق های تخت خواب دار عبارتند از یک اتاق 4 تخته، یک اتاق 5 تخته و یک اتاق 6 تخته.4 همچنین اتاق کف خواب به شکل یک اتاق دو نفره، یک اتاق 4 نفره و دو اتاق 6 نفره تقسیم می شوند. اتاق های کف خواب مجموعه در طبقه بالا و تخت خواب دار ها در طبقه پایین واقع شده اند. لازم به ذکر است که هیچکدام از اتاق ها به سرویس بهداشتی اختصاصی مجهز نیستند.

 

اتاق خواب

 

 

امکانات و خدمات رفاهی

 

در تمامی اتاق ها بخاری نفتی، هیزمی و همچنین پنکه تعبیه شده است. سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی در حیاط قرار دارند. بوم گردی حاجی اسماعیل دارای چهار توالت ایرانی و فرنگی و سه حمام است. مجموعه برای رفاه حال مسافران یک پارکینگ غیر مسقف در نظر گرفته که 11 نفر ظرفیت دارد. مسافران می توانند برای تنوع از شربت خانه اقامتگاه نیز استفاده کنند. ناگفته نماند که می توانید سفارش غذا های محلی مورد نظرتان به پرسنل نیز بدهید.

 

نمای برفی

 

 

جاذبه های دیدنی

 

به جرات می توان گفت همدان یکی از جذاب ترین شهر های ایران است. طبیعت این شهر از خرداد ماه تا مهر ماه بسیار دیدنی است. به هنگام اقامت در اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل می توانید از انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی بهره مند شوید. برای مثال فاصله برخی از جاذبه های دیدنی از اقامتگاه به شرح زیر است:

گنبد علوی 8 کیلومتر، حمام قلعه 3.3 کیلومتر، بازار سنتی 3.4 کیلومتر، آرامگاه بوعلی سینا 4.7 کیلومتر و…

 

جمع بندی

 

همدان از آن دسته شهر های کوهستانی ایران است که حتما باید آن را تجربه کنید. چه بهتر که برای اقامت خود یک مجموعه بوم گردی را انتخاب کنید. اقامت در چنین مجموعه هایی سبب می شود تا هر چه بیشتر با فرهنگ و رسوم شهر مقصد آشنا شوید. پس با یک برنامه ریزی دقیق سفر خود را آغاز کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1428
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *