بهترین روش تهیه قهوه در طبیعت گردی و سفر

مجله زیگوکمپ » آموزش » بهترین روش تهیه قهوه در طبیعت گردی و سفر
بهترین روش تهیه قهوه در طبیعت گردی و سفر
تهیه قهوه در سفر

اگر اهل قهوه هستید و روزانه از این نوشیدنی پرطرفدار استفاده می‌کنید، حتما علاقه دارید که در سفر هم از آن استفاده کنید. استفاده از قهوه های فوری هیچ گاه نمیتواند جای نوشیدن قهوه مرغوب با عطر و طعمی خاص را بگیرد. چیزی بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه گرم و تازه در جنگل یا کوه در هوای سرد نیست. با نوشیدن قهوه گرم و حلقه زدن دستها دور فنجان قهوه انگار خون تازه‌ای در رگهای ما جریان پیدا میکند.بسته به نوع قهوه ای که از طعم آن لذت میبریم و یا ذائقه ما به آن عادت دارد، برای اینکه بتوانیم این لذت دلچسب را تجربه کنیم نیاز به ابزاری داریم که حمل آن راحت بوده و در سریع‌ترین زمان قهوه آماده نوشیدن شود.

فلاسک مسافرتی استیل

یکی از اصلی ترین وسایلی که هنگام سفر حتی در پیک نیک های روزانه به همراه میبریم فلاسک مسافرتی است که برای مصرف آب سرد یا آب جوش مورد استفاده فراوان قرار میگیرد. برای تهیه قوه در طبیعت گردی و سفر نیز مهمترین اصل به همراه داشتن آب جوش برای عمل آوری قهوه است.

یکی از مسائل بسیار مهم در فلاسک مسافرتی دوجداره بودن دیواره های داخلی است، که علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن گرما، بر خلاف در برابر ضربه و یا حتی گرم و سرد شدن ناگهانی بسیار مقاوم باشد. از دیگر موارد مهم این است که از مواد درجه یک جهت ماندگاری و تثبیت کیفیت مایعات درون فلاسک استفاده شده باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فلاسک استیل مسافرتی قابلیت نگهداری از دمای آب تا 12 ساعت و نوشیدنی‌های گرم تا مدت زمان ۱۸ ساعت و انواع نوشیدنی‌های سرد تا مدت زمان ۲۴ ساعت است.

 

فلاسک و ماگ استنلی

 

انواع اسپرسوساز یا قهوه‌ساز 

دستگاه‌های اسپرسوساز دارای انواع مختلفی هستند که بعضی آز آنها از نیروی بخار و بعضی از آنها از پمپ آب برای تولید قهوه بهره میبرند. دستگاه های قدرت گرفته از بخار هم به دو نوع اسپرسو سازهای رو گازی مثل انواع موکا پات و اسپرسو سازهای برقی بدون پمپ تقسیم میشوند.

اسپرسوسازهای پمپی بیشترین استفاده را در میان دستگاه ها دارند و انواع مختلف دارند:

دستگاه اسپرسوساز با پمپ دستی: در این دستگاه ها فشار لازم برای تهیه اسپرسو در این نوع دستگاه‌ها، به وسیله یک اهرم دستی ایجاد می شود.

اسپرسوساز با پمپ برقی: در این نوع دستگاه ها شما دمای مورد نیاز را مشخص نموده و دستگاه با یک پمپ فشار برقی اسپرسو را برای شما تهیه می‌کند.

دستگاه اسپرسوساز با پمپ نیمه خودکار: برای استفاده قهوه را آسیاب کرده و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در فیلتر قرار می دهید. سپس دکمه دستگاه را زده و اسپرسوی خود را دریافت می کنید.

اسپرسوساز با پمپ خودکار: در این مدل شما بعد از آسیاب دانه های قهوه باید آن را در فیلتر دستگاه قرار دهید. دستگاه به صورت خودکار روشن شده و پس از تهیه اسپرسو خاموش می شود.

دستگاه اسپرسو ساز با پمپ فوق خودکار: تمامی فرآیند در این دستگاه به صورت خودکار انجام میشود. دانه های آسیاب شده به صورت خودکار پرس شده و درون فیلتر قرار می گیرند. آب جوش آمده با فشار زیاد اسپرسو را برای شما تهیه می‌کند. کار کردن با این دستگاه های بسیار آسان اما قیمت آنها بسیار گران است.

 

مینی اسپرسوساز

 

اسپرسوساز سفری

میرسیم به مهمترین ابزار تهیه قهوه که دستگاه کوچک اسپرسوساز سفری برای بهترین روش تهیه قهوه است. کمبود جا یک و به همراه داشتن انبوهی از وسایل کاربردی یکی از دغدغه های هر سفری محسوب می‌شود. اگر به دنبال ابزاری هستید که در پروازها یا سفرهای کمپینگ با خود ببرید، باید اطمینان حاصل کنید که برای حمل به اندازه کافی سبک است.

به این دستگاه ها مینی پرسو هم میگویند. مینی پرسو در واقع اسپرسوسازهای کوچک شده هستند. به همین دلیل با نام اسپرسوساز همراه هم شناخته می‌شوند. این دستگاه مانند دستگاه های اسپرسو ساز، با فشار ۸ بار، یک شات اسپرسو آماده می‌کند. از آنجایی که این دستگاه به برق متصل نمیشود، باید این میزان فشار را با دست ایجاد کرد که بسیار راحت می‌باشد.

مینی پرسوها ابعاد کوچک و وزن سبک چیزی در حدود ۳۶۰ گرم وزن و ۱۷٫۵ سانتیمتر طول دارند. درنتیجه به راحتی در کیف، کوله پشتی و چمدان جا می‌گیرند.

 

ماگ سفری استنلی

 

ماگ مسافرتی و یا لیوان مسافرتی

یکی دیگر از وسایلی که برای نوشیدن مایعات در سفر یا قهوه به آن نیاز داریم، ماگ مسافرتی است. وقتی که قهوه را آماده کردید حالا نیاز دارید آنرا گرم نگه دارید تا جرعه جرعه آن را با لذت فراوان بنوشید. یک لیوان مسافرتی خوب یکی از اجزای ضروری مجموعه‌ی قهوه در سفر است.

ماگ سفری یا لیوان های مسافرتی دارای بدنه عایق بندی شده هستند که مانع تغییر دمای نوشیدنی می شوند. این محصول دمای مایع درون خود را تا ساعت ها حفظ می کند. گنجایش ماگ از لیوان‌ها و فنجان‌ها بیشتر است و علاوه بر نوشیدن چای و قهوه میتوان در آنها از سوپ و غذاهای آبکی دیگر هم استفاده کرد.

https://mag.zigocamp.com/post/3233
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *