5 نکته برای یک سفر جاده‌ ای مقرون به صرفه

مجله زیگوکمپ » آموزش » 5 نکته برای یک سفر جاده‌ ای مقرون به صرفه
5 نکته برای یک سفر جاده‌ ای مقرون به صرفه
سفر جاده ای

هنگام سفر با خانواده یا دوستان، خاطراتی که از یک سفر جاده ای به یاد می‌آورید بسیار لذت بخش خواهد بود. تماشای مناظر طبیعی، توقف کنار جاده برای نوشیدن چای یا خوردن تنقلات، صرف غذا در رستوران های زیبای بین راهی، توقف و استراحتی کوتاه لب جاده یا کنار رودخانه تمامی اینها میتواند خاطراتی لذت بخش را برای ما به همراه داشته باشد.

اگر از قبل برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید این سفر جاده‌ ای میتواند خیلی خوب پیش برود. چک کردن خودرو و سرویس کامل آن قبل از سفر باعث می‌شود که ساعتها در جاده سرگردان و منتظر ماشین یدک کش نشوید.

با برنامه‌ریزی مناسب برای سفر و برنامه‌ریزی مالی، خاطرات سرگرم کننده‌ای از سفر جاده‌ای به یاد خواهید داشت و در سالهای آینده نیز رغبت بیشتری به این سفرها خواهید داشت. برنامه‌ریزی از قبل یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه‌های سفرهای جاده‌ای است.

با سفر جاده‌ ای می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید خیلی ساده‌تر از اینکه فکرش را بکنید. با رعایت این 5 نکته در تعطیلات و سفرهای بعدی خود یک سفر جاده‌ ای مقرون به صرفه را تجربه کنید.

  1. بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی

برای داشتن یک سفر جاده‌ ای خوب باید انتظاری واقع بینانه از هزینه سفر داشته باشید. بهترین راه برای پس انداز در یک سفر جاده‌ای برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و باز هم برنامه‌ریزی است. قبل از سفر تمامی موارد را بررسی و هزینه‌ها را تخمین بزنید. بودجه بندی برای سفر به مشا کمک میکند تا زمان بیشتری از سفر لذت ببرید. به طور مثال یک سفر چهار روزه با هزینه زیاد را تبدیل به یک سفر ده روزه با هزینه کمتر کنید. بودجه بندی و برنامه ریزی مالی در سفر به شما کمک میکند تا استرسی برای اتمام پول خود در سفر نداشته باشید.

  1. وسیله نقلیه خود را چک کنید

قبل از حرکت، مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما هیچ ایراد فنی ندارد تا بتوانید بدون نگرانی از خرابی غیرمنتظره سفر کنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت هزینه تعمیراتی را بپردازید که هزینه آن بسیار بیشتر از تعمیرات معمول و پیشگیرانه است.

اگر پیش از سفر جاده ای خودروی شما به تعویض روغن نیاز دارد، حتما آنرا انجام بدهید همچنین سطح مایعات، باتری، فشار باد لاستیک، ترمزها و موارد دیگر را بررسی کنید.

حتی اگر ماشین شما از هر نظر چک شده و آماده حرکت است، برای مواقع اضطراری در جاده نیز مجهز باشید. ایمنی را رعایت کنید و خودروی خود را با وسایل اضطراری مانند چراغ قوه، کیف کمک های اولیه، آب آشامیدنی، غذا برای مسافران و حیوانات خانگی، کابل های تقویت کننده باتری، ابزار تعویض لاستیک پنچر و … مجهز کنید.

 

 

سفر جاده ای گروهی

 

 

  1. برنامه های سفر را دانلود کنید

برنامه های بسیاری برای راهنمایی سفر وجود دارد که می توانند به عنوان راهی برای صرفه جویی در هزینه در سفر جاده‌ ای استفاده شوند. سوخت‌گیری در پمپ بنزین می‌تواند بخش بزرگی از زمان سفر جاده‌ای را به خود اختصاص دهد، بنابراین برنامه‌هایی را در گوشی همراه خود نصب کنید که می‌توانند به یافتن پمپ بنزین‌های بین راهی کمک کنند.

برنامه های مسیریابی و سفر به شناسایی آنچه در جاده با آن روبرو هستید کمک می‌کند، از کندی های مربوط به ساخت و ساز گرفته تا ایست‌های بازرسی سرعت معمول و حوادثی که جاده ها را مسدود می‌کنند.

همچنین برنامه هاییکه اطلاعاتی در مورد امکانات موجود در خروجی های اطراف، از رستوران ها گرفته تا ایستگاه های استراحت، ارائه می دهند. همگی اینها به شما کمک میکنند تا اطلاعات کاملی را از مسیر و امکانات جاده‌ای که در آن در حال سفر هستید به شما ارائه دهند.

  1. غذای خانگی همراه خود ببرید

یکی دیگر از راه‌های انجام سفر جاده‌ ای ارزان قیمت این است که غذا و نوشیدنی‌های خود را به جای اینکه از رستوران ها و فست فودهای بین راهی و یا شهرهای مقصد تهیه کنید، از خانه به همراه داشته باشید.

برای داشتن یک سفر ارزان قیمت توجه کنید اگر یک خانواده چهار نفره در یک رستوران غذا بخورند، قیمت آن حداقل 300هزارتومان خواهد بود. اگر بخواهید کل طول سفر را از غذای رستوران استفاده کنید هزینه سرسام آوری را متحمل خواهید شد.

اگر به غذاای محلی علاقه دارید بسته به شهری که به آن سفر میکنید میتوانید یک وعده را در رستوران محلی صرف کنید.

  1. اقامتگاه های مقرون به صرفه پیدا کنید

اگر قصد اقامت طولانی مدت در سفر جاده ای را دارید، یک هتل آپارتمان با امکانات آشپزخانه اجاره کنید. این کار به شما کمک میکند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه غذا، مبالغ بالایی بابت هتل های چندستاره گران قیمت نپردازید.

همچنین میتوانید از اقامتگاه های بومگردی که افراد بومی منطقه در اختیارتان قرار میدهند و با داشتن امکانات بالا هزینه کمتری دارند نیز استفاده کنید. قبل از سفر به مقصد مورد نظر حتما درباره اقامتگاه‌های بومگردی آن منطقه اطلاعات کامل کسب کنید.

گروهی سفر کنید

سفر کردن به شکل گروهی با دوستان و اعضای خانواده علاوه بر لذت بسیار زیادی که دارد باعث سرشکن شدن هزینه ها نیز میشود. این تقسیم هزینه کمک بسیار زیادی میکند تا هزینه های سفر بالا نرود. میتوانید حتی یک ویلای لوکس و درجه یک را اجاره کنید و هزینه را بین اعضای گروه تقسیم کنید.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3336
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *