انواع تخت در هتل‌های ایران | تفاوت تخت‌ها با یکدیگر | زیگو

مجله زیگوکمپ » آموزش » انواع تخت در هتل‌های ایران | تفاوت تخت‌ها با یکدیگر | زیگو
انواع تخت در هتل‌های ایران | تفاوت تخت‌ها با یکدیگر | زیگو
یک اتاق در هتل با تخت کوئین

چندی پیش تصمیم گرفیتم تا انواع اتاق در هتل‌های ایران را به شما معرفی کنیم. حال در این مقاله سعی داریم تا انواع تخت در هتل‌های ایران را به شما معرفی کنیم و بگوییم تفاوت تخت‌ها با یکدیگر در چیست. بر‌اساس تعداد تخت‌های اتاق، سه دسته اصلی سینگل، دبل و توئین وجود دارد و هر تخت نیز به سه دسته سینگل، کوئین و کینگ تقسیم بندی شده است. نکته مهم و حائز اهمیت، انتخاب درست تخت در زمان رزرو هتل است. اگر تخت مناسب خود را انتخاب نکنید در هنگام خواب به مشکل خواهید خورد.

تخت سینگل با تخت کوئین

اتاق‌های سینگل یا تک نفره همراه با یک تخت تک نفره به مهمان تحویل داده می‌شود اما اگر میهمان در خواست کند، اتاق را با تخت کوئین سایز به مسافر ارائه می‌دهند. شما در هنگام رزرو هتل می‌توانید این نکته را به پذیرش هتل گوشزد کنید.

 

تخت دبل، اگر تنها هستید نگیرید!

یک تخت دبل در یکی از اتاق های یک هتل خارجی

اگر قصد سفر دارید و در این مسافرت کسی شما را همراهی نمی‌کند، نیازی نیست که اتاق دبل بگیرید؛ چون شما خواه یا ناخواه هزینه‌ی اضافی نفر دیگری را به هتل پرداخت می‌کنید. این اتاق بیشتر مخصوص زوجین است و در حالت عادی تخت آن کینگ سایز می‌باشد.

 

تخت توئین، اندکی متفاوت با دبل

نمونه یک تخت توئین در یک هتل

در اتاق توئین شما دو تخت در مجاور یکدیگر دارید که توسط یک میز از هم فاصله دارد. تنها سایز تخت‌ها است که در حالت معمولی سینگل است ولی اگز بخواهید می‌توانید در هنگام رزرو بخواهید که دو تخت کوئین سایز در اختیار شما قرار دهند.

 

اتاق هالووین توئین؛ ترکیبی از سینگل و توئین

اگر نام هالووین توئین به گوشتان خورد، به دنبال چیزی عجیب نگردید. هالووین توئین همان اتاق توئین است با این تفاوت که تخت‌ها هیچ فاصله‌ای ندارد و در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

اتاق‌هایی که برای شرایط خاص هستند!

شاید برای شما سوال شده باشد که وقتی خانواده‌ی سه یا چهار نفره قصد سفر دارند چه می‌کنند؟ جای نگرانی نیست، داخل هر هتل اتاق‌هایی تعبیه و طراحی شده که مختص به خانواده است.

 

انواع تخت در هتل‌های ایران؛ با خانواده، تریپل بگیرید!

نمونه یکی از اتاق های هتل در ایران با تخت تریپل

اتاق‌های تریپل یا سه تخته، معمولا از نظر سایز بزرگتر از اتاق‌های سینگل و دبل می‌باشند و شامل دو نوع هستند. در نوع اول داخل اتاق‌ها یک تخت دبل و یک سینگل و در نوع دوم  اتاق‌ها دارای سه تخت سینگل هستند. نکته مهم در رابطه با اتاق‌های تریپل این است که امکان دارد خیلی از هتل‌ها فقط اتاق‌های سینگل و دبل و توئین داشته باشند. در این شرایط اگر مهمانی اتاقی برای سه نفر درخواست کند، هتل یک تخت به اتاق ‌آنها اضافه می‌کند، اگر خانواده باشند در یک اتاق دبل، اگر نه در اتاق توئین یک تخت سینگل اضافه می‌کنند.

 

چهار تخته در ایران وجود دارد اما کم

یک اتاق چهار تخته در هتل ایرانی

این اتاق برای خانواده‌های ایرانی بسیار مناسب می‌باشد اما متاسفانه خیلی از هتل‌های ایران این چنین اتاقی را ندارد. این اتاق دارای 4 تخت سینگل در کنار هم یا با فاصله است. زمانی که هتل اتاق چهار تخته نداشته باشد، برای شما اتاق سه تخته در نظر می‌گیرید که دارای یکی از سه حالت؛ تخت اضافه، کاناپه‌ی تخت خواب شو و یا سرویس پد (کف خواب) باشد اما همان مبلغ اتاق چهار تخته را دریافت می‌کند. سعی کنید حتما ما را در فضای مجازی دنبال کنید تا از اخبار گردشگری با خبر باشید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *