چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار | وسایل مهم سفر | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار | وسایل مهم سفر | زیگوکمپ
چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار | وسایل مهم سفر | زیگوکمپ
چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار | وسایل مهم سفر | زیگوکمپ

چه زمانی بهتر از فصل بهار برای کمپینگ؟ همه چیز می‌تواند برای یک کمپ رویایی در این فصل رقم بخورد. هوای مساعد، درختان سرسبز و رودهای پر آب می‌توانند دلایل محکمی برای رفتن به سفر در فصل بهار است. البته رعایت نکردن چند نکته برای کمپینگ در بهار ممکن است این سفر را به بدترین خاطره زندگیتان تبدیل کند. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار به شما معرفی کنیم.

پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید

دمای هوا در فصل بهار می‌تواند به یک باره تغییر کند. تغییرات شدید دما ممکن است در همان روز رخ دهد. بارش باران‌های ناگهانی یکی از رایج‌ترین اتفاقات در فصل بهار است. اطمینان حاصل کنید که قبل از حرکت به هواشناسی توجه ویژه ای داشته باشید. این موضوع می‌تواند کمپینگ بهاری شما را به یک فاجعه تمام عیار تبدیل کند.

 

تجهیزات خود را بررسی کنید

تجهیزات خود را بررسی کنید

اگر چادر یا هر وسیله‌ی کمپینگی را تازه خریداری کردید؛ بهتر است از قبل از سفر از طرز استفاده درست آن مطلع شوید. چادر، کیسه خواب، تشک بادی و مواردی از این دست، ممکن است دچار سوراخ شدگی یا پارگی باشند. پس بهتر است قبل از کمپینگ در بهار، تمام تجهیزات مسافرتی خود را تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که کیسه خواب و چادر شما در برابر آب مقاوم بوده و برای استفاده در هوای سرد در نظر گرفته شده است.

 

یک کیت کمک های اولیه همراه داشته باشید

بدون جعبه کمک های اولیه مجهز به هیچ عنوان کمپ نزنید! خراش‌ها و بریدگی‌ها به خصوص در هنگام راه اندازی کمپ به احتمال زیاد رخ می‌دهد. به همراه نداشتن وسایلی مانند باند چسب، پد گاز، دستمال مرطوب استریل، کرم هیدروکورتیزون، پراکسید هیدروژن، موچین، آسپرین و هر نوع داروی تجویزی که مصرف می‌کنید؛ می‌تواند جان شما را در کمپینگ بهاری تان به خطر بیاندازد.

 

کبریت های ضد آب دریافت کنید

چه در حال ساختن آتش باشید، چه در فضای باز آشپزی کنید یا حیات وحش را دور بزنید، برای کمپینگ بهاری یک بسته کبریت ضدآب روی نیاز خواهید داشت. شاید به همراه داشتن این کبریت به نظر خیلی‌ها مهم نباشد؛ اما دقیقا در حساس‌ترین زمان ممکن به کمک شما خواهد آمد.

 

چاقوهای چند کاره با خود ببرید

یک چاقوی چند کاره خوب یکی از مواردی است که باید برای کمپینگ در بهار همراه خود داشته باشید. با چاقو، پیچ چوب پنبه، اره، قیچی کوچک و موارد دیگر، کاربردهای زیادی برای این ابزار مفید خواهید یافت.

 

زیر انداز مناسب به شدت ضروری است

برزنت احتمالاً همه کاره‌ترین ملزومات کمپینگ است. از آن برای محافظت از کف چادر خود در برابر گل و لای بهار، ایجاد یک جای مناسب موقت برای وسایل آشپزی در فضای باز یا محافظت از چادر خود در زیر باران استفاده کنید.

 

فانوس یا چراغ قوه؛ نبردن آن‌ها شما را کند خواهد کرد

فانوس یا چراغ قوه؛ نبردن آن‌ها شما را کند خواهد کرد

شما قطعا نمی‌خواهید که فقط به خاطر غروب خورشید و هوای مناسب به کمپینگ در بهار بروید. استفاده از زمانی هوا تاریک می‌شود هم می‌تواند جذاب باشد. پس محل کمپینگ خود را روشن کنید و به راحتی در یک مسیر تاریک نیز قدم بزنید یا با یک فانوس و چراغ قوه در چادر مسافرتی خود کتاب بخوانید.

 

دافع حشرات را فراموش نکنید

آب و هوای مرطوب فصل بهار، زمان مناسب برای پرورش پشه، مگس و سایر حشرات است. استفاده از قرص‌ها یا مواد دافع حشرات می‌تواند از شما در برابر این موجودات، محافظت کند. پس اگر می‌خواهید در هنگام برگشت از کمپینگ بهار خود، در بدنتان یک نیش هم نباشد حتما به این نکته مفید توجه کنید. پیراهن‌ها و شلوارهای آستین بلند نیز به جلوگیری از گزیدگی توسط حشرات کمک می‌کنند.

 

لباس گرم هم با خود ببرید؛ غافلگیری در کمین است!

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم؛ به همان اندازه که ممکن است هوا در طول روز گرم باشد، به همان اندازه هم می‌تواند غیر قابل پیش بینی شود و باران ببارد. یک ژاکت و چکمه ضد آب می‌تواند شما را برای مقابله با خیس شدن یا سرما خوردن آماده کند. لایه لایه لباس بپوشید. اگر به طور غیرعادی گرم است، می‌توانید یک یا دو لایه را بردارید. اگر هوا سرد شد، همیشه می‌توانید لباس اضافه کنید. اجازه ندهید آب و هوای غیرقابل پیش بینی ماجراجویی شما را مختل کند. این نکات را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که سفر بعدی کمپینگ بهاری شما خوب است.

 

ممنون که تا انتهای مقاله ” چند نکته مفید برای کمپینگ در بهار ” همراه ما بودید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم طبیعتگردی به مجله زیگوکمپ و پیج اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *