کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش دوم

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش دوم
کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش دوم
سفر کمپینگ با فرزندانتان

همانطور که در قسمت اول نکاتی برای کمپینگ با فرزندانتان متوجه شدید، کلیه این پروسه علاوه بر تفریح یک کلاس آموزشی نیز محسوب می شود. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا نکات بیشتری را با شما در میان بگذاریم.

 

نکات کاربردی کمپینگ با فرزندانتان

 

وسایل کمپینگ خود را مرتب کنید

یکی از کار های مهمی که در کمپینگ باید انجام دهید، سر و سامان دادن وسایل سفرتان به همراه فرزندتان می باشد. شما باید کاری کنید که در انجام امور سفر همراهتان باشند و در جریان سامان دهی وسایل سفر قرار بگیرند. یکی از وظایفتان این است که مکان وسایل مختلف را مشخص کنید و برای جمع آوری هر یک، کیسه و یا کیف جداگانه ای در نظر بگیرید. انجام چنین کاری در نهایت می تواند سبب صرفه جویی در وقتتان نیز بشود.

 

 

کمپینگ با نظم

 

لباس های مختلف را فراموش نکنید

پیش از آغاز سفر کمپینگ حتما وضعیت جوی و آب و هوای مقصدتان را چک کنید. با اینکار می توانید برای شرایط مختلف آماده باشید. چند دست لباس مختلف برای کودکتان بگذارید تا در شرایطی مثل باران های ناگهانی و یا آفتاب تند مشکلی پیش نیاید. یکی از کار های جذابی که می توانید بکنید در نظر گرفتن چند بازی و تفریح برای چادر است. چراکه اگر به دلیل باران، خارج شدن از چادر امری دشوار باشد، می توانید به راحتی خود را سرگرم کنید.

 

لباس های مختلف در کمپینگ

 

آینده نگر باشید

هیچکس بهتر از خودتان شما و کودکتان را نمی شناسد. این به آن معناست که شما از عادات فرزندانتان به خوبی آگاه هستید. در نتیجه اگر احساس می کنید به همراه آوردن برخی وسایل ضروری است، حتما انجامش دهید. برای مثال اگر کودک خردسالی دارید حتما چند اسباب بازی مورد علاقه اش را به همراه داشته باشید. ابزاری مانند گوش گیر، چراغ خواب، کتاب و یا پخش کننده موسیقی نیز مناسب به نظر می رسند.

 

سرگرم کردن فرزندان

 

فرزندتان را توجیه کنید

از آنجایی که به طبیعت سفر می کنید ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد. والدین موظف هستند تا برخی آمادگی های ذهنی را به کودک خود بدهند. برای مثال باید برای او روشن کنند که چه کار هایی می تواند بکند و چه کار هایی خطرناک است. اگر فرزندتان نمی تواند با موبایل کار کند، یک سوت به او بدهید. او می تواند هر زمان که احساس گم شدن کرد در آن بدمد و شما را پیدا کند.

 

کودکان در سفر

 

یک گروه متحد مثبت اندیش باشید

تمام مفهوم سفر خانوادگی و کمپینگ ایجاد یک ارتباط عمیق بین اعضای خانوداه و یادگیری کار گروهی است. ممکن است انجام بعضی امور مانند برپا کردن چادر و پخت و پز زمانیکه تنهایی انجام می دهید راحت تر و سریع تر باشند. اما فراموش نکنید که باید فرزندانتان را نیز دخالت بدهید و در این راه مانند یک معلم دلسوز و در عین حال یک دوست صمیمی  همراه آن ها باشید.

یک سفر کمپینگ بسیار متفاوت تر از یک سفر معمولی است. ممکن است در طول سفر اتفاقات گوناگونی رخ بدهد. مسئله ای که مهم است برخورد شما با مسائل می باشد. فرزندتان رفتار شما را می بیند و تقلید می کند. اگر نتوانید شرایط را مدیریت کنید، مثبت اندیش باشید تاثیر گذار نخواهید بود. البته که هر شخصی اجازه اشتباه و بروز احساسات دارد اما در اینجا بحث کمی فرق می کند.

 

خانواده مثبت اندیش

 

چند نکته مهم در کمپینگ

اگر با چند کودک و نوجوان به سفر می روید یک چادر اضافه برای آن ها به همراه داشته باشید.

سعی کنید در موقعیت های مختلف یک آموزش داشته باشید ولی شکل نصیحت به خود نگیرد.

اگر خوش نگذشت نگران نباشید، همیشه اولین تلاش ها ناموفق هستند.

کثیف شدن بخشی از سفر است و نگران نباشید ولی سعی کنید شوینده به همراه داشته باشید

به گشت و گذار بپردازید و ماجراجویی کنید

منعطف باشید و خود را با شرایط وقف بدهید

حرف آخر …

سفر طبیعت گردی و کمپینگ از آن دسته خاطراتی است که تا مدت ها در ذهن باقی می ماند. یک سفر خانوادگی هیجان انگیز می تواند به برگی مهم از دفترچه خاطراتتان شود. برنامه ریزی را فراموش نکنید و در قدم اول سعی کنید خوشحال باشید و لذت ببرید.

https://mag.zigocamp.com/post/1085
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *