کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش اول

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش اول
کمپینگ با فرزندان | نکات کاربردی سفر، بخش اول
کمپینگ با فرزندان

هیچگاه برای نشان دادن زیبایی های طبیعت به فرزندانمان دیر نیست. امروز با این جمله مقاله ای را آغاز خواهیم کرد که در آن برخی از نکات مهم سفر کمپینگ با فرزندان را با شما در میان می گذاریم. در طول مسیری که یک کودک طی می کند تا به یک انسان بالغ تبدیل شود مسائل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند. مسائلی که می توانند در جهت رشد کودک عمل کنند و یا مانع پیشرفت و تکامل او شوند.

 

کمپینگ با فرزندان

 

یکی از عمده مسائلی که می تواند تاثیر به سزایی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد، کمپینگ و آشنایی با طبیعت است. چرا که کودکان در طول چنین سفری با مسائلی رو به رو می شوند که شاید در طول زندگی روزمره و عادی هیچگاه با آن درگیر نشده باشند. تجربه ای که پس از چنین سفر هایی نصیب کودکان می شود فراتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. با ما همراه باشید تا نکات کاربردی در خصوص کمپینگ با فرزندان را لیست کنیم.

 

 

سفر کمپینگ با فرزندان

 

نکات کمپینگ با فرزندان

 

کمپینگ را در خانه امتحان کنید

اگر بار اولی است که فرزندتان می خواهد این نوع سفر و کمپینگ را تجربه کند، سعی کنید یک بار پیش از سفر آن را امتحان کنید. شما می توانید این کار با برپا کردن چادر در خانه و یا حیاط به راحتی انجام دهید. پس از برپا کردن چادر سعی کنید با فرزندتان وقت بگذرانید و چند ساعتی را در چادر سپری کنید. فرزندتان را طوری هدایت کنید که در چادر بخوابد. رفتار های او را زیر نظر بگیرید و عکس العمل هایش را برای سفر کمپینگ با فرزندان بررسی کنید.

 

کمپینگ در خانه

 

به فرزندانتان اجازه جمع کردن وسایل را بدهید

پیش از آغاز کمپینگ با فرزندان لیستی از وسایل ضروری فرزندانتان تهیه کنید و مسئولیت جمع کردنشان را به خودشان بسپارید. وسایلش را چک کنید و از او بخواهید که خودش هم لیستش را مرور کند. اگر بیشتر از یک فرزند دارید سعی کنید رنگ های متفاوتی را برای کیف هایشان انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی شما آموزش مسئولیت پذیری است. در نتیجه از آن ها بخواهید که وسایل را به خانه بازگردانند و هنگام برگشت نیز لیست خود را با محتویات کیفشان تطابق بدهند.

انتخاب یک مکان مناسب برای کمپینگ با فرزندان

معمولا در کشور هایی که سفر کمپینگ رواج بیشتری دارد مکان های به خصوصی به همراه برخی امکانات اولیه تعبیه شده اند. مکان هایی که دارای سرویس بهداشتی، محیطی برای بازی کودکان، میز های مخصوص پیک نیک و… می باشند. در نتیجه متقاضیان سفر کمپینگ می توانند با توجه به نیاز و علاقه خود گزینه مناسب را انتخاب کنند.

متاسفانه در ایران کمپینگ به اندازه ای که باید خودنمایی نکرده است. اما این موضوع نباید مانع علاقه مندان شود. از طرفی برنامه ریزی هایی برای پیشبرد این مسئله صورت گرفته است. جدا از این مسائل اگر کمپینگ اولتان به همراه فرزندتان است سعی کنید مقصدی نزدیک را انتخاب کنید. همچنین ناگفته نماند که از دوستانتان هم پرس و جو کنید و چرخی در اینترنت بزنید.

 

محل مناسب

 

تفریحات ماجراجویی در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که باید به درستی انجام دهید این است که نگذارید فرزندتان به مرحله ” حوصلم سر رفته ” برسد. یکی از وظایف اصلی شما سرگرم کردن فرزندتان به بهترین شکل ممکن است. با توجه به مقصدی که انتخاب کرده اید، کودکتان را به گردش ببرید و بگذارید با طبیعت و ماجراجویی هایش آشنا شود. انتخاب مقصدی که بتوانید برنامه های جذابی را در آن پیاده کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تفریحات ماجراجویی

 

پایان بخش اول

برنامه ریزی یک سفر آموزشی و تفریحی به همراه فرزندانتان یکی از آن کار هایی است که نباید ساده از کنارش بگذرید. از این رو تیم زیگوکمپ نیز سعی کرده تا در کنار شما باشد و به عنوان یک دوست و راهنما عمل کند. منتظر قسمت دوم کمپینگ با فرزندان در مجله زیگوکمپ باشید.

https://mag.zigocamp.com/post/1077
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *