غذا خوردن در کمپینگ | بررسی وعده های غذایی و معرفی غذا

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » غذا خوردن در کمپینگ | بررسی وعده های غذایی و معرفی غذا
غذا خوردن در کمپینگ | بررسی وعده های غذایی و معرفی غذا
غذا خوردن در کمپینگ

یکی از مهم ترینن مسائلی که هنگام سفر طبیعت گردی و کمپینگ باید به آن توجه کرد بحث غذا خوردن است. اگر زندگی روزمره خود را از دور نگاه کنیم متوجه می شویم که غذا خوردن علاوه بر یک نیاز روزانه یک تفریح جذاب است. از برنامه ریزی برای غذا تا انتخاب وعده مناسب همگی از صبح تا شب در ذهن هر یک از ما می چرخد.

 

فکر به غذا خوردن

 

حال فکر کنید به سفر طبیعت گردی و کمپینگ رفته اید. در چنین سفری باید برای هر وعده خود برنامه ریزی داشته باشید. چراکه هیچ شباهتی به سفر های درون شهری ندارد. شما نمی توانید هر موقعی که اراده کردید رستوران و یا کافه­ای را انتخاب کنید. یک سفر طبیعت گردی و کمپینگ می طلبد که شما برنامه ای از پیش تعیین شده داشته باشید. ما امروز در زیگوکمپ قصد داریم کمی درخصوص این موضوع صحبت کنیم.

 

 

غذا خوردن با دوستان

 

پیش نیاز غذا خوردن در کمپینگ

 

یکی از مسائلی که باید پیش از آغاز سفر و به جاده زدن انجام دهید، تهیه یک چک لیست کارآمد است. برای خود مشخص کنید از چه بستری می خواهید استفاده کنید. امروزه اپلیکیشن های موبایلی فراوانی برای تهیه چک لیست و یا نوت برداری وجود دارد. اگر با این اپ ها رابطه خوب ندارید از یک کاغذ و خودکار معمولی استفاده کنید.

 

مواد اولیه

 

ابتدا یک لیست غذایی برای خود تهیه کنید. اگر برنامه سفرتان دو روزه است حتما وعده های روزانه خود را مشخص کنید. فراموش نکنید که وعده ناهار خود را ترجیحا سبک انتخاب کرده و پخت و پز و غذای لذیذ را برای شب و وقت استراحت بگذارید. مواد غذایی که انتخاب می کنید باید از ارزش غذایی خوبی برخوردار باشند. علاوه بر پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین ها حتما قند و چربی را در برنامه خود بگنجانید.

 

پخت و پز

 

لوازم مخصوص را فراموش نکنید. باتوجه به سفری که پیش رو دارید وسایل آشپزی را انتخای کنید. توجه داشته باشید که در عین کامل بودن، کیفتان نباید سنگین شود. ابزار آتش زا یکی از کلیدی ترین موارد چک لیستتان باید باشد. قاشق، چنگال، ظرف و قابلمه را از یاد نبرید. اگر صبحانه های جذابی مانند پنکیک انتخاب کرده­اید، حتما ماهیتابه کوچک نچسب به همراه داشته باشید.

 

وسایل غذا خوردن

 

 

صبحانه در کمپینگ

 

از کلیشه ترین بخش های کمپینگ، صبحانه ای است که هر فرد معرفی می کند. اکثر طبیعت گردان تخم مرغ و مشتقات آن را توصیه می کنند. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، تخم مرغ و مشتقات آن می توانند به راحتی انرژی روز را فراهم کنند. اما برای آنکه دچار سردرگمی نشوید چند مورد را معرفی می کنیم.

 

پنکیک

 

پنکیک یکی از راحت ترین و خوش طعم ترین صبحانه هایی است که می توانید تجربه کنید. طعم شیرین و بافت نرم آن حس یک شیرینی داغ را القا می کند. توجه داشته باشید که مایع پنکیک نیاز به آماده سازی دارد پس حتما پیش از آغاز سفر آن درست کرده و در فلاسک و یا محفظه دیگر نگهداری کنید.

 

پنکیک

 

 

تخم مرغ

 

املت، تخم مرغ و بیکن، سوسی و تخم مرغ، نیمرو، املت فرانسوی، نرگسی، نیمرو قزوینی و تخم رغ و خرما همگی جزو بهترین انتخاب ها هستند. چراکه علاوه بر راحت بودن ارزش غذایی بسیار بالایی دارند.

 

نوشیدنی

 

نوشیدنی ها می توانند از سر صبح شما را سرحال بیاورند. قهوه سیاه و یا با شیر و شکر از دلچسب ترین گزینه ها محسوب می شود. شکلات داغ به همراه پنکیک نیز یک انتخاب دوستداشتنی است. چای، خرما، گردو و آجیل نیز می توانند انرژی خوبی به شما بدهند.

 

ناهار در کمپینگ

 

اگر در طول سفرتان قرار است پیاده روی داشته باشید و یا به ماجراجویی بپردازید، بهتر است ناهار خود را سبک انتخاب کنید. برای مثال ساندویچ های از پیش آماده شده و یا سرد انتخاب های منطقی هستند. ساندویچ های ژامبون، کره بادام زمینی، الویه، کوکو یا کتلت همگی سریع بوده و آنقدر کالری ندارند که شما خسته کنند.

 

ساندویچ سرد

 

 

شام در کمپینگ

 

معمولا وعده شام وعده استراحت و غذای خوب است. اگر خسته اید و برای آشپزی حوصله ندارید از کنسرو های آماده استفاده کنید. گزینه هایی مثل تن ماهی، کنسرو لوبیا و نودل جالب هستند. اگر اهل آشپزی هستید سعی کنید مقداری مواد اولیه جذاب با خود به همراه داشته باشید.

 

جمع بندی

 

به هیچ عنوان وعده های غذایی را فراموش نکنید و تا می توانید آب بنوشید. در طول یک سفر کمپینگ، بدن انرژی زیادی از دست می دهد و نیاز به ترمیم شدن دارد. پس حتما برای وعده های خود برنامه داشته باشید.

 

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/1177
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *