یک کلیک تا قدم زدن در جنگل

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » یک کلیک تا قدم زدن در جنگل
یک کلیک تا قدم زدن در جنگل
جنگل نوردی

حتما تا به حال در جنگل قدم زدید؟ صدای پرندگان در جنگل را شنیدید؟ جست و خیز سنجاب‌های بازیگوش را بالای درخت‌ها دیدید؟ ترکیب بوی لذت‌بخش چوب و خاک و نم با صداهای درهم آمیخته حیوانات جنگل، می‌تواند حجم زیادی از انرژی مثبت را در وجود شما به جریان بیاندازد. اما در ماه‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا در دنیا، تجربه این حس خوب حالا دیگر به راحتی میسر نمی‌شود.

مدتی است پاندمی کرونا بر کل دنیا سایه انداخته و بیشتر فعالیت‌ها به صورت مجازی و آنلاین ارائه می‌شود. در همین راستا یک سازمان هنری در بریتانیا یک نقشه تعاملی خلق کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند صداهای جنگل‌های نزدیک به خودشان را ضبط کرده و این صداها را در این نقشه تعاملی ثبت کنند تا همه انسان‌ها به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند آن‌ها را گوش دهند.

وایلد رامپوس» (Wild Rumpus) یا «همهمه وحشی»، نام سازمان هنری است که این نقشه تعاملی را خلق کرده است. «وایلد رامپوس» با سازمان ملی جنگل در بریتانیا برای برگزاری فستیوال «تیمبر» (Timber Festival) همکاری می‌کند که هر سال در ماه ژوئیه برگزار می‌شد؛ اما امسال به‌علت شیوع بیماری کووید ۱۹، این فستیوال کنسل شده است.

یکی از مدیران سازمان وایلد رامپوس درباره چگونگی پیدایش این ایده اینگونه گفته است:

«زمانی که متوجه شدیم به‌دلیل شیوع ویروش کووید ۱۹، امسال نمی‌توانیم به‌صورت رو در رو با افراد ملاقات کنیم، تلاش کردیم تا یک پروژه حسی را به مردم ارائه دهیم که به همان اندازه دموکراتیک و در دسترس افراد باشد؛ چیزی که بتواند ارتباطی احساسی و از ته دل برای مردم با طبیعت برقرار کند.

متاسفانه تاکنون صدایی از جنگل‌های ایران مانند جنگل سرسبز هیرکانی، ارسباران، زاگرس و راش در این نقشه ثبت نشده است. امیدواریم با انتشار گسترده این خبر به زودی صداهایی از دل جنگل‌های سرسبز ایران در این نقشه تعاملی طنین انداز شود.

برای دسترسی به نقشه تعاملی وایلد رامپوس و شنیدن صدای جنگل‌های دنیا روی دکمه زیر کلیک کنید:

نقشه تعاملی

https://mag.zigocamp.com/post/128
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *