تجهیزات سفر کویری – معرفی بهترین ابزار

مجله زیگوکمپ » تجهیزات سفر کویری – معرفی بهترین ابزار
تجهیزات سفر کویری – معرفی بهترین ابزار
تجهیزات سفر کویری

کشور ما به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص، کویرهای بسیار زیبایی دارد. اگر تاکنون به کویر سفر نکرده‌اید تماشای طلوع و غروب زیبای خورشید در کویر، تپه‌های شنی زیبا، تماشای مناظری شبیه سیاره مریخ و سکوتی خارق‌العاده، در انتظار شما خواهد بود. سفر به طبیعت همواره تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. درنظر گرفتن تجهیزات سفر کویری، مشکلات احتمالی سفر را کمتر میکند. برای سفر به کویر و کویرنوردی علاوه ‌بر آشنایی کافی با محیط کویر و دانستن نکات مهم، باید تمامی وسایل و ابزارهای سفر به این مناطق را همراه داشت. به همراه داشتن این وسایل می‌تواند سفر را امن‌تر و راحت‌تر کرده و حتی در مواردی فرد را از خطر نجات دهد.

اطلاع از به همراه داشتن تجهیزات سفر کویری مناسب به شما کمک میکند با کمترین مشکلات و چالش‌ها روبه‌رو شوید. کویر همواره سرزمینی رازآلود و جذاب است و سفر به آن جزو هیجان‌انگیزترین و در عین حال اسرارآمیزترین سفرها خواهد بود. تجربه سفر به کویر با دیگر سفرها کاملا متفاوت است. تجهیزات مناسب برای سفر به کویر باید متناسب با این مناطق در نظر گرفته شود. کویر به علت دارا بودن طبیعتی خشک و خشن قابل پیش بینی نیست. پس همواره باید تجهیز و آماده به این مناطق سفر کرد.

قبل از هر چیز فهرستی از لوازم و تجهیزات سفر کویری ضروری را تهیه کنید و در کوله‌پشتی خود قرار دهید.‌ بعضی از تجهیزات سفر به مناطق کویری تجهیزات ثابتی هستند که در تمام سفرها چه کوتاه مدت و چه بلند مدت باید آنها را به همراه داشت.

اپلیکیشن های مسیریابی در کویر

ماجراجویی و هیجان در کویر یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات این سفر به حساب می‌آید. در هنگام ماجراجویی باید در مسیر درست هم قدم بردارید. باید بتوانید راه درست را پیدا تا با مشکلات گم کردن مسیر مواجه نشوید. اپلیکیشن‌های متنوع و با امکانات منحصربه‌فردی در زمینه‌ی مسیریابی وجود دارند که از سرعت و دقت خوبی برخوردار هستند. این اپلیکیشن ها هم جزو تجهیزات سفر کویری محسوب میشوند. قبل از ورود به کویر مسیر را به وسیله این اپلیکیشن از پیش مرور کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید مجددا راه خود را پیدا کنید.

 

اپلیکیشن مسیریاب چارخونه

 

سایه‌بان

بدون تردید یکی از مهمترین تجهیزات سفر کویری سایه‌بان است . عصرهای کویر دما به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و خورشید به‌صورت عمود می‌تابد. برای جلوگیری از گرمازدگی و آفتاب سوختگی بهتر است حتما یک سایه‌بان همراه داشته باشید تا در گرمترین ساعت روز در کویر دچار مشکل نشوید. به کمک سایبان می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن کمپ بر پا کرد.

بعضی از سایبان ها طوری طراحی شده که قابلیت نصب به شکل‌های مختلف را دارد. با تغییر دادن موقعیت ستون‌ها به راحتی میتوان جلوی نور خورشید را از هر زاویه گرفت.

سایه بان کویری

دوش مسافرتی

در طول سفر به کویر بعد از یک پیاده‌روی طولانی زیر آفتاب سوزان استفاده از دوش مسافرتی میتواند بسیار لذت بخش باشد. استفاده از این ابزار مسافرتی بسیار آسان است.

دوش سفری از یک کیسه پلاستیکی مشکی و یک لوله که سری دوش کوچکی روی آن نصب شده، تشکیل شده است. برای استفاده از این دوش ابتدا باید کیسه را با آب پر کنید و اجازه دهید زیر نور آفتاب گرم شود. بعد از نصب روی یک ستون و یا پایه مناسب به‌راحتی دوش بگیرید.

 

دوش سفری

 

عینک آفتابی مخصوص کویر

محافظت از چشم در کویر مساله بسیار مهمی است . انعکاس نور خورشید روی شن‌ها و برخورد آن با چشم می‌تواند بسیار زیان‌بخش باشد. همچنین ممکن است به دلیل وزش باد و طوفان، شن و ماسه به چشم شما برخورد کند و مشکلاتی را به وجود آورد. برای اینکه آسیب‌های ناشی از نور خورشید چشم شما را آزار ندهد، استفاده از یک عینک استاندارد بسیار مهم و ضروری است. باید مطمئن شوید عینک به طور کامل چشم شما را در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت میکند.

نکته آخر
با رعایت نکات مهمی که بیان شد و با برنامه ای از قبل پیش بینی شده سفر کنید با این کار نه تنها سفر لذت بخشی را تجربه خواهید کرد، بلکه خاطره بسیار خوبی را به همراه امنیت و آرامش از سفر به کویر خواهید داشت.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3075
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *