عجیبترین هتل‌ های ایران

مجله زیگوکمپ » جاذبه های طبیعت گردی » عجیبترین هتل‌ های ایران
عجیبترین هتل‌ های ایران
عجیب ترین هتل های ایران

هریک از شهرهای کشورمان دارای جاذبه‌ها و اماکن دیدنی بسیار زیادی هستند و هرساله گردشگران بسیاری برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود به این شهرها و اماکن سفر می‌کنند. در بسیاری از شهرهای توریستی ایران هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده‌اند اما در بعضی شهرها این هتل ها کمی متفاوت‌تر و عجیب‌تر هستند. به دلیل همین تفاوت محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران داخلی و خارجی دارند و در لیست عجیبترین هتل‌ های ایران قرار گرفته‌اند.

بعضی از این هتل های زیبا و عجیب یا تکه‌ای از طبیعت مانند کوه و یا غار هستند یا به شکل خاصی معماری شده اند. اگر اهل تجربه کردن و سفر به مکان‌های جدید هستید در این مقاله قصد دارین این هتل های عجیب و زیبا را به شما معرفی کنیم.

عجیبترین هتل‌ های ایران – هتل صخره‌ای لاله کندوان

اگر تجربه حضور و اقامت در یک غار را نداشته‌اید بهترین پیشنهاد برای شما هتل صخره‌ای کندوان تبریز است. این هتل یکی از عجیبترین هتل‌ های ایران است و جایی در دل کوه قرار دارد. تمامی اتاق‌های آن سنگی بوده و سومین هتل سنگی معروف جهان است. معماری جالب و خانه‌های کله قندی این هتل در خارج از شهر تبریز در روستای کوهستانی و سرد کندوان باعث معروفیت این هتل شده است. هتل صخره‌ای لاله از 40 کرانه یا همان اتاق سنگی طبیعی تشکیل شده است.

نزدیک‌ترین واحد اقامتی آن دارای 40 پله و دورترین آن حدود 170 پله دارد. پس ممکن است رفت و آمد به اتاق‌ها برای افرادی که ناتوانی‌های جسمی و حرکتی دارند یا برای سالمندان مناسب نباشد. امکانات هتل بسیار بالا و در حد هتل های 5 ستاره دیگر است. لوله‌کشی و آشامیدنی هتل از آب معدنی‌های اطراف هتل تهیه می‌شوند که در نوع خودش بسیار گوارا است.

مشابه این هتلدر شهر کاپادوکیا ترکیه نیز وجود دارد که حدود 1600 سال از ساخت آن می گذرد. این هتل به طور تقریبی 600 اتاق و سوئیت را در خود جای داده است که البته برای دیدن آن مجبورید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. این هتل 5 ستاره در سال 1386 افتتاح شد. با اقامت در هتل لاله کندوان می‌توانید از طبیعت کوهستانی و زیبای روستای کندوان لذت ببرید.

 

 

هتل لاله کندوان عجیبترین هتل‌ های ایران

 

هتل گل یخ (بارین) شمشک

اگر ساکن تهران هستید برای دیدن یک هتل دیدنی و جذاب نیازی به خروج از شهر را ندرید. در دل کوهای شمال تهران هتلی وجود دارد که مانند خانه اسکیموها ساخته شده است. یکی از زیباترین و جذابترین هتل های ایران که در سال 2012 برنده جایزه بین‌المللی معماری شیکاگو شد.

معمار هتل بارینهم یکی از عجیبترین هتل‌ های ایران است که سعی کرده که تا حد ممکن الگویی را برای ساخت ابداع کند که بیشترین شباهت را با محیط کوهستانی شمشک داشته باشد. سفیدی هتل برگرفته از سفیدی برف کوه‌های البرز است و استفاده از خطوط خمیده در طراحی ظاهر آن نماشی از آب شدن برف‌های کوهستان به صورت لایه لایه است.

ایده اولیه این هتل از پناهگاه‎های ساخته شده توسط ساکنان بومی قطب شمال الگوبرداری شده است. اقامت در داخل هریک از اتاق‌های این هتل در نوع خودش بسیار عجیب و جالب است.

برای اقامت در این هتل هرچه طبقات بالاتر را انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید. در واحدهای پنت هاوس هتل و در قسمت تراس حوض آبگرم قرار دارد که تجربه آبتنی در هوای سرد در نوع خودش بسیار جالب خواهد بود. تمامی راهروها و اتاق‌ها به سبک و سیاق معماری اسکیمویی ساخته شده‌اند.

 

هتل گل یخ

 

هتل قلعه گنج کرمان

هتل قلعه گنج کرمان که اولین و تنها هتل کپری در دنیا و یکی دیگر از عجیبترین هتل‌ های ایران است. این هتل که در شهر کرمان واقع شده و 30 اتاق دارد با معماری خاص خود نظر گردشگران خارجی را نیز به سوی خود جلب کرده است.

تمامی اتاق‌های آن از مصالحی چون توپ یا لَهَر درخت نخل و درختچه‌ی داز ساخته شده‌اند و برای توریست‌های خارجی جذابیت ویژه‌ای دارند. با وجود ظاهر غیر مدرن این هتل، تمامی فاکتورهای لازم برای یک هتل استاندارد و باکیفیت در آن رعایت شده است.

این هتل کپری برخلاف سازه‌های دیگر، هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد و دوستدار محیط زیست است. اتاق های زیبای هتل در محوطه ای باز ساخته شده و این اتاقک های کپری را وقتی از بالا نگاه می کنید، جلوه ای خاص و زیبا دارد.

 

هتل کپری

 

هتل ترنج کیش

جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد و انتخاب‌ها برای سفرهای داخلی محسوب می‌شود. هتل ها و مراکز اقامتی بسیاری در این هر توریستی وجود دارند که هریک کیفیت و جذابیت خاص خود را دارد. اما در این بین هتل ترنج حال و هوای دیگری دارد. هتل ترنج یکی از عجیبترین هتل‌ های ایران و اولین هتل دریایی ایران در سال 1394 بنا شد. این هتل به دلیل نوع و مکان ساختش جزو عجیب‌ترین هتل های ایران قرار گرفته است.

هتل دریایی ترنج کیش بر روی خلیج فارس قرارگرفته و کف اتاق‌های آن شیشه‌ای است. گردشگران و مسافران این هتل می‌توانند در زیر پای خود آب دریا و موجودات دریای را مشاهده کنند.

هتل‌های دریایی در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارند و از نمونه‌های این هتل در چند کشور دیگر نیز وجود دارد که هر یک امکانات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. ساخت هتل ترنج کیش طبق قواعد خاصی صورت گرفته تا آسیب زیادی به محیط زیست وارد نشود.

 

هتل ترنج کیش عجیبترین هتل‌ های ایران

 

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز

اقامتگاه رنگارنگ ماجرا واقع در جزیره هرمز بهشت زمین شناسی ایران واقع است. این جزیره در 8 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و به دلیل تنوعی که در رنگ خاک آن وجود دارد به این نام مشهور است. خاک‌های رنگارنگ این جزیره ایده‌ای بکر برای ساخت یکی از عجیبترین هتل های ایران به نام «ماجرا» شدند.

این اقامتگاه دارای چندین کلبه اقامتی با معماری گنبدی شکل است که درون کلبه‌ها هم مانند فضای بیرونی رنگی بوده و داخل کلبه‌ها تخت خواب و میز و صندلی قرار دارد. فضای اقامتگاه به دلیل قرارگیری در ساحل و نزدیکی به دریا بسیار دلنشین و دنج است و محل مناسبی برای تفریح و بدست آوردن آرامش در محیطی به دور از هیاهو و سروصدا می باشد.

پروژه ساخت اقامتگاه ماجرا تنها به طراحی فضایی برای استراحت و سکونت مسافران ختم نشده است بلکه در این مجموعه مراکز اجتماعی، اطلاعات گردشگری، ایستگاه دوچرخه، مرکز بازیافت زباله و اطلاعات گردشگری نیز وجود دارد. اقامت در این خانه‌های گنبدی رنگارنگ باعث همنشینی عجیب گردشگران با طبیعت هرمز شده است.

 

ماجرا عجیبترین هتل‌ های ایران

https://mag.zigocamp.com/post/3256
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *