بهترین خودروهای آفرود

مجله زیگوکمپ » آموزش » بهترین خودروهای آفرود
بهترین خودروهای آفرود
خودروهای آفرود

تنوع در بازار ماشین‌های پرقدرت آفرودی به حدی زیاد هست که شاید نشود یک لیست قطعی از تمام آنها تهیه کرد. حتی اگر پارامترهای اصلی را برای مقایسه کردن در نظر بگیرید، باید بگوییم معرفی بهترین خودروهای آفرود کار سختی است چون ممکن است هر فرد معیار خاصی برای انتخاب داشته باشد. آفرود یک تفریح و طبیعت‌گردی هیجان‌انگیز است. بعضی از افراد به دلیل علاقه به این تفریح خودرویی را انتخاب میکنند که بتوانند به خوبی از فراز و فرودهای طبیعت و جاده‌های سنگی یا جاده‌های گلی و لغزنده سربلند بیرون بیایند.

در این مقاله سعی داریم خودروهایی را معرفی کنیم که اکثر توانایی‌ها و ویژگی‌ها را برای راضی کردن یک آفرودر داشته باشد. آفرود قوانین خاصی دارد که در مقاله ای به آن اشاره کرده ایم.

تویوتا لندکروز

یکی از بهترین خودروهای آفرود و نام آشنا که تمام آفرودبازها ارادت خاصی به این خودرو دارند تا حدی که لقب حضرت به این خودرو اعطا شده است. این خودرو یکی از پرفروش ترین محصولات تویوتا در ایران است و مدل‌های قدیمی آن قیمتهای بسیار متفاوتی دارد. لندکروز در شاسی‌های مختلف عرضه شده و تمامی مدل های آن به دلیل سرسختی بسیار مناسب آفرود هستند. امکانات ایمنی و رفاهی این غول ژاپنی به حدی است که همه را شیفته خود می‌کند. مجهز بودن به آپشن‌های روز مثل استارت از راه دور، آینه‌های ضد انعکاس و چندین قابلیت آفرودی که در رانندگی سخت کمک می‌کند تا کنترل خودرو با وجود جثه بزرگش بسیار آسان باشد. تویوتا لندکروز GXR با موتور 6 سیلندر و حجم موتور 3956 سی سی، قدرت 240 اسب بخار را تولید می‌کند.

تویوتا هایلوکس

یکی دیگر از بهترین خودروهای آفرود و گران‌ترین پیکاپ بازار ایران تویوتا هایوکس است که جدیدترین نسخه موجود آن در ایران نسخه 2016 آن است. تویوتا هایلوکس یکی از معتبرترین پیکاپ های جهان محسوب میشود که در ایران از رنج قیمتی پایین در نسل چهار تا رنج قیمتی بالا در نسل هشت قابل خرید است. این خودرو یکی از قدیمی‌ترین محصولات تاریخ تویوتا به حساب می‌آید که نسل اول آن چیزی حدود 53 سال پیش رونمایی شد.

هایلوکس به سرسختی، استهلاک پایین و توانایی آفرود بالا معروف است. این خودروها موتور ۲.۷ لیتری دارند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و برای یک وانت دو کابین آفرود عدد مناسبی است و در شرایط سخت میتوان روی آن‌ها حساب باز کرد.

در استرالیا که یک کشور پهناور با شرایط طبیعی و متنوع است، تویوتا هایلوکس سلطنت می‌کند. این وانت ژاپنی، نه‌تنها در بیست سال گذشته جزو ۵ خودروی پرفروش استرالیا بوده؛ بلکه در بعضی اوقات به صدر فهرست محبوب‌ترین مدل‌های این کشور رسیده است.

نیسان رونیز

شاهکار ژاپنی ها در زمینه طراحی و تولید خودروهای آفرود تمامی ندارد. نیسان رونیز با نام پالادین (Paladin) برای نخستین بار در سال 2005 میلادی در شهر یوکوهاما کشور ژاپن و در دفتر ژاپن نیسان رونمایی شد. این خودرو در شرکت پارس خودرو بعد از مونتاژ در سال 82 به نام رونیز نامگذاری شد. پیشرانه این خودرو یک نمونه 2.4 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 150 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 208 نیوتن‌متر است که با اتصال به یک گیربکس 5سرعته دستی، نیروی خود را به هر دو محور این SUV کامپکت منتقل می‌کند.

یکی از دلایل بسیار مهم پرطرفدار شدن رونیز در ایران ظاهر متفاوت آن بود که طرفداران آفرودی را به خود جذب می کرد. با اینکه این خودرو بسیار باکیفیت و مورد توجه خریداران بود تولید آن مدت زیادی طول نکشید و پس از 7 سال متوقف شد. این خودرو همچنان جزو پرطرفدارترین خودروهای آفرود محسوب می‌شود.

وانت پیکاپ

نسل اول این خودرو در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی ژاپنی نیسان عرضه شد. شرکت پارس خودرو نیز که در آن دوران همکاری صمیمانه‌ای را با شرکت نیسان آغاز کرده بود، جای خالی یک محصول پیکاپ را در سبد تولیدات خود مشاهده کرد و از همین رو تصمیم به ارائه نیسان فرانتیر تحت عنوان نیسان پیکاپ به بازار ایران گرفت.

نیسان پیکاپ از سال ۸۰ تا ۸۹ روی خطوط تولید شرکت پارس خودرو حضور داشت. به دلیل انتقادهای فراوان نسبت به ظاهر قدیمی و عدم به‌روزرسانی این محصول، شرکت پارس خودرو در سال ۹۰ نمونه نیوفیس نیسان پیکاپ را با نام نیوپیکاپ را عرضه کرد.

این خودرو به دلایلی همچون سیستم تعلیق خشک، تجهیزات اندک و قیمت نامعقول، نیسان پیکاپ به مرور جایگاه خود را از دست داد. این مساله باعث شد بزرگ‌ترین مشتری نیسان پیکاپ را در ایران ارگان‌های مختلف دولتی باشند که با توجه به قابلیت آفرود مناسب این خودرو، از نیسان پیکاپ در جهت انجام ماموریت‌های برون شهری و تردد در مسیرهای کوهستانی و روستایی استفاده می‌کردند.

اف جی کروز

اف جی کروز یکی دیگر از خودروهای آفرود، در سال 2006 به بازار جهانی عرضه شد و نسخه نهایی آن نیز با نام FINAL EDITION در سال 2018 به تولید رسید.

این خودرو مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی که با حجم موتور 4000 سی سی، قدرت 270 اسب بخار را تولید می کند. این خودروجانشین تویوتا اف 40 است که در جنگ ایران عراق هم استفاده می شد. این خودروی با اصالت برخلاف باور عموم سواری بسیار نرمی دارد و در جاده های سنگ لاخی سواری راحتی برای سرنشینان فراهم می کند.

این خودرو در سال 2011 توسط شرکت ایرتویا وارد بازار ایران شد و مورد توجه قشر جوان علاقمند به آفرود قرار گرفت.

ساختار سنتی کابین بر روی شاسی مستقل، فرمان نرم و سواری راحت به‌همراه موتور قدرتمند و دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی و ارتفاع زیاد این خودرو از سطح زمین، FJ کروزر را تبدیل به یک ماشین آفرود تمام عیار کرده است که می‌تواند به‌راحتی از پس هر نوع مسیری بر بیاید.

سخن آخر

همانطور که گفتیم در این مقاله سعی بر این بود تا خودروهایی که طرفداران بیشتری در بین انبوه خودروهای آفرودی دارند را معرفی کنیم. موارد بسیار زیادی است که افراد برای خرید یک خودروی آفرود مورد تحقیق قرار میدهند و بعد اقدام به انتخاب و خرید میکنند. شما کدامیک از خودروها را میپسندید؟

 

https://mag.zigocamp.com/post/3253
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *