درب‌های فلاسک چای و اهمیت آن‌ها

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » درب‌های فلاسک چای و اهمیت آن‌ها
درب‌های فلاسک چای و اهمیت آن‌ها
فلاسک در لیوانی

چای و قهوه دو نوشیدنی محبوب مردم دنیا به‌حساب می‌آیند. نوشیدن چای در ایران هم پیشینه‌ای طولانی دارد و بیشتر ما به‌قدری به چای علاقه‌مند هستیم که در سفر و پیک نیک معمولاً این نوشیدنی را به همراه داریم. نوشیدن یک چای داغ و لذت‌بخش در سفر طولانی یا پیک نیک خستگی راه را رفع می‌کند. اما جوشاندن آب، دم کردن چای و منتظر ماندن برای دم کشیدن آن در طول سفر بسیار زمان‌بر و سخت است.

در نتیجه مردم ترجیح می‌دهند تا فلاسکی همراه خود داشته باشند که به‌راحتی این کار را انجام دهد. در مقاله همه چیز درباره فلاسک چای گفتیم که موقع خرید باید فلاسک چای حتما به جنس بدنه، نوع عایق و ظرفیت فلاسک دقت کنیم. در این مقاله زیگوکمپ انواع درب فلاسک که اهمیت انواع آن هنگام طبیعت‌گردی و حمل و نقل در کوله مشخص می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

انواع درب‌های فلاسک

درب فلاسک‌های چای می‌توانند در اشکال و البته کاربردهای متفاوتی تهیه شوند. درب یک فلاسک باید محکم بوده تا از انتقال حرارت جلوگیری کرده و مایعات داخل فلاسک نیز از محل درب به بیرون نشت نکند. برخی از درپوش‌ها یا درب‌ها دارای لوله‌های کوچکی هستند که نوشیدن را راحتتر می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از متداول‌ترین درب های فلاسک چای می‌پردازیم.

  • درب پیچی فلاسک چای

درب‌های پیچی نسبت به سایر درب‌ها، عملکرد بهتری در حفظ دمای نوشیدنی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید دمای چای یا سایر نوشیدنی‌های گرم یا سرد شما برای مدت زمان بیشتری در فلاسک حفظ شود، محصولی را انتخاب کنید که دارای درب پیچی است.

  • درب فشاری فلاسک چای

 این نوع درب‌ها نیاز به باز کردن ندارند و تنها با فشار یک دکمه می‌توانید نوشیدنی گرم یا سرد خود را بنوشید. اما در نظر داشته باشید که فلاسک‌های دارای درب فشاری در مقایسه با فلاسک‌های با درب پیچی، مدت زمان کمتری دمای نوشیدنی شما را حفظ خواهند کرد.

  • درب سوپاپی فلاسک چای

 درب‌های سوپاپی نیز به خوبی درب‌های پیچی، دمای فلاسک را حفظ می‌کنند اما از طرفی اگر ضربه بخورند یا آسیب ببینند دیگر عملکرد خوبی نخواهند داشت و در نهایت شما مجبور به تعویض فلاسک چای خود خواهید شد.


  • درب پمپی فلاسک چای

درب‌های پمپی تنها در فلاسک‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در تهیه فلاسک‌های کوچک کاربردی ندارند.

  • درب لیوانی

 درب برخی از فلاسک‌ها نیز دارای یک لیوان است که می‌تواند برای نوشیدن چای و سایر نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. اگر می‌خواهید چنین فلاسکی خریداری کنید حتماً توجه کنید که جنس لیوان از همان جنس بدنه فلاسک باشد تا مانع انتقال حرارت نوشیدنی از طریق درب شود.

https://mag.zigocamp.com/post/372
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *