سفری جذاب با قطار گردشگری

مجله زیگوکمپ » آموزش » سفری جذاب با قطار گردشگری
سفری جذاب با قطار گردشگری
قطارهای گردشگری ایران

اگر تا به حال نام قطار گردشگری رو نشنیدید باید بدانید که چند شهر کشورمان مقاصد این قطارهای گردشگری هستند. گردشگری ریلی را شاید بتوان یکی از جذاب ترین انواع گردشگری دانست. به دلیل عبور این قطارها از مسیرهای چشم نواز طبیعی، مسافران بسیاری هرساله با ان قطارها به اقصی نقاط کشور سفر می‌کنند. این قطارها در خطوطی که دارای جاذبه تاریخی، گردشگری یا طبیعی هستند به حمل مسافر میپردازند. به همین جهت چند سالی است که قطارهایی تحت عنوان قطار گردشگری در ایران راه اندازی و فعال شده اند. مسیر حرکت این قطارها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با توقف در مکان‌های جذاب، لذت سفر را چند برابر می‌کند.

سفر با این قطارهای گردشگری به صورت تورهای چندروزه صورت میگیرد و دارای مزایای بسیار زیادی برای مسافران مانند کاهش هزینه های سفر و همچنین کاهش خطر سفرهای جاده ای به همراه دارد. در این مطلب زیگوکمپ قصد داریم چند مقصد از قطار‌های گردشگری را معرفی کنیم.

گردشگری با قطار به استان‌های شمالی کشور

قطار گردشگری به شیرگاه و سوادکوه به طور معمول به صورت تور یک روزه است. این قطارهای در شرایط معمولی هر هفته پنجشنبه‌ها در مسیر سوادکوه و جمعه‌ها در مسیر شیرگاه از مبدا تهران حرکت کرده و در خط ورسک به راه خود ادامه می دهد. مسیر این قطار در ایستگاه‌های گرمسار، روستای شوراب، ورسک است و با رسیدن به ایستگاه پایانی توقف کرده و گردشگران می‌توانند به گردش در طبیعت بپردازند.

قطار گردشگری به مقصد شیرگاه، در بنكوه، سيمين دشت، روستای شوراب، پل ورسک و در پایان شيرگاه توقف دارد. تورهای گردشگری با قطار ریل باس انجام شده و دارای بیمه، تور لیدر و پذیرایی در سه وعده است.

استان گیلان هم یکی از مقاصد قطار گردشگری است که از مبدا تهران به سمت رشت و سراوان حرکت می‌کند. این قطار گردشگری نیز با تور یک روزه و ترکیبی انجام می‌شود. بخشی از آن با قطار و بخشی دیگر با اتوبوس صورت می‌گیرد.

مسافران پس از ورود به ایستگاه رشت، با اتوبوس به سمت دریاچه سقالکسار حرکت می کنند و پس از بازدید از این دریاچه به سمت موزه میراث روستایی گیلان می‌روند و در نهایت با سوار شدن به قطار در ایستگاه سراوان به سمت تهران باز می‌گردند. این تور نیز با قطار ریل باس انجام می‌شود.

در کلیه سفرهای گردشگری با قطار باید تجهیزات و ابزارهای طبیعتگردی را به همراه داشته باشید.

 

قطار گردشگری شمال کشور

 

قطار گردشگری قزوین به رشت

این مسیر حدود سه چهارسالی است که افتتاح شده و از میان کوه ها، دشت ها، سد و پوشش‌های جنگلی زیبا عبور می‌کند و بهترین فرصت برای طبیعتگردانی است که برای عبور از طبیعت و تماشای آن لحظه شماری می‌کنند.

مدت زمان سفر نسبت به مقاصد دیگر طولانی‌تر است. این قطار از بزرگ‌ترین پل راه آهن کشور، پل منجیل، با ۱۴۳۰ متر طول عبور می‌کند و  در این مسیر تا چشم کار می‌کند جنگل، شالیزار و رودخانه وجود دارد.

قطار گردشگری گلستان

یکی از زیباترین استانهای شمالی کشورمان استان گلستان است. در مسیر این قطار پل زیبای ورسک را خواهید دید و نظاره‌گر جاذبه‌های طبیعی مانند کوه، درخت، رودخانه، دره و تونل خواهید بود. تونل گدوک که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های ریلی ایران نیز در مسیر قطار تهران به گلستان است.

 

قطار گردشگری گرگان

 

قطار گردشگری لرستان

قطار گردشگری لرستان نیز یکی از بهترین مسیرهای گردشگری محسوب می‌شود. این قطار با عبور از دل کوه‌ها و صخره‌های سر به فلک کشیده به از آبشارهای زیبا، تونل‌ها و رودخانه‌های دیدنی می‌رسد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سفر، مسیر پل بیشه است.

با این قطار از تالاب از گند، آبشار بیشه، آبشار آبگرم و چشمه آب گوگرد که از جاذبه‌های طبیعی این استان هستند می‌توانید دیدن کنید. مسیر ریلی قطار لرستان حدود ۷۴ کیلومتر طول دارد. این مسیر از شهر دورود شروع می‌شود و در آن ۱۴ توقفگاه گردشگری وجود دارد.

استان لرستان به سرزمین آبشارها شهرت داشته و طولانی‌ترین، عریض‌ترین و زیباترین آبشارها در آن وجود دارد.

قطار گردشگری لرستان در طی مسیری 74 کیلومتری شما را به بازدید از آبشارها، تونل‌ها، پل‌های تاریخی و ایستگاه‌های قدیمی راه آهن خواهد برد. در این مسیر یک ریل باس 4 واگنه به گنجایش 336 نفر شما را به مقصد میرساند. قطار توریستی لرستان در اغلب ایستگاه‌های این استان زیبا، توقف خواهد کرد.

سخن پایانی

اگر اهل هیجان هستید و به گردشگری نیز علاقه مندید، حتما قطارهای گردشگری را امتحان کنید. در توریسم ریلی هم از مسیر زیبا لذت میبرید هم مقاصد شگفت انگیز شما را به وجد خواهد آورد.

اگر تجربه سفر گردشگری با قطار را داشته اید آن را با ما در میان بگذارید.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3809
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *