فضولات انسانی در طبیعت و معضلی که باید با آن رو به رو شد

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » فضولات انسانی در طبیعت و معضلی که باید با آن رو به رو شد
فضولات انسانی در طبیعت و معضلی که باید با آن رو به رو شد
فضولات انسانی

مدت های طولانی است که بحث فضولات انسانی در طبیعت و طبیعت گردی به بحث مهمی تبدیل شده است. مدفوع و ادرار بخش مهمی از چرخه زندگی بشریت است. از این رو نمی توان این موضوع را در سفر هایی مانند کوهنوردی و کمپینگ کتمان کرد. در عوض باید در صدد ارائه راه حل های کاربردی برآمد.

درخصوص اطلاع رسانی برای فضولات انسانی و دفع آن در طبیعت نباید کوتاهی کرد. چراکه سالانه حجم زیادی از فضولات انسانی به هنگام طبیعت گردی تولید می شود. آیا می دانید هر سال چه مقدار فضولات انسانی تنها در کوه دماوند به جای می ماند؟ سالانه بالغ بر 5000 کیلوگرم پسماند در گوشه گوشه این کوه جا خوش می کنند.

 

کوه دماوند

 

امروز در مجله زیگوکمپ تصمیم گرفتیم راه حل هایی برای این بحث ارائه کنیم. راه حل هایی که شاید پیش پا افتاده به نظر برسند. اما فراموش نکنید که همین مراحل ابتدایی می توانند کمک شایانی به طبیعت بکنند. با ما در ادامه همراه باشید.

 

مضرات فضولات انسانی

 

ادرار و مدفوع هر شخص تشکیل شده از مواد مختلفی است. بخش زیادی از این ترکیبات توانایی آسیب رساندن به طبیعت را دارند. تجزیه شدن مدفوع انسان در حدود یک سال زمان می برد. این یعنی علاوه بر ضرر های زیست محیطی، آلودگی محیطی و بصری نیز ایجاد می کنند. در ضمن مدفوع مدت ها در آب می ماند و باکتری های آن در طولانی مدت تجزیه می شوند.

 

آلودگی طبیعت

 

ادرار نیز از این قواعد آنچنان مستثنی نیست. چراکه به دلیل وجود ترکیباتی مانند اوره و … سبب سوختن گیاه می شود. جدا از این بحث می تواند خطرناک باشد. به دلیل بوی تند ادرار، حیواناتی نظیر گربه سانان به راحتی جذب آن می شوند. همچنین اگر دفع ادرار در نزدیکی رودخانه رخ بدهد، می تواند آب رودخانه را آلوده کند. این کار مصرف کنندگان آب رودخانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

 

با توجه به ضرراتی که از باقی مانده فضولات انسانی خواندید، اکنون زمان راه حل است. یکی از اصلی ترین روش ها برای مقابله با پسماند فضولات انسانی، چاله گربه است. در این روش شما باید گودالی به عمق تقریبا 20 سانت با قطر 15 سانت حفر کنید. عمل دفع در این گودال صورت می گیرد. پس از اتمام کار، فضولات انسانی باید با مقداری خاک مخلوط شده و سپس دفن شوند. این کار روند تجزیه باکتری را سرعت می بخشد.

 

دفع فضولات انسانی

 

به هنگام ادرار سعی کنید حداقل 60 متر از نواحی مهمی مانند چادر و رودخانه فاصله بگیرید. ترجیحا باید در خاک بایر و یا ماسه ادرار کرد. یک مکان آفتاب گیر می تواند سبب زود تر تبخیر شدن بشود. فراموش نکنید که ادرار باید با کمی آب رقیق بشود. این کار سبب پایین آمدن غلظت باکتری ها می شود. همچنین بو کشیدن آن توسط حیوانات را به کار سخت تری تبدیل می کند.

از دیگر راه های مقابله با فضولات انسانی می توان به کیسه های مخصوص اشاره کرد. هر شخص می تواند تعدادی از این کیسه ها را با خود حمل کند. می توان کیسه های فضولات انسانی تا نزدیک ترین سطل زباله حمل کرد. در غیر اینصورت گزینه دفن کردن خودنمایی می کند. فراموش نکنید چه در روش چاله گربه و چه کیسه برخی نکات را رعایت کنید :

  • دست های خود را با مواد طبیعی بشورید.
  • اگر از دستمال کاغذی استفاده می کنید، آن را آتش بزنید. ( در جای امن که آتش سوزی به بار نیارد)
  • سعی کنید فقط یک گودال فردی حفر کنید.
  • از جریان آب رودخانه برای شست و شو استفاده نکنید.
  • مکان مورد نظر را بررسی کنید. نباید مسیر رودخانه فصلی یا مسائل مشابه باشد.

 

دستمال توالت

 

حرف آخر …

فضولات انسانی در طبیعت در حال تبدیل شدن به مشکلی جهانی است. باید سعی کنیم در این را مسئولیت پذیر باشیم. اگر دوست و آشنایی طبیعت گرد داریم باید او را نیز مطلع کنیم. همه ما نسبت به زمین و گوشه و کنار آن مسئولیم.

https://mag.zigocamp.com/post/1242
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *