جاهای دیدنی هندوستان | عکس + معرفی جاذبه ها | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی هندوستان | عکس + معرفی جاذبه ها | زیگوکمپ
جاهای دیدنی هندوستان | عکس + معرفی جاذبه ها | زیگوکمپ
جاهای دیدنی هندوستان | عکس + معرفی جاذبه ها | زیگوکمپ

در مقاله راهنمای سفر به هند قصد داشتیم تا شما را با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا کنیم. حال در ادامه قصد داریم تا بهترین جاهای دیدنی هندوستان را به شما معرفی کنیم. همچنین قرار است تا در مورد دلیل محبوبیت این کشور در بین مردم دنیا و به خصوص ایران شهرت دارد؛ صحبت کنیم.

آگرا قلعه به زیبایی تاج محل

آگرا قلعه به زیبایی تاج محل

آگرا یا آگورا را اغلب به خاطر شکوه و عظمتش با تاج محل یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هندوستان مقایسه می‌کنند. هیچ سفری به هند بدون بازدید از این دو نقطه که به عنوان نماد این کشور نیز شناخته می‌شوند کامل نخواهد شد. پس حتما زمانی مناسب برای بازدید از این جای دیدنی و مقدس در نظر داشته باشید. آگرا که زمانی پایتخت امپراتوری مغول بود، دارای چندین مکان چشمگیر دیگر است که قلب شما را به پرواز در می‌آورد. قلعه آگرا یکی از این مکان‌هاست که با دیوارهای قرمز رنگ شما را به خود جذب می‌کند. با پرسه زدن در اطراف شهر با چندین مقبره مهم روبرو می شوید و اگر از گشت و گذار خسته شدید، بازارهای شلوغ شهر قدیمی و کارگاه های سنتی سنگ مرمر حکاکی شده به قدری سرتان را گرم می‌کند که به کلی یادتان برود خسته شده بودید.

 

از باشکوه ترین جاهای دیدنی هندوستان

جیپور یا Jaipur  یکی از جاهای دیدنی هند محسوب می‌شود که به عنوان شهر صورتی نیز شناخته می شود.

جیپور یا Jaipur  یکی از جاهای دیدنی هند محسوب می‌شود که به عنوان شهر صورتی نیز شناخته می شود. دلیل این نامگذاری به خاطر رنگ و نمای شهر قدیمی است. ثروت و شکوه تاریخی جیپور از ساختارهای خیره‌کننده‌ای که در اطراف شهر پراکنده‌اند و در پیچیده‌ترین جزئیات تزئینی غرق شده‌اند مشهود است. جای تعجب نیست که خانواده سلطنتی سابق همچنان در اینجا زندگی می کنند. در کاخ جیپور همه چیز به زیبایی تزئین شده است. سفر به جیپور بدون دیدن هاوا محل هیچ مزه‌ای ندارد. دیدن این محله به زنان سلطنتی امکان می‌دهد شلوغی خیابان‌های پایین، جال محل، چاه پلکانی Panna Meena Ka Kund و قلعه‌های Amer و Jaigarh را تماشا کنند.

 

دهلی و شلوغ های تمام نشدنی

برای بسیاری، دهلی مظهر هند است. جشنواره ای از بوها، صداها و اشکال غرق در تاریخ رنگارنگ، پر از شلوغی و هرج و مرج بشریت در متنوع ترین حالت خود خواهد بود. دهلی امروز نتیجه بازسازی قرن هاست، زیرا تمدن های متعددی شروع کردند تا علامت خود را بر شهری بگذارند که آن را پایتخت خود می نامیدند. این امر منجر به تبدیل دهلی به شاهدی زنده از زندگی جذاب گذشته هند شده است که در هر گوشه ای قابل مشاهده است. این مرکز فرهنگی و سیاسی پر از بناهای تاریخی، با بلوارهای پربرگ گسترده، پر از میدان‌های خرید مجهز و میزبان رستوران‌های عالی فراوان، وعده می‌دهد که در سفر هر کسی به هند، دیداری فراموش‌نشدنی باشد.

 

لاداخ چیزی متفاوت تر یک جاذبه گردشگری

لاداخ چیزی متفاوت تر یک جاذبه گردشگری هندوستان شناخته میشود

لاداخ که در شمالی‌ترین ایالت هند جامو و کشمیر قرار دارد، گوهر پنهان هند است. برخلاف جاهای دیدنی دیگر هند که به خاطر آثار تاریخی‌شان معروف هستند؛ منطقه لاداخ به دلیل محیط طبیعی جذاب و فرهنگ صومعه‌ای که توسط ساکنان تبتی تبار پرورش داده شده است، مشهور است. منظره‌ی بی‌نقص و در عین حال به‌طور چشمگیری خشک لاداخ، مدت‌هاست که توجه ماجراجویان و دوستداران طبیعت را به خود جلب کرده است. اما تا همین اواخر، تنها بی‌باک‌ترین مسافران این امتیاز بودند که انگشتان پای خود را در آب‌های عرفانی لداخ فرو ببرند. با سرمایه گذاری مستمر در زیرساخت ها، کاهش محدودیت های دسترسی و پوشش رو به رشد توسط اپراتورهای تور، این بخش مسحورکننده هند اکنون می تواند مورد علاقه همه ما باشد.

 

تاج محل یکی از جاهای دیدنی که قبل از مرگ باید ببینیم

تاج محل در کشور هندوستان به مانند یک سنگ مرمر سفید است که در میان این کشور به زیبایی هرچه تمام‌تر نهاده شده است. هر چقد که به این بنای بی همتا که عنوان جذاب‌ترین جای دیدنی هند را به دوش می‌کشد بگوییم، کم گفتم. این قصر  توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسر سوم خود ممتاز محل ساخته شده است. تاج محل در زبان عربی به تاج قصرها. البته حضور چنین گوهر گران بهایی که به سبک معماری اسلامی ساخته شده، در میان مردمان هندو کمی غیر متعارف است. اما تاج محل ساخته شد تا به دیگران نشان داده شود که گستره امپراتوری مغول، معماری‌هایی را از تمام گوشه‌های امپراتوری از جمله سبک‌های معماری اسلامی، ایرانی، ترکی عثمانی و هندی ترکیب می‌کند.

 

ممنون که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید. ما در این مقاله قصد داشتیم چندتا از بهترین جاهای دیدنی هندوستان را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی و حمایت، ما در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5518
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *