راهنمای سفر به هندوستان | هر آنچه از هندوستان نمی دانید | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به هندوستان | هر آنچه از هندوستان نمی دانید | زیگوکمپ
راهنمای سفر به هندوستان | هر آنچه از هندوستان نمی دانید | زیگوکمپ
راهنمای سفر به هندوستان | هر آنچه از هندوستان نمی دانید | زیگوکمپ

اولین چیزی‌هایی که شاید درباره سفر به هندوستان به ذهن اشخاص برسد؛ تاج محل، جمعیت زیاد و بالیوود باشد. اما باید بدانید که هند کشوری است که حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت گردشگری و طبیعتگردی دارد. علاوه بر این فرهنگ باستانی و تاریخ غنی این کشور هر کسی را مجاب می‌کند که برای یکبار هم که شده به کشور هندوستان سفر کند. البته جالب است بدانید که طبق آمار بیشتر کسانی که برای یکبار به هند سفر کردند، به خاطر رضایت خود از این کشور و مردمان خودنگرم سفر خود را برای یک یا چندبار دیگر تکرار کردند. حال با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به هندوستان مناسبی را به شما ارائه دهیم.

کمی بیشتر هندوستان را بشناسید

کشور هندوستان یکی از پر جمعیت ترین کشورهای جهان

هند یک میلیارد نفر جمعیت دارد و یکی از آشفته ترین، رنگارنگ ترین و نشاط آورترین کشورهای جهان است. اگرچه با ترافیک دیوانه کننده، سر و صدای بلند و فقر مواجه خواهید شد اما امتحان سفر به هندوستان می‌تواند تکرار نشدنی‌ترین خاطره عمرتان باشد. پس فکر دور بودن از هیاهو و شلوغی از سرتان بیرون کنید چون قرار است به دل هرج و مرج بروید.

 

نکاتی که قبل از سفر به هندوستان باید بدانید

در هر کشور آداب و فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که شاید برای هرکسی از بیرون به آن نگاه می‌کند غیر متعارف باشد اما باید به آنها احترام گذاشت. در سفر به هندوستان نیز آدابی وجود دارد که شما حتما باید از آن‌ها آگاه باشید. به طور مثال غذا خوردن با دست چپ کار بدی تلقی می‌شود، پس تا حد ممکن از دست راست خود برای این کار استفاده کنید. این در هنگام ملاقات با افراد نیز صدق می کند. همچنین آشکار کردن کف پاها بسیار بی ادبانه تلقی می شود. بنابراین آنها را بپوشانید، به خصوص در اطراف مکان های مقدس.

 

راهنمای سفر به هندوستان؛ کشوری بدون زبان رسمی

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هند دارای 28 شهرستان و هفت استان است. بر اساس حکم دادگاه عالی گجرات در سال 2010 هیچ زبان رسمی در هند وجود ندارد، اگرچه زبان هندی زبان رسمی دولت است و انگلیسی به عنوان زبان رسمی فرعی در نظر گرفته می شود ولی در قانون اساسی هند 23 زبان رسمی را به رسمیت می شناسد. بسیاری از افرادی که در هند زندگی می کنند به خط دوانگاری می نویسند. در واقع، این یک تصور غلط است که اکثر مردم هند به زبان هندی صحبت می کنند. اگرچه بسیاری از مردم هندی صحبت می‌کنند؛ اما حداقل 56 درصد از ساکنان این کشور چیزی به زبان‌های دیگر هم صحبت می‌کنند. بنگالی، مراتی، تلوگو تامیل، گجراتی، اردو، انگلیسی، فرانسوی و فارسی برخی دیگر از زبان‌های رایج در این کشور هستند.

 

از ویژگی های بارز مردم هندوستان

ترافیک یکی از چیزهایی که قطعا در سفر به هندوستان به آن بر خواهید خورد

ممکن است با افرادی برخورد کنید که از شما سؤالات زیادی در مورد خودتان و اهل کجا هستید یا حتی نگاه های عجیب و غریب اینجا و آنجا می پرسند. این موضوع شاید غیر متعارف باشد اما برای مردم هند بسیار عادی است. پس اگر مردم خونگرم هندوستان شما را سوال پیچ کردند ناراحت نشوید آنان قصد دارند تا از این طریق با تورسیت‌ها یا گردشگران ارتباط برقرار کنند.

 

راهنمای سفر به هندوستان؛ تنوع دین و مذهب در کشور هندوستان

هند به عنوان زادگاه هندوئیسم و بودیسم، سومین و چهارمین ادیان بزرگ در جهان شناخته شده است. انواع مختلفی از هندوئیسم و چهار فرقه غالب وجود دارد – Shaiva، Vaishnava، Shakteya و Smarta. حدود 13 درصد از هندی ها مسلمان هستند و این کشور را به یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی در جهان تبدیل می کند. مسیحیان و سیک‌ها درصد کمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. جمعیت آن‌ها بر اساس آخرین آمار از کشور هندوستان از بودایی‌ها و جین‌ها نیز کمتر است. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که حدود 80 درصد جمعیت هندو، 14.2 درصد مسلمان، 2.3 درصد مسیحی، 1.7 درصد سیک و 2 درصد نامشخص هستند.

 

تاج محل؛ اولین جای دیدنی که در سفر به هندوستان باید دید

معروف ترین نمونه معماری هند تاج محل است که توسط امپراتور مغول، برای احترام به همسر سومش ممتاز محل ساخته شده است. عناصری از سبک های معماری اسلامی، ایرانی، ترکی عثمانی و هند را در این بنای بی نظیر ترکیب شده و حس و حال خاصی را برای بازدید کنندگان خود ایجاد می‌کند. هند همچنین دارای معابد باستانی بسیاری است که در مقاله جاهای دیدنی هندوستان به آن‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.

 

بالیووید همه چیز را ممکن می‌کند

نام سینمای هند بالیوود است

هند به دلیل صنعت فیلم خود که معمولاً از آن به عنوان بالیوود یاد می شود، شناخته شده است. تاریخ سینمای کشور در سال 1896 زمانی که برادران لومیر هنر سینما را در بمبئی به نمایش گذاشتند، طبق گزارش گلدن گلوب آغاز شد. امروزه، این فیلم ها به خاطر آواز و رقص استادانه و همچنین سکانس های اکشن استادانه شان شناخته می شوند. البته که همه‌ی ما بعد از دیدن این صحنه‌ها به شدت به فکر فرو می‌رویم؛ چرا که در فیلم‌های بالیوودی علاوه بر بلوف بیش از حد، هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله راهنمای سفر به هندوستان ما را همراهی کردید. ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را کمی بیشتر با کشور بزرگ هندوستان آشنا کنیم. شما نیز می‌توانید برای ایجاد دلگرمی بیشتر و باخبر شدن از کمپین‌های تخفیف و جایزه فروشگاه اینترنتی لوازم طبیعتگردی زیگوکمپ، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5510
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *