نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ | فرهنگ کمپینگ | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » آموزش » نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ | فرهنگ کمپینگ | زیگوکمپ
نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ | فرهنگ کمپینگ | زیگوکمپ
نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ | فرهنگ کمپینگ | زیگوکمپ

تصور کنید هفته‌ها برای سفر کمپینگ خود برنامه ریزی کرده‌اید تا روح و جسمتان برای بدست آوردن آرامش از فضای شهری دور بماند؛ اما با صحنه‌ای روبرو می‌شوید که شیرینی این سفر در آنی به تلخی تبدیل می‌شود. بطری‌های آب، لیوان‌های یک بار مصرف، دستمال کاغذی و پوست تخمه! آیا غیر از افسوس خوردن کاری نیز می‌توان انجام داد؟ بله! اگر سعی کنیم تا فرهنگ کمپینگ رفتن را به تمامی افراد جامعه یاد بدهیم؛ این مشکل حل خواهد شد. ما امروز در مجله زیگوکمپ مطلبی را درباره نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ خود برای شما ارائه خواهیم داد.

به سراغ کمپ سایت های مجهز بروید

به سراغ کمپ سایت های مجهز بروید

به سراغ کمپ‌های مجهز بروید، زیرا آنها به وضوح مرزهای بین سایت و محیط اطراف را مشخص کرده‌اند. شما با انتخاب این گزینه دیگر مجبور نیستید یک کمپینگی راه اندازی کنید. یکی از مزیت‌های دیگری که این گزینه در کمپینگ به شما خواهد داد؛ دسترسی راحت‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر کمپر آماتوری هستید؛ بهتر است برای اولین سفر کمپینگ خود به کمپ سایت‌های شناخته شده و مجهز بروید.

 

از تمیز بودن وسایلی که با خود به سفر می‌روید مطمئن شوید

قبل از اینکه به محل کمپینگ خود بروید، چادر، کوله پشتی و سایر وسایل خود را به طور کامل تمیز کنید. وقتی بیرون از منزل هستید، از شر خرده‌ها، لکه‌ها یا بوهایی که ممکن است باعث جذب آفات یا حیوانات شوند خلاص شوید. در صورت انجام ندادن این موضوع، ممکن است شما مجبور شوید تا این وسایل مهم مسافرتی خود را در محل کمپ بشورید.

 

وسایل آشپزی کمپینگ با قابلیت استفاده مجدد انتخاب کنید!

وسایل آشپزی کمپینگ با قابلیت استفاده مجدد انتخاب کنید!

از ظروف نگهداری استفاده کنید که پس از پخت و پز و صرف غذا در فضای باز به راحتی قابل شستشو و بسته بندی هستند. با استفاده از لیوان‌ها و ظروف غذای مسافرتی که به راحتی جمع می شوند؛ حجم  و وزن کیف کمپینگ خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع آماده سازی غذای کمپینگ، یک پارچه برزنتی یا زخیم پهن کنید. با این کار تمام خرده‌های غذا در یک جا جمع خواهد شد.

 

بند رخت مسافرتی همراه داشته باشید

اگر مجبور به شستشوی لباس‌های خود در سفر کمپینگ خود شدید؛ به هیچ عنوان آن‌ها را روی شاخه‌های درخت نیندازید و یا برای برپا کردن بند رخت خود از کوبیدن میخ به درختان خودداری کنید. شما می‌توانید به سادگی از بند رخت‌های مسافرتی استفاده کنید و بندشان را بین تنه‌های درختان ببندید و لباس‌های خود را آویزان کنید تا خشک شوند.

 

تا حد امکان از صندلی کمپینگ استفاده کنید

میزها و صندلی‌های کمپینگ سبک به راحتی قابل حمل هستند. آنها مطمئناً بهترین گزینه برای نشستن هستند. دیده می‌شود که گاهی مردم برای در زمان کمپینگ برای نشستن اقدام به جا به جایی کنده درخت می‌کنند. در واقع، حرکت ساده یک کنده درخت می تواند به طور جدی یک زیستگاه را مختل کند. بسیاری از موجودات لانه‌ی خود را زیر همین کنده‌ها می‌سازند؛ بنابراین آنها را دست نخورده نگه دارید و صندلی کمپینگ خود را بیاورید.

 

محل کمپینگ خود را قبل از تاریک شدن هوا تمیز کنید

وقتی قبل از غروب خورشید محل کمپینگ خود را تمیز می‌کنید، اطرافتان بهتر قابل رویت است و سریع‌تر کار می‌کنید. شما همچنین می‌توانید شب را بدون وقفه از لاشخورها راحت کنید. از این گذشته، هیچ کس دوست ندارد تا آخر شب زباله جمع کند.

 

مراقب ریز زباله ها باشید

پوست تخم‌مرغ، ته سیگار، بسته‌بندی چیپس، پوسته و هسته‌های میوه ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما همه آن‌ها زباله‌های کمپ شما محسوب می‌شوند. پس همه آنچه با خود آورده‌اید تا حد امکان با خود ببرید تا محیط کمپ خود را تمیز نگه دارید.

 

حیوانات خانگی و نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ

اگر با حیوانات خانگی خود به کمپ می‌روید؛ کیسه‌های پلاستیکی یا پد مخصوص برای جمع آوری مدفوع آنها بیاورید. تصور اینکه مدفوع حیوانات در طبیعت جذب خواهد شد، یک باور اشتباه است. در اطراف محل کمپینگ شما باید سطل‌های مناسبی برای همه زباله‌های شما داشته باشد. اگر اطراف شما چنین سطلی وجود نداشت؛ زباله‌های خود را تا نزدیک‌ترین شهر بزرگ حمل کنید.

 

کمپینگ مسئولانه با شما آغاز می شود!

تمیز نگه داشتن محیط زیست وظیفه همه است. بهترین توصیه برای کمپینگ این است که با محل کمپینگ بهتر از خانه خود رفتار کنید. این نکات اضافی برای کمپینگ را بررسی کنید تا در هرجایی تمیز بمانید و فرهنگ درست کمپینگ را بین مردم جا بیاندازید.

 

ممنون که تا انتهای مقاله ” نکات تمیز نگه داشتن محل کمپینگ ” همراه ما بودید. ما در این مطلب سعی کردیم علاوه بر گفتن این نکات؛ فرهنگ کمپینگ را هم به شما یادآوری کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کمپینگ به صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام ما مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *