کمپینگ در زمستان؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز اما سرشار از سرما

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کمپینگ در زمستان؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز اما سرشار از سرما
کمپینگ در زمستان؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز اما سرشار از سرما
راهنمای سفر به طبیعت در زمستان

معمولا کمپینگ در تابستان محبوبیت بیشتری دارد. تابستان هوایی مناسب و قابل پیش‌بینی دارد که از پوشش گرفته تا وسایل همراه سفر را سبک‌تر می‌کند. با این حال خیلی‌ها در فصل زمستان خود را آماده کمپینگ می‌کنند. البته کمپینگ در زمستان کاری بسیار چالش برانگیز است اما زمانی که محو مناظر زیبای طبیعتی می‌شوید که با برف پوشیده شده‌اند، تازه متوجه می‌شوید که ارزش آن همه سختی را داشته است. در ادامه با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا با دانستن نکات مهم کمپینگ در زمستان، اقامتی متفاوت در زمستان طبیعت را تجربه کنید.

برای کمپینگ در زمستان چه بپوشیم؟

مهم‌ترین نکته‌ی کمپینگ در زمستان، پوشیدن چند لایه لباس است.

  • می‌توانید این مدل پوشش را انتخاب کنید: نزدیکترین لایه به پوست، یک لباس الیاف مصنوعی آستین بلند باشد. بعد از آن یک زیرپوش یا جلیقه پشمی و در نهایت نیز یک ژاکت پرزدار بپوشید.
  • اگر هوا بارانی بود ژاکت رویی را با یک بادگیر عوض کنید. می‌توانید در طول راه رفتن دو لایه‌ی رویی را دربیاورید ولی جوری در کوله‌تان قرار دهید که دردسترس باشد.
  • حتما کلاه و دستکش هم همراه خود داشته باشید.
  • جوراب‌های ضخیم پشمی بپوشید و یک جفت اضافه ببرید.
  • قبل از خواب هم حتما لباس های خیستان را دربیاورید
سفر به طبیعت در زمستان

چه بخوریم و بنوشیم؟

حتما از پیش غذا برای کمپینگ در زمستان استفاده کنید. پیش غذاهای زیادی هستند که می‌توانید به راحتی در کوله خود حمل کنید. سوپ یکی از بهترین گزینه‌هاست.

در کمپ‌های زمستانی باید آب بیشتری بنوشید. بدنتان برای تنظیم دما از آب استفاده می‌کند و چون کمتر عرق می‌کنید حواستان به کم شدن آب بدنتان نیست.

نوشیدنی گرم بخورید. از فلاسک‌ها و ماگ‌های عایق در کمپینگ در زمستان استفاده کنید. می‌توانید بطری یا ماگ‌تان را در کوله‌تان بگذارید تا بیشتر عایق گرما باشد.

برای جلوگیری از یخ زدن آبی که به همراه دارید، می‌توانید از کیت‌های عایق استفاده کنید یا میان لباس‌هایتان قرار دهید و بعد از هربار نوشیدن آن‌ را تمیز کنید.

سفر به طبیعت در زمستان

کجا توقف کنیم؟

در کمپینگ در زمستان و پاییز، خورشید روزتان را مشخص میکند. وقتی خورشید پشت افق ناپدید شد، وقت برگشتن به چادر است.

چه تجهیزاتی مناسب است؟
  • چادرتان هرچه کوچک‌تر باشد، بهتر است. بدنتان یک چادر کوچک را بهتر گرم می‌کند. چادری ببرید که بتواند مقابل باد و برف مقاومت کند.
  • کیسه خواب خوبی انتخاب کنید که بتواند عایق مناسبی باشد و بدنتان را در دمایی که عادت دارید نگه دارد.
  • یک پد زیر کیسه خوابتان بیاندازید. نه تنها جای خواب‌تان را نرم‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود سرمای زمین در طول شب به بدن‌تان منتقل نشود.

با رعایت نکته‌های گفته شده، می‌توانید از کمپینگ در زمستان خوبی داشته باشید و از شگفتی‌های طبیعت در این فصل هم لذت ببرید.

سفر به طبیعت در زمستان
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *