لذت نوشیدن یک چای گرم در طبیعت با فلاسک چای

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » لذت نوشیدن یک چای گرم در طبیعت با فلاسک چای
لذت نوشیدن یک چای گرم در طبیعت با فلاسک چای
فلاسک فلزی مسافرتی

بعد از چند ساعت پیاده‌روی و قدم زدن در طبیعت یا بالا رفتن از کوه، یک فنجان چای داغ یا یک قهوه مطبوع خیلی می‌چسبد. نوشیدن دمنوش هم در طبیعت خیلی مزه می‌دهد. برای اینکه از این لذت بی‌نصیب نمانید، به یک فلاسک چای باکیفیت نیاز دارید که تا ساعت‌ها دمای نوشیدنی شما را حفظ ‌کند. تفاوتی ندارد که نوشیدنی سرد باشد یا گرم، یک فلاسک چای مناسب در هر دو حالت عایق حرارتی خوبی برای حفظ دما خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید، نیازمند راهنمای خرید فلاسک چای هستید. در این مقاله زیگوکمپ راهنمای خرید فلاسک مناسب را می‌توانید مطالعه نمایید.

راهنمای خرید فلاسک چای

برای خرید یک فلاسک مناسب لازم است به چند نکته دقت کنید:

فلاسک چای

جنس بدنه

فلاسک‌های چای موجود در بازار از مواد مختلفی مانند شیشه، پلاستیک و استیل تولید می‌شوند. یکی از متداول‌ترین این مواد، استیل ضد زنگ است. علت آن هم مقاومت در برابر ضربه و البته عدم انتقال حرارت است. چرا که فلاسک‌های شیشه‌ای شکننده هستند و مانند فلاسک‌های پلاستیکی قابلیت حفظ دما را برای مدت بالایی ندارند.

فلاسک‌های پلاستیکی در اثر ضربه آسیب دیده و احتمال نشتی در آن‌ها بسیار زیاد است.در مقابل، فلاسک‌های استیل ضد زنگ در برابر ضربه مقاوم بوده و به دلیل امکان تولید چند لایه، قابلیت بالایی در حفظ دمای نوشیدنی دارند. یکی از مهمترین مزایای فلاسک‌های استیل، ضد زنگ بودن آن‌ها است که این امر مانع از تغییر طعم نوشیدنی می‌شود و همینطور غیر سمی هستند. وزن فلاسک‌های استیل ضدزنگ بیشتر از فلاسک‌های شیشه‌ای و پلاستیکی است و ممکن است حمل هر روزه آن به سر کار برای همه آسان نباشد.

خبر خوب اینکه در حال حاضر فلاسک‌های استیل ضدزنگ با وزن پایین طراحی و تولید شده‌اند که کاربری و حمل آن را برای فرد راحت‌تر کرده‌اند.

انواع فلاسک چای

نوع عایق

اولین و مهمترین فاکتوری که باید برای خرید فلاسک چای در نظر بگیرید، نوع عایق آن است. عایق بدنه اصلی‌ترین عامل در حفظ حرارت و گرمای نوشیدنی داخل فلاسک است. اگر فلاسک مورد نظر شما کیفیت بالایی داشته باشد، برای مدت زمان طولانی‌تری نوشیدنی را گرم نگاه می‌دارد.

نحوه ساخت فلاسک‌های چای شباهت زیادی با پنجره‌های دوجداره دارد به این مفهوم که دیوار بدنه فلاسک از دو یا چند لایه تشکیل می‌شود. در بین این لایه‌ها یا دیوارها، خلاء است یا با مواد عایقی مانند فوم پُر شده‌اند که به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که هر چقدر خلاء مابین لایه‌ها کیفیت بهتری داشته و از مولکول‌های هوای کمتری تشکیل شده باشد، انتقال حرارت کمتر صورت گرفته و در واقع عایق حرارتی بهتری خواهد بود. در نتیجه دمای نوشیدنی داخل فلاسک برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ خواهد شد. البته این امر به مفهوم بیشتر بودن فاصله بین لایه‌ها نیست بلکه کیفیت خلاء و خالی بودن این فضا از هر گونه مولکول هوایی، خود تضمین کننده کیفیت عایق حرارتی خواهد بود.

از مهمترین مزایای چند لایه بودن فلاسک، عدم تعریق فلاسک در صورت وجود نوشیدنی سرد در آن است. بیشتر فلاسک‌های عایق‌دار به مدت حداقل ۴ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت، دمای نوشیدنی را حفظ می‌کنند. البته فلاسک‌هایی هم هستند که در مدت زمان بیشتری دما را حفظ می‌کنند، این نوع فلاسک‌ها بیشتر برای کوهنوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً از چندین لایه عایق تشکیل شده‌اند و نسبت به محصولات دیگر، معمولاً گران‌قیمت‌تر هستند، بنابراین با توجه به نیاز و بودجه خود فلاسک مناسب را انتخاب کنید.

فلاسک

ظرفیت فلاسک

گنجایش یا ظرفیت یکی از عمده‌ترین فاکتورها برای انتخاب فلاسک چای است. فلاسک‌های موجود در بازار معمولاً نیم لیتر تا ۲ لیتر ظرفیت دارند. اینکه فلاسک با چه ظرفیتی را انتخاب می‌کنید به میزان مصرف شما بازمی‌گردد و اینکه تنها شما قرار است از آن استفاده کنید یا مورد استفاده باقی اعضای خانواده هم هست. بنابراین اگر فلاسک را تنها برای خودتان خریداری می‌کنید، بهتر است میزان مصرف خود را در نظر بگیرید، اما اگر فلاسک را برای مسافرت و پیک‌ نیک در کنار خانواده تهیه می‌کنید باید تعداد افراد خانواده و میزان مصرف را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که حجم بیشتر یک فلاسک به معنای وزن بیشتر آن است، پس در هنگام خرید این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

دهانه فلاسک

دهانه فلاسک مورد نظر شما باید به اندازه‌ای باشد که به عنوان مثال به راحتی بتوانید تکه‌های یخ را داخل فلاسک بریزید.

صافی برای دمنوش

بعضی از فلاسک‌ها دارای صافی‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای تهیه دمنوش استفاده کرد. این صافی‌ها بر روی دهانه فلاسک قرار می‌گیرند و با ریختن آب جوش بر روی آن‌ها و بستن درب، در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید یک دمنوش فوق‌ العاده آماده کنید بنابراین دیگر نیازی به لیوان و قوری دمنوش نخواهید داشت.

تجهیزات جانبی مانند کیف یا بند نگهدارنده

برخی از فلاسک‌های موجود در بازار به خصوص آ‌ن‌هایی که برای مسافرت و کمپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند یا شیشه‌ای هستند، معمولاً یک کیف پارچه‌ای برای راحتی در حمل و حفاظت از بدنه فلاسک دارند. در برخی دیگر نیز یک بند تعبیه شده تا با قرار گرفتن دور مچ حمل فلاسک را برای کاربر راحت‌تر کند.

تجهیزات جانبی فلاسک

قابلیت شستشو

محفظه داخلی تمامی فلاسک‌های استیل ضدزنگ به راحتی و با یک برس تمیز می‌شوند. برای شستشوی بدنه نیز می‌توانید از یک ابر نرم استفاده کنید تا خط و خش بر روی بدنه فلاسک ایجاد نشود. فقط فراموش نکنید که برای شستشو بهتر است از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید چون ممکن است به بدنه و دیگر بخش‌ها آسیب وارد شود.

https://mag.zigocamp.com/post/364
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *