جزیره هرمز | زیبای خفته ای در جنوب خلیج فارس

مجله زیگوکمپ » جزیره هرمز | زیبای خفته ای در جنوب خلیج فارس
جزیره هرمز | زیبای خفته ای در جنوب خلیج فارس
جزیره هرمز

کمی از همه چیز فاصله بگیرید. بیایید کمی دورتر سفر کنیم و متفاوت تر ببینیم. در جنوب ایران در جزیره ای که گویی نقاشی خداوند است، همه چیز جور دیگر است. شاید هر مسافری که به این جزیره می رسد گویی به خواب می رود و بقیه مسیر را خواب می بیند. امروز در مجله زیگوکمپ تصمیم گرفتیم سری به جزیره هرمز بزنیم و کمی از آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید که جزیره هرمز قصد دارد زیبایی هایش را به رخ بکشد.

 

صخره های جزیره هرمز

 

 

چرا جزیره هرمز؟

 

شاید بتوان صد ها دلیل برای سفر به هرمز پیدا کرد. صد موردی که باعث می شوند هرمز انتخاب اصلی شما باشد. اما فراموش نکنید که مهم تر از هر چیزی حس خوبی است که بعد از هر سفر نصیب شما می شود. جزیره هرمز نیز تماما در تلاش است تا چنین آرزویی را تحقق بخشد. جزیره زیبای هرمز پر شده از جاذبه هایی که گردشگران سراسر دنیا را به خود جذب می کند. از خاک رنگی آن بگیر تا آب و هوای خوب و غذا هایی که طعمشان فراموش نمی شود.

بسیاری در فصول سرد سال به دنبال مقصدی گرم تر هستند. مقصدی که آن ها را از شر سرمای بی وقفه نجات دهد. کیش و قشم و … هر یک جذابیت های خاص خود را دارند و هیچ شکی در این موضوع نیست. اما هرمز می تواند انتخابی خاص و متفاوت باشد. جزیره ای که از طریق جذب گردشگر، جذب سرمایه می کند و ادامه حیات آن نیز بر این اساس بنا شده است.

 

نمایی از جزیره هرمز

 

 

چرا جزیره هرمز جذاب است؟

 

خاک سرخ جزیره کافی است تا بگوید هرمز جزیره ای متفاوت است. خاکی که گاها خوراکی بوده و افراد بومی از آن به عنوان ادویه استفاده می کنند. جذابیت دیگر جزیره هرمز وابسته به گذشته آن است. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که تا پنجاه هزار پیش این جزیره زیر آب بوده است. جزیره ای گنبد شکل که میلیون ها سال زیر آب های خلیج فارس رمیده بود.

 

جزیره بکر هرمز

 

 

غذا را چه کنیم؟

 

اگر اهل غذا های دریایی باشید، هرمز بهشت شماست. سفره های رنگینی که با انواع و اقسام ماهی و میگو پر شده اند انتظار شما را می کشند. غذا های لذیذی که تجربه کردن عطر و طعم آن ها یکی از جذابیت های سفر به جزیره است. اگر اهل ماهی و میگو هم نیستید، هیچ اشکالی ندارد. هرمز هوای مهمانان خود را دارد. غذا هایی مانند گبولی گوشت خوش مزه نیز در جزیره یافت می شوند. فقط فراموش نکنید که امضای تندی پایین اکثر غذا ها یافت می شود. پس حتما با آشپز و افراد محلی مشورت کنید.

 

چه جاذبه های دیدنی دارد؟

 

جزیره هرمز شاید کمی محلی تر از کیش و قشم باشد. شاید کمی از دنیای مدرن به دور باشد. اما مسلما ذره ای از زیبایی و جذابیت دور نیست. جزیره ای پر از جاذبه های طبیعی و دیدنی که تا همیشه در ذهن مهمانان نقش می بندند. مکان هایی مانند دره مجسمه ها و دره سکوت از آن دست حساب می شوند. دره مجمسه ها پر شده از سنگ هایی که هریک شبیه چیزی هستند. تصور اینکه به چه موجودی شباهت دارند به قوه تخیل شما نیز وابسته است. دره سکوت نیز مکانی است جذاب که وظیفه آن انرژی دادن به مهمانان است. دره سکوت از جنس بلور های نمک بوده که با تابش آفتاب انرژی از خود ساطع می کنند.

 

در آخر …

 

آنچه خواندید تنها گوشه ای از زیبایی های جزیره هرمز بود. در بخش دوم به مسائل بیشتری می پردازیم تا به خوبی با جزیره هرمز آشنا شوید. منتظر ما باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *