بهترین مقاصد کمپینگ ایران که باید بشناسید | 3 مورد

مجله زیگوکمپ » بهترین مقاصد کمپینگ ایران که باید بشناسید | 3 مورد
بهترین مقاصد کمپینگ ایران که باید بشناسید | 3 مورد
بهترین مقاصد کمپینگ ایران

مدت هاست که کمپینگ به یکی از پر طرفدار ترین انواع سفر تبدیل شده است. این موضوع از زمان پیدایش و شیوع گسترده ویروس کرونا بیشتر جان گرفت. عده بسیار زیادی تصمیم گرفتند به جای رزرو هتل، صرف هزینه های بالا و ارتباط مستقیم با محیط های آلوده به کمپینگ و چادر زدن در طبیعت روی بیاورند. امروز در مجله زیگوکمپ به معرفی برخی از بهترین مقاصد کمپینگ ایران می پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید تا این لیست را در اختیارتان بگذاریم.

بهترین مقاصد کمپینگ ایران

دماوند نام آشنا

مورد اول در میان بهترین مقاصد ایران برای کمپینگ دیگر نیازی به معرفی ندارد. کوه دماوند با ارتفاع 5610 متر از سطح دریا، بلندترین کوه آتشفشان آسیا و خاورمیانه به شما می رود. کوه دماوند به همراه جاذبه های طبیعی اطراف خود توانسته محیط بسیار خوبی برای طبیعت گردان و طرفداران کمپینگ فراهم کند.

دماوند با طبیعت بینظیر خود می تواند انواع سلیقه ها را پوشش دهد. چه افرادی که عاشق و دلبسته دشت های سرسبز هستند و چه افرادی که در پی آبشار و کوهنوردی هستند، می توانند کوه دماوند را به عنوان یکی از انتخاب های اصلی و خوب خود در نظر بگیرند.

دماوند و کمپینگ

لرستان از بهترین مقاصد کمپینگ ایران

یکی از سرسبز ترین و بکر ترین طبیعت های ایران در استان لرستان رمیده است. لرستان با وجود جاذبه های طبیعی گوناگون و متعدد توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین مقاصد کمپینگ ایران تثبیت کند. یکی از جذابیت های لرستان دریاچه گهر نام دارد. اطراف این دریاچه بسیار سرسبز بوده و حیوانات بسیاری را در خود جای داده است. تمام مسیر دریاچه گهر ماشین رو نبوده و باید مسیری را پیاده طی کنید.

از دیگر زیبایی های لرستان می توان به مخمل کوه اشاره کرد. مخمل کوه که ارتفاعی برابر با 1900 متر دارد در شرق خرم آباد واقع شده است. وجود چشمه ها و آبشار ها جذابیت این منطقه را چند برابر می کنند. آبشار آب سفید نیز یکی دیگر از جاذبه های تماشایی استان لرستان است. این آبشار که در نزدیکی الیگودرز قرار دارد، یکی از 11 آبشار لرستان به شمار می رود.

دریاچه گهر لرستان

کردستان، زیبایی ادامه دارد

امکان ندارد اهل طبیعت گردی باشید و کردستان را بین بهترین مقاصد کمپینگ ایران نام نبرید . شهری در جوار کوه زاگرس با طبیعتی چشم نواز که دل هر جنبنده ای را می برد. جاذبه های دیدنی کردستان آنقدر بسیارند که شمارش تک تک آن ها از حوصله شما خارج است. تنها یکی دو مورد را کافی است تا به شما ثابت کند که می توانید آرامشی متفاوت را در کردستان تجربه کنید.

دریاچه زریوار یا زریبار که بزرگترین دریاچه آب شیرین در غرب کشور است یکی از جاذبه های توریستی کردستان به شمار می رود. زریوار متشکل از دو کلمه کردی است که به معنی دریا و دریاچه می باشند. دریاچه زریوار در سه کیلومتری غرب مریوان قرار دارد و شما می توانید از طریق سنندج به این دریاچه برسید. یکی دیگر از جاذبه های کردستان روستای پلکانی پالنگان و یا پلنگان بوده که به بهشت گمشده نیز شهرت دارد.

بهترین مقاصد کمپینگ ایران : کردستان

شهر ها و استان هایی که معرفی شدند تنها گوشه ای از کوله بار ایران زمین بودند. برای مثال شمال ایران نیز یکی از بهترین مقاصد ایران برای سفر های کمپینگ است. در زیر برخی نکات آورده شده که رعایت آن ها پیش از آغاز سفر خالی از لطف نبوده و می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • سعی کنید تمام وسایل خود را یک بار چک کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.
  •  لیستی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید و پیش از حرکت حتما آن را مرور کنید.
  • فراموش نکنید که این یک سفر کمپینگ است در نتیجه چک کردن وضعیت آب و هوای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، سعی کنید یک کوله پشتی از وسایل احتمالی تهیه کنید.
  • پول نقد را فراموش نکنید و حتما با خود غذا به همراه داشته باشید.
  • از کامل بودن جعبه های کمک اولیه مطمئن شوید و حتما آتش روشن کردن در طبیعت را یاد بگیرید.
  • چادر، کیسه خواب و زیرانداز هایتان را چک کنید که سوراخ نباشند.

چک لیست سفر کمپینگ

حرف آخر

اگر قصد دارید سفر پیش رویتان را به همراه یک تور باشید، حتما از مسافران پیشین تور سوال بپرسید و یا نظرات آن ها را بخوانید. در خرید وسایل کمپینگ خود دقت کنید و به هیچ عنوان کیفیت را فدای موضوع دیگری نکنید. امیدواریم سفری بینظیر را تجربه کنید و خاطره ای ماندگار را در بهترین مقاصد کمپینگ ایران رقم بزنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1002
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *