کمپینگ زمستانی و هر آنچه که باید بدانید | بخش دوم

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کمپینگ زمستانی و هر آنچه که باید بدانید | بخش دوم
کمپینگ زمستانی و هر آنچه که باید بدانید | بخش دوم
کمپینگ زمستانی بخش دوم

در بخش اول کمپینگ زمستانی برخی از ترفند های اولیه را توضیح دادیم. ترفند های بسیار ساده ای که باعث می شوند شروع خوبی را تجربه کنید. امروز قصد داریم برخی از ترفند های جالب چادر زدن و آشپزی مخصوص کمپینگ زمستانی را با شما در میان بگذاریم. با زیگوکمپ همراه باشید تا بتوانیم اطلاعات جالب تری را در مورد کمپینگ زمستانی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

یکی از سخت ترین کار ها برای افرادی که تازه وارد هستند و یا خیلی به کمپینگ زمستانی نرفته اند، بر پا کردن چادر است. اگر برفی زیر و یا اطراف چادرتان نیست که مانند همیشه چادر خود را بر پا کنید. اما اگر در محاصره برف ها قرار داشتید لازم است این چند نکته را به خاطر بسپارید.

 

چادر زدن

 

بیشتر مطالعه کنید

تجربه ای هیجان انگیز اما سرشار از سرما

 

نکاتی برای چادر زدن

 

  • یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند خواب شبانه شما را بهم بریزید آب شدن برف هایی است که زیرتان قرار دارد. چرا که گرمای بدن شما می تواند سبب ذوب شدن آن ها بشود. در نتیجه سعی کنید پیش از چادر زدن مقداری برف ها را پخش کنید. برای اینکار می توانید از کفش های خود و یا هر وسیله دیگری استفاده کنید.
  • مطمئن باشید اگر منطقه ای که در آن قرار دارید بادخیز باشد، آرامش شما خدشه دار خواهد شد. اگر مقصدتان پر از برف است می توانید یک دیوار برفی حول چادرتان درست کنید. در غیر اینصورت می توانید مقداری از برف های اطراف چادرتان را بردارید و به پایین بروید. فراموش نکنید که به طور کامل راه های ورود هوای تازه را نبندید.
  • چادر خود را به زمین مهر و موم کنید. سعی کنید گونی و یا کیسه هایی پر از برف درست کنید و جایی قرار دهید که چادرتان را به زمین محکم کند. اینکار باعث می شود هنگام باد های شدید چادرتان جا به جا نشود.
  • از اجسام تیز به دور باشید. وجود اجسام تیز داخل و بیرون چادر سبب آسیب زدن به چادر شده و میتوانید یک خاطره بد از کمپینگ زمستانی به یادگار بگذارد.

 

کمپینگ زمستانی و چادر زدن

 

آشپزی هنگام کمپینگ زمستانی

اگر مقصدتان جایی است که برف زیادی باریده و یا نشسته می توانید خلاق تر از هر زمان دیگری باشید. شما این توانایی را دارید تا با استفاده از برف های موجود یک آشپزخانه جمع و جور برای خود بسازید. فقط کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید حتی میز و صندلی هم برای خود دست و پا کنید. غذا خوردن در کمپینگ یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • از غذا های گرم و ساده لذت ببرید. سعی کنید غذا هایی را انتخاب کنید که کم ترین کثیف کاری داشته باشند. ناگفته نماند که کالری غذا های مصرفی نیز مهم بوده و باید به آن توجه داشته باشید. چراکه کالری بیشتر باعث می شود تا گرم تر بمانید.
  • وعده های غذایی کوچک برای خود تدارک ببینید. اینگونه می توانید هر موقع که خواستید مقداری غذا نوش جان کنید. ساندویچ های کوچک از قبل آماده شده ای که از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند می توانند گزینه مناسبی باشند.
  • هیدراته بودن یکی از اصلی ترین وظایف شماست. همانطور که قبل تر گفته شد در زمستان کمتر می توانید کم آب بودن بدن را حس کنید. از این رو زمانی فرا می رسد که شما لباس کامل پوشیده اید اما هنوز احساس سرما می کنید. باید همیشه آب به همراه داشته باشید. سوپ و یا نوشیدنی هایی مانند هات چاکلت نیز انتخاب های جذابی به نظر می رسند.

 

آشپزی در کمپینگ زمستانی

 

جمع بندی

فراموش نکنید که پیش از آغاز سفر حتما از وضعیت جوی مقصد مطلع شوید و برای اتفاقات پیش رو برنامه ریزی کنید. ممکن است کمپینگ زمستانی کمی سخت تر به نظر برسد اما تجربه ای را به یادگار خواهد گذاشت که تا مدت ها در ذهنتان خواهد ماند.

https://mag.zigocamp.com/post/1108
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *