کمپینگ در اطراف تهران | معرفی ایده آل ترین مقاصد

مجله زیگوکمپ » کمپینگ در اطراف تهران | معرفی ایده آل ترین مقاصد
کمپینگ در اطراف تهران | معرفی ایده آل ترین مقاصد
کمپینگ در اطراف تهران

با توجه به زندگی پر مشغله امروزی برنامه ریزی برای سفر های طولانی به امری دشوار تبدیل شده است. به همین دلیل افراد بسیاری به کمپینگ و سفر های یک روزه در حومه شهر خود روی می آورند. جدا از نزدیک بودن این مقاصد جذابیت ماجراجویی این مقاصد سبب محبوبیت آن ها شده است. تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از ماشینی ترین شهر های کشور است. بسیاری از ساکنان به دنبال کمپینگ در اطراف تهران هستند.

خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی تهران، مقاصد دیدنی بسیاری اطراف این کلانشهر وجود دارد. این اتفاق سبب می شود کمپینگ در اطراف تهران راحت تر شده و به یک روتین متفاوت تبدیل شود. کمپینگ در اطراف تهران از آن دست اتفاقاتی است که با یک برنامه ریزی درست می تواند به خاطره ای بینظیر تبدیل شود. با زیگوکمپ همراه باشید تا مقاصدی دوستداشتنی را برای کمپینگی به یادماندنی معرفی کنیم.

 

نمایی از تهران

 

لواسان دوستداشتنی

بی شک لواسان و روستا های اطراف آن جزو بهترین مقاصد کمپینگ در اطراف تهران محسوب می شوند. از جمله نکات مثبت این مناطق می توان به فاصله کم آن ها از تهران اشاره کرد. چراکه شما می توانید به راحتی از طریق اتوبان بابایی واقع در شمال شرق تهران حرکت کنید و وارد لشگرک شوید.

دیدنی های لواسان و روستا های اطراف از جذابیت به خصوصی برخوردارند. برای مثال افجه با فاصله کمی از لواسان قرار گرفته که دشت های رنگارنگی را در خود جای داده است. لازم است بدانید که سفر به این مناطق در فصل های مختلف سال هیچ مانعی ندارد. شما می توانید به راحتی با یک آماده سازی ساده از طبیعت لواسان و حومه آن لذت ببرید.

 

لواسان، کمپینگ در اطراف تهران

 

بیشتر بخوانید

لواسان، طبیعتی تماشایی در اطراف تهران

 

مسیر کرج را برای کمپینگ در اطراف تهران از یاد نبرید

زمانیکه از غرب تهران شروع به خارج شدن می کنید باید آماده مقاصد جذاب بسیاری باشید. شما می توانید با توجه به زمانبندی های خود مقاصد متفاوتی را برای خود لیست کنید. برغان، طالقان، کردان تا وردیج و واریشی که در چند قدمی تهران قرار دارند.

روستای وردیج و واریش که در مسیر اتوبان تهران به کرج قرار گرفته اند اخیرا بخشی از منطقه 22 تهران شده اند. در این دو روستا رودخانه های متعدد و سه آبشار زیبا وجود دارد. شما می توانید به هنگام سفر به این دو روستا از باغ های گیلاس، آلو، شاتوت و زرد آلو دیدن کنید. نگفته نماند که آب و هوای این دو روستا در هر چهار فصل سال عالی بوده و زیبایی های خاص خود را دارد.

از دیگر مقاصد بینظیر برای کمپینگ در اطراف تهران می توان به روستای طالقان اشاره کرد. طالقان در فاصله 150 کیلومتری تهران و 94 کیلومتری کرج قرار دارد. از آب و هوای دلچسب این روستای چشم نواز که بگذریم تفریحات مختلفی انتظار شما را می کشند. شما می توانید از آبشار های منطقه دیدن کنید و در جایی دیگر به ماهی گیری بپردازید.

از به نام ترین مقاصد اطراف تهران باید از کردان کرج نیز نام برد. کردان در 65 کیلومتری تهران و 20 کیلومتری کرج واقع شده است. با اینکه چند سالی است این منطقه به محله ای برای ساخت و ساز ویلا های لوکس تبدیل شده اما هنوز هم مناطق بکر طبیعی خود را از دست نداده است.

در 80 کیلومتری تهران و 13 کیلومتری کرج یکی از ترش مزه ترین مناطق کمپینگ در اطراف تهران واقع شده است. با اینکه چهار فصل منطقه جذاب است اما سعی کنید در فصل زمستان خیلی روی برغان حساب نکنید. جدا از باغ های رنگارنگ برغان، جاذبه های تاریخی – دیدنی نیز وجود دارند که می توانید به هنگام سفر از آن ها دیدن کنید.

 

روستای برغان

 

دماوند را از یاد نبرید

لیست مناطق کمپینگ در اطراف تهران کامل نمی شود مگر با گنجاندن دماوندی که مظهر زیبایی است. زمانیکه به سمت دماوند حرکت می کنید مقاصد جذاب بسیاری انتظار شما را می کشند. برای مثال می توان به تنگه واشی، دشت لار، دریاچه تار و پارک ملی لار اشاره کرد. کمپ زدن در این مناطق از جمله کار هایی است که برای یک بار هم که شده باید آن را انجام دهید. سفر به این مناطق در چهار فصل سال در صورتی می شود که ابزار و وسایل لازم را به همراه داشته باشید.

 

دریاچه تار

 

حرف آخر …

اگر از زندگی روزمره خود خسته شده اید و هم زمان فرصتی برای سفر های طولانی ندارید، حتما کمپینگ را امتحان کنید. کمپینگ در اطراف تهران می تواند به راحتی تا مدت ها شما را به فردی پر انرژی تبدیل کند. پس اگر مشتاقید همین حالا یکی از مقاصد بالا را انتخاب کرده و سفر خود را آغاز کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1121
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *