کوهنوردی در ماه رمضان | چگونه بیشتر لذت ببریم و انرژی روز را تامین کنیم؟

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کوهنوردی در ماه رمضان | چگونه بیشتر لذت ببریم و انرژی روز را تامین کنیم؟
کوهنوردی در ماه رمضان | چگونه بیشتر لذت ببریم و انرژی روز را تامین کنیم؟
کوهنوردی در ماه رمضان

امسال از آن سال هایی است که ماه مبارک رمضان مصادف شده با روز های گرم سال و آفتابی و که بیتابانه می تابد. با فرارسیدن ماه رمضان بسیاری از مسائل زندگی به مدت یک ماه تحت تاثیر این فرآیند قرار می گیرند. از کار و کسب بگیرید تا ورزش هایی که در طول هفته انجام می دادید. امروز در مجله زیگوکمپ کوهنوردی در ماه رمضان را نشانه رفته ایم. ورزشی که به خودی خود انرژی زیادی از ورزشکار می گیرد. حال تصور کنید شخصی بخواهد دهان روزه این کار را بکند. با زیگوکمپ همراه باشید تا کمی درخصوص کوهنوردی در ماه رمضان صحبت کنیم.

 

سفره افطار

 

 

کوهنوردی در ماه رمضان

 

به طور کلی خیلی توصیه نمی شود که در ماه رمضان به کوهنوردی بپردازید. چراکه کوهنوردی به انرژی زیادی احتیاج دارد و هنگام روزه گرفتن، ذخیره این انرژی با مشکل رو به رو می شود. اما با این حال می توان با کمی برنامه ریزی کوهنوردی در ماه رمضان را تجربه کرد و اوقات خوشی را برای خود رقم زد. قبل از اینکه به ادامه موضوع بپردازیم باید بگوییم که ترجیحا در ماه رمضان کوهنوردی پر فشار را فراموش کنید. گروهی هم سوی خود انتخاب کنید که بتوانید راحت تر موضوع را مدیریت کنید. همچنین کوهنوردان می توانند به سفر های خارج شهری به عنوان یک پیشنهاد فکر کنند.

 

غذا و کوهنوردی در ماه رمضان

 

  1. برنامه غذایی کاملی شامل: شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، نان و غلات، میوه و سبزیجات ترتیب بدهید.
  2. برنامه غذایی خود را کنترل کنید. یعنی به مواردی همچون کالری های ورودی و خروجی، نوع مواد غذایی و کیفیت آن ها، مقدار غذایی که میل می کنید و … توجه داشته باشید.
  3. برنامه خود را طوری تنظیم کنید که هر سه وعده مجاز: سحری، افطار و شام را نوش جان کنید.
  4. سعی کنید از مواد قندی و شیرینی های بی کیفیت پرهیز کرده و مواردی مانند کشمش، انجیر و خرما را جایگزین کنید.
  5. بدنتان را تشنه نکنید. مصرف نوشیدنی های کافئین دار، شیرینی های مصنوعی فراوان و نمک سبب جذب و دفع آب بدن شده و شما را تشنه می کند. همچنین در طول ساعات روزه باعث آسیب رساندن به کلیه ها می شود.
  6. تامین انرژی مورد نیاز بدن یکی از ارکان اصلی کوهنوردی در ماه رمضان است. شما می توانید از انواع مغز ها، میوه های خشک و آجیل خام به عنوان منبع غنی از چربی، انرژی و ویتامین نگاه کنید.
  7. با مصرف سبزیجات و میوه های تازه بدنتان را مقاوم کنید تا در طول روزه گرفتن بدنتان آسیب پذیر نشود.
  8. به طور کلی کوهنوردی در ماه رمضان رابطه تنگانگی با غذا خوردن دارد. در نتیجه تنظیم یک برنامه کاربردی و عملی از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید هنگام برنامه ریزی، غذا های بی ارزش و غیر مغذی نظیر چربی های اشباع و غذا های فرآوری شده را خط بزنید.

 

چند نکته برای برنامه ریزی

 

  1. سحری خود را در عین سبک بودن مغذی در نظر بگیرید. سعی کنید به جای نوشیدنی هایی مانند چای و آبمیوه های مصنوعی از تخم شربتی و عرقیجاتی مانند کاسنی استفاده کنید.
  2. می توانید برای فاصله ی افطار تا سحر وعده غذایی های کوچک تهیه کنید. در غیر اینصورت حتما دو تا سه ساعت بین افطار و شام خود وقفه بیندازید.
  3. هنگام صرف وعده های مجازتان تا سیری کامل پیش نروید.
  4. بیشتر از غذا های آبدار یا آبپز استفاده کنید. همچنین ترجیحا نوشابه از سفره غذایی حذف شود.
  5. برنامه کوهنوردی در ماه رمضان خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ عنوان وعده سحری را از دست ندهید. ترجیحا بلافاصله بعد از سحری مسواک نزنید. در صورت لزوم از خمیر دندان کمتری استفاده کنید.

 

کوهنوردی گروهی در ماه رمضان

 

 

حرف آخر …

 

اگر اعتقاد راسخی به کوهنوردی در ماه رمضان دارید و رفتن الویتتان است، پس حتما گروهی حرکت کنید. در چنین شرایط گروه می تواند عامل به شدت موثری باشد. همچنین انتخاب مقاصد پر رفت و آمد تر نیز منطقی است. شاید کمی سخت باشد و طاقت فرسا، شاید روز طولانی تر به نظر برسد، اما با یک برنامه ریزی ساده می توان از شدت این موارد کم کرد و بدن را به سوی پاکسازی هدایت کرد.

https://mag.zigocamp.com/post/2180
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *