فلاسک کوهنوردی – راهنمای خرید مناسب ترین فلاسک کوهنوردی

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » فلاسک کوهنوردی – راهنمای خرید مناسب ترین فلاسک کوهنوردی
فلاسک کوهنوردی – راهنمای خرید مناسب ترین فلاسک کوهنوردی
فلاسک کوهنوردی

از ملزومات یک سفر کوهنوردی خوب استفاده از لیست تجهیزاتی کارآمد است که می توانند ماجراجویی شما را راحت تر کنند. یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزاتی که کوهنوردی و به طور کلی دنیا به خود دیده، فلاسک است. وسیله ای ساده که می تواند در بدترین و بهترین شرایط کنارتان باشد و پا به پای شما حرکت کند. اما خوب وسیله ای مانند فلاسک انواع مختلفی دارد و هر یک تفاوت هایی دارند. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا شما را درخصوص خرید فلاسک کوهنوردی مناسب راهنمایی کنیم.

 

چرا فلاسک کوهنوردی بخریم؟

زمانی را تصور کنید که میان کوه و دشت و دمن در حال پرسه زدن هستید. یک چای یا نوشیدنی گرم چه حسی دارد؟ بله بینظیر است، اما میان کوه چای از کجا پیدا می شود؟ بعد از یک کوهپیمایی طولانی چیزی جز یک لیوان آب و غذایی جزئی و پر انرژی خستگی شما را از بین نمی برد. اما خوب در یک سفر طبیعت گردی و کمپینگ که رستوران و کافه ای وجود ندارد. صادقانه بخواهیم بگوییم در طول یک سفر ماجراجویی، کوهنوردی و حتی سفر های معمولی بار ها جای خالیه فلاسک کوهنوردی حس می شود.

به طور کلی فرقی نمی کند که در سفری پر ماجرا باشید یا میان خیابان های شهری شلوغ. یک لیوان نوشیدنی گرم یا خنک باتوجه به شرایط همیشه لذت بخش است. برای مثال قشر دانشجویان و کارمندان را تصور کنید. یک فلاسک کوهنوردی و یا حتی معمولی تا چه اندازه می تواند در هزینه های آن ها صرفه جویی کند. چراکه ممکن است بار ها در طول روز هوس نوشیدنی کنند و مجبور به خرید شوند. خوب است بدانید که فلاسک کوهنوردی تنها مختص به نوشیدنی نبوده و باتوجه به مشخصات آن می توان به عنوان ظرف نگهداری غذا نیز استفاده کرد.

 

چرا فلاسک بخریم

 

 

انواع فلاسک کوهنوردی

فلاسک های کوهنوردی در ابعاد و جنس های مختلف تولید می شوند. هر یک از این فلاسک ها مزایا و معایب خود را داشته و در بعضی موارد کاربرد متفاوتی دارند. از جمله آن ها می توان به: استیل، پلاستیک، پلی استر، پلی پروپیلن، سیلیکون، فلزی و فولاد اشاره کرد. ویژگی های فلاسک کوهنوردی باتوجه به نوع و کیفیت ساخت آن تغییر می کند. برخی فلاسک ها توانایی گرم و سرد نگه داشتن مایعات تا 5 یا 6 ساعت را دارند. اما در موارد حرفه ای تر و با کیفیت تر این عدد تا 4 برابر نیز می رسد.

در میان فلاسک های گوناگون، فلاسک کوهنوردی استیل مرغوب تر و کارآمد تر است. صرف نظر از اینکه این جنس سبب سنگین تر شدن فلاسک می شود، نکات مثبت زیادی را در خود جای داده است. فلاسک های استیل مقاومت بالایی داشته و نسبت به خط و خش نیز مقاوم تر هستند. مدت زمان نگهداری دما در این جنس نسبت به دیگر موارد بیشتر است. اما خوب نمی توان این مورد در نظر نگرفت که بعد از مدتی فلاسک بوی محتویات خود را می گیرد.

 

کاربرد فلاسک

 

 

هنگام خرید فلاسک به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. ساختار فلاسک: همانطور که می دانید فلاسک یه محفظه دوجداره بوده که میان آن خلا است. همین خلا سبب عدم خروج دمای محتویات می شود. پیش از خرید باید بدانید آیا فلاسک را برای جا به جایی محتویات سرد و گرم می خواهید یا خیر. چراکه فلاسک های معمولی مانند شیشه ای و پلاستیکی قیمت پایین تری دارند.
  2. ظرفیت فلاسک کوهنوردی: پیش از خرید باید نیاز های خود را بررسی کنید. فلاسک ها انواع بزرگ و کوچک دارند. فلاسک های بزرگتر ظرفیت بیشتری داشته و مدت زمان بیشتری دما را حفظ می کنند. از طرفی به دلیل ابعاد خود مناسب سفر هایی مانند کوهنوردی نیستند.
  3. امنیت فلاسک: باید هنگام خرید فلاسک کوهنوردی به کیفیت آن توجه کنید. جنس نامرغوب سبب نشت محتویات آن می شود و ممکن است علاه بر کثیف کردن وسایل، شما را بسوزاند. فلاسک های پیچی مقاومت بیشتری نسبت به نشت مایعات دارند.
  4. ورودی فلاسک: دهانه فلاسک ها قطر های متفاوتی دارند. دهانه بزرگتر به شما اجازه می دهد فلاسک را با غذا نیز پر کرده و راحت تر آن را بشوئید. اما توجه داشته باشید که دهانه بزرگتر مدت زمان نگهداری دما را کاهش می دهد.
  5. در فلاسک: اکثر فلاسک ها مجهز به یک در پیچی بوده که به عنوان لیوان نیز استفاده می شود. همچنین برخی دیگر جای قاشق نیز دارند. چنین مواردی نکات مثبت محسوب می شوند.
  6. بدنه فلاسک: معمولا فلاسک کوهنوردی مستعد زمین خوردن و ضربه خوردن است. پس یک فلاسک مناسب باید بدنه مقاومی داشته باشد. همچنین فلاسک های بزرگ معمولا مجهز به دستگیره برای جا به جایی راحت تر هستند.

 

پس از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. ترجیحا فلاسک کوهنوردی را با مواد اسیدی پر نکنید. برای شستشو نیز ترجیحا فقط از آب و سرکه استفاده کنید.
  2. پس از شستشو فرصت دهید تا فلاسک کاملا خشک شود. فراموش نکنید که واشر فلاسک کوهنوردی را جدا کنید و شیار های پشت آن را نیز تمیز کنید.
  3. اگر محتویات فلاسک کوهنوردی را احتیاج ندارید آن را خالی کنید. ترجیحا نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه نباید بیشتر از 12 ساعت در فلاسک باشند. اگر در فلاسک شیر ریختید حتما پس از استفاده به خوبی آن را تمیز کنید.
  4. بد نیست یک کاور و یا کیف محافظ برای فلاسک کوهنوردی خود تهیه کنید.

 

جمع بندی …

خیلی نمی توان فلاسک کوهنوردی را در دسته تجهیزات سلیقه ای شمارد. چراکه از مبتدی تا کوهنوردان حرفه ای به شدت به این وسیله احتیاج دارند. شاید در بعضی موارد قیمت فلاسک کمی بالا باشد اما یکبار هزینه کردن برای محصولی با کیفیت هزاران بار بهتر است.

https://mag.zigocamp.com/post/2196
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *