جاهای دیدنی کیش | 10 جای دیدنی که در سفر به کیش باید دید | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی کیش | 10 جای دیدنی که در سفر به کیش باید دید | زیگو
جاهای دیدنی کیش | 10 جای دیدنی که در سفر به کیش باید دید | زیگو
جاهای دیدنی کیش | 10 جای دیدنی که در سفر به کیش باید دید | زیگو

جزیره کیش جاهای دیدنی زیادی دارد اما همه آن‌ها برای شما به درد شما نمی‌خورد؛ چرا که خیلی از آن‌ها اسمشان معروف شده اما شبیه به یکدیگر هستند. پس چه بهتر که تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری را بشناسید تا بعد از برگشتن از  سفر کیش، پشیمان نباشید.

1.     برای آکواریم کیش نصف روز زمان بگذارید

نمایی از یک لاک پشت در آکواریوم کیش یکی از جاهای دیدنی کیش

آکواریم کیش یکی از جاهای دیدنی جزیره است که باید حداقل نصف روز خود را برای بازدید از آن کنار بگذارید. در این آکواریم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به علاوه وجود آبزیانی همچون کوسه در فاصله به این نزدیکی بسیار جذاب است. در کنار آکواریم کیش، باغ پرندگان و مجموعه تاکسیدرمی شده‌ای از آبزیان دریایی نیز وجود دارد. علاوه بر این اگر بخواهید، می‌توانید با کمی هزینه بیشتر در بین این موجودات دوست‌داشتنی غواصی کنید.

  • زمان شروع به کار آکواریم : 8 صبح تا 8 شب ( به جز روز‌های جمعه)
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : 4 الی 5 ساعت
  • هزینه : آخرین قیمت بلیط در سال 1400، مبلغ 35 هزار تومان بوده است.

 

2.     داستان خیالی در قلعه واقعی؟

قلعه جنی در دهه‌ی 40، پاسگاه شهربانی بود اما بعد از مدتی صداهای ناهنجار و تصاویر گنگی توسط افراد داخل پاسگاه دیده شد و پس از آن هیچ سرباز و درجه‌داری به خدمت در این قلعه رضایت نمی‌داد. اما مقامات بالاتر این موضوع را فقط خرفات می‌دانستند تا اینکه در یکی از روز‌ها پیکر 4 سرباز که شب گذشته وظیفه نگهبانی را داشتند با صورت‌های وحشت زده و بدن‌های خشک شده پیدا شد. بعد از این موضوع بود که درخواست تغییر مکان پاسگاه از سمت مسئولان کیش تایید شد و تا به امروز این قلعه بلا استفاده ماند. پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست‌دارید که بازدید از این منطقه برای شما همراه با چاشنی هیجان باشد، بعد از غروب آفتاب از قلعه جنی دیدن کنید.

  • زمان شروع به کار : همیشه امکان بازدید از این جای دیدنی را دارید
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : 1 ساعت
  • هزینه : رایگان

 

3.     روستای باغو کیش و درختان لور

روستای باغو کیش و درختان لور

وقتی به کیش سفر می‌کنید، تصویری از یک شهر مدرن و شیک در گوشه ذهنتان نقش می‌بندد اما این جزیره یک بافت کاملا سنتی و قدیمی هم دارد. روستای باغو یکی از جاهای دیدنی کیش بشمار می‌رود که گردشگران زیادی را به خاطر معماری سنتی‌اش جذب می‌کند. علاوه بر معماری چیزی که مسافران کیش همیشه از آن‌ شگفت زده می‌شوند، وجود درختان نایاب روستای باغو است. این درختان حس حال ورود به دنیای ارباب حلقه‌ها یا هری پاتر را برای شما متبادر خواهد کرد.

اگر کمی در روستا قدم بزنید ممکن است یک مسجد قدیمی هم به چشمتان بخورد. این مسجد نبی نام دارد و ساخت آن به سال 981 هجری قمری باز می‌گردد. معماری این مسجد تک مناره‌ای نیز مثل دیگر بخش‌های روستا، بسیار ساده بوده و یکی از مکان‌های محبوب گردشگران برای عکاسی است.

  • زمان شروع به کار : همیشه امکان بازدید دارید
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : 3 الی 4 ساعت
  • هزینه : رایگان

 

4.     عروس یونانی در خلیج ایرانی

کشتی یونانی در غروب آفتاب از جاهای دیدنی معروف کیش

شاید اگر شرکت کشتی رانی ایران این عروس عظیم الجثه را دیرتر به تاجر یونانی فروخته بود، اتفاقات دیگری رخ می‌داد و هیچ وقت این چنین جای دیدنی‌ای در کیش وجود نداشت. کشتی یونانی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در بین گردشگران کیش شناخته می‌شود. این کشتی در هنگام طلوع و غروب آفتاب به مانند عروسی یونانی در دل خلیج فارس می‌درخشد و همان لحظات، بهترین زمان برای عکاسی از این جای دیدنی در کیش خواهد بود. اگر هزینه‌ی اندکی پرداخت کنید می‌توانید  بر روی عرشه این کشتی نیز حضور بروید تا خاطره بازدید از کشتی یونانی برای شما فراموش نشدنی‌تر شود.

  • زمان شروع به کار : همیشه می‌توانید از کشتی یونانی بازدید کنید.
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : حدود 1 الی 2 ساعت
  • هزینه : رایگان

 

5.     معماری پیشرفته در شهر زیر زمینی 2500 ساله کاریز

اگر اهل دیدن جاهای دیدنی و تاریخی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که هیچگاه از شهر کاریز دیدن نکنید. این شهر یا بهتر است بگوییم این شبکه‌ی زیر زمینی پیشرفته، 2500 سال قبل برای آبرسانی به شهر باستانی حریره و روستا‌های اطراف آن به طور حیرت انگیزی، بدون داشتن هیچ وسیله مدرنی طراحی و احداث گردیده است. شهر کاریز در فاصله 16 متری سطح زمین ساخته شده و سقف آن 8 متر ارتفاع دارد. درون این مجموعه غرفه فروش صنایع دستی و رستوران نیز وجود داشته و گردشگران می‌توانند از این مکان، سوغات کیش را خریداری و برای استراحت و خوردن غذا به رستوران کاریز مراجعه کنند.

  • زمان شروع به کار : 9 صبح الی 10 شب
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : 2 ساعت
  • هزینه : نرخ بلیت بازدید از شهر کاریز در سال 1400، مبلغ 80 هزار تومان بوده است.

 

جاهای دیدنی و تفریحی کیش را بشناسیم

تا اینجای کار سعی کردیم تا جاذبه‌های دیدنی و تاریخی کیش را به شما معرفی کنیم اما کیش به جز اماکن باستانی و قدیمی، جاهای دیدنی دیگر هم دارد که می‌توانند برای ساعاتی شما را سرگرم کند. حال در ادامه  به معرفی برخی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش برای تفریح کردن می‌پردازیم.

 

6.     تم پارک آبی اوشن کیش؛ بزرگترین پارک آبی رو باز ایران

جای دیدنی معروف در کیش اوشن پارک کیش

تم پارک آبی اوشن کیش، بزرگ‌ترین پارک آبی رو باز ایران است و حدودا 3000 نفر ظرفیت دارد. نکته جالب این پارک، امکان استفاده بانوان است؛ بانوان در سانس‌هایی مخصوص در طول هفته می‌توانند به تفریح در پارک آبی اوشن کیش بپردازند. علاوه بر همه‌ی این‌ها اوشن پارک فضایی مخصوص برای بازی کودکان به نام برکو دارد. رستوران، کافی شاپ، سالن اسپا و از دیگر امکانات این پارک بزرگ هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر وسایل مورد نیاز، مثل عینک شنا یا هر چیز مرتبط به شنا را نیاورده‌اید؛ نگران نباشید چون این پارک آبی دارای یک لوازم ورزشی فروشی است.

  • زمان شروع به کار : 9 صبح تا 8 شب
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : بستگی به سانسی که انتخاب می‌کنید دارد.
  • هزینه : 520 هزار تومان برای هر سانس

 

7.     در قلعه وحشت از ترس به خود بلرزید تا لذت ببرید

بعد از رفتن به قلعه جنی حال وقت آن رسیده تا شما را با جای دیگری آشنا کنیم که ممکن است حتی از شدت ترس سکته کنید! قلعه وحشت یکی از جاهای دیدنی کیش خواهد بود که باعث ترشح آدرنالین در رگ‌های شما می‌شود. در این کلبه به انتخاب خودتان، سه درجه ترس را می‌توانید تجربه کنید؛ نخستین درجه بسیار ترسناک بوده و به اصطلاح فول ترس نامیده می‌شود. در درجه بعدی ترس متوسطی را تجربه خواهید کرد اما باید بگوییم که همچنان این درجه دلهوره‌آور خواهد بود. درجه سوم آن مختص به افراد زیر 14 سال بوده اما اگر مثل بنده ترسو هستید، پیشنهاد می‌کنم همین سطح از ترسیدن را انتخاب کنید.

  • زمان شروع به کار : 6 بعد از ظهر تا 2 بامداد
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید: 30 دقیقه
  • هزینه : 50 هزار تومان ( سال 1400 )

 

8.     تجربه برف بازی در دل کیش با مجموعه پنگوئن

تجربه برف بازی در دل کیش با مجموعه پنگوئن

هر وقت اسم کیش به زبان می‌آید، نخستین چیزی که به ذهن ما متبادر می‌شود، گرمای آفتاب جزیره است و اگر به شما بگوییم که در کیش امکان برف بازی وجود دارد، شاید بخندید؛ اما در دل این جزیره مجتمع توریستی پنگوئن وجود دارد که امکان برف‌بازی، سورتمه سواری و تیوپ سواری را به شما می‌دهد. لازم به ذکر است که بدانید، به‌همراه خانواده هم می‌توانید به این مجموعه تفریحی بروید. از جمله امکانات مجموعه پنگوئن می‌توان به فود کورت، مرکز خرید، کافی شاپ و باشگاه بیلیارد اشاره کرد.

  • زمان شروع به کار : 12 ظهر تا 11 شب
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : 4 الی 5 ساعت
  • هزینه : 329 هزار تومان برای هر نفر ( سال 1401 )

 

9.     غرق تفریحات مرکز غواصی کیش شوید

اگر قصد داشتید که بی دردسر و راحت از تفریحات آبی کیش استفاده کنید به مرکز غواصی کیش مراجعه کنید. این مرکز یکی از جاهای دیدنی کیش است که هر نوع تفریح آبی را می‌توان در آن تجربه کرد. اسکوتر آبی، غواصی، تیوپ بادی بنانا، تیوپ بادی شاتل، جت اسکی، پاراسل، اسکی روی آب و فلای بورد از مجموعه تفریحات خواهد بود که می‌توانید از آن‌ها امتحان کنید.

  • زمان شروع به کار : 9 صبح تا 4 بعد از ظهر
  • مقدار زمان مورد نیاز برای بازدید : بستگی به خودتان دارد
  • هزینه : قیمت هر کدام از تفریحات آبی با یکدیگر متفاوت است

 

10.   شب به جنگ در کیش بروید تا اشکتان در بیاید

وقت آن رسیده تا شما را به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفرتان به کیش آشنا کنیم. جُنگ‌های شبانه کیش یکی از جاهایی خواهد بود که قطعا از خنده اشکتان در می‌آید. البته حواستان باشد که به هر جُنگی شبانه‌ای نروید و سعی کنید از کسی که قبلا به آن‌ها رفته کمی اطلاعات کسب کنید. پازل شو و دینامیت شو از محبوب‌ترین جُنگ‌های شبانه‌ی کیش هستند البته باید بگوییم که جُنگ دینامیت شو کمی خانوادگی‌تر است.

 

آدرس جاهای دیدنی کیش
جنوب شرقی جزیره کیش – جنب پارک دلفیناریم آکواریم کیش
 کیش – جاده جهان – نرسیده به کشتی یونانی قلعه جنی
کیش – خیابان باغو – روستای باغو روستای باغو
کیش – خیابان غروب – پارک ساحلی غروب کشتی یونانی
کیش – میدان المپیک – مجموعه سیاحتی زیر زمینی کیش شهر زیر زمینی کاریز
کیش – خیابان جهان – مجاور ساحل تم پارک آبی اوشن
کیش – ضلع جنوبی هتل ارم قلعه وحشت
کیش – بلوار موج – بعد از بلوار سنایی مجتمع توریستی پنگوئن
کیش – مجاور هتل شایان مرکز غواصی کیش
جنگ های شبانه کیش

 

 

 

 

 

 

دیگر جاهای دیدنی کیش که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست

برای بازدید از  تمامی جاهای دیدنی کیش که به آن‌ها اشاره کردیم نمی‌توانید کمتر از یک هفته زمان بگذارید. اما اگر زمان بیشتری در کیش داشتید بهتر است از کارتینگ کیش، بولینگ مریم، ساحل درختان نارگیل، پارک دلفین کیش، باغ پرندگان، دره پرتغالی‌ها، مجموعه ورزشی و گردشگری مارینا، ساحل مرجان و موزه مردم شناسی کیش دیدن کنید.

 

کیش جزیره بزرگی نیست اما به دلیل پتانسیل بالایی که در حوزه گردشگری دارد، در جای جای آن می‌توانید به تفریح و گردش بپردازید اما ممکن است که همه‌ی آن‌ها برای شما جذاب نباشند؛ از همین رو در این مقاله سعی کردیم تا 10 جای دیدنی که در کیش محبوب هستند را به شما معرفی کنید. حال اگر شما جاهای دیدنی دیگر در کیش می‌شناسید یا اگر از این اماکن بازدید کرده‌اید، تجربه خود را با ما اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *