نکات طلایی عکاسی با موبایل در طبیعت

مجله زیگوکمپ » آموزش » نکات طلایی عکاسی با موبایل در طبیعت
نکات طلایی عکاسی با موبایل در طبیعت
عکاسی با موبایل در طبیعت

بهار فصل زیبایی‌ها و شکوفه‌ها و سرسبزی بهترین زمان برای ثبت عکس‌های به یادماندنی است. بهار پر است از رنگ های شاد و دوست داشتنی، در این فصل گل‌های بنفشه، نرگس و لاله شروع به رشد می‌کنند و درختان پر از شکوفه فضای شگفت‌انگیزی برای عکاسی با موبایل در طبیعت فراهم می‌کنند.

بسیاری از افراد هم علاقه‌مند به عکاسی با گوشی‌های موبایل خود هستند. با توجه به اینکه بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی‌های همراه به علاقه افراد به عکاسی با موبایل به دلیل راحتی در استفاده از آنها واقف هستند، مدل‌هایی را روانه بازار کرده‌اند که دارای دوربین‌های بسیار باکیفیتی هستند.

عکاسی با موبایل تبدیل به یک سبک مهم در صنعت تصویربرداری شده است. به همین دلیل اگر در کنار زیبایی‌های طبیعی فصل بهار نکاتی را نیز در نظر بگیرید به طور حتم عکس‌های بسیار حرفه‌ای و با کیفیتی خواهید داشت.

لنز دوربین موبایل را تمیز کنید

لنز یکی از حساس‌ترین اجزاء دوربین چه موبایل چه دوربین عکاسی است. قبل از گرفتن عکس آن را به کمک دستمال مخصوص تمیز کنید. تمیز کردن آن باعث می‌شود عکس‌های بسیار واضح و شفاف داشته باشید. استفاده از دستمال مخصوص کمک میکند تا لنز خش‌دار نشود.

ساعت طلایی نور را در نظر داشته باشید

نور طبیعی هنگام عکاسی با موبایل در طبیعت بسیار مهم است. بهترین نور برای عکاسی نور صبح یا نور بعدازظهر زمانی است که شدت نور خورشید زیاد نیست و سایه‌های تاریک ایجاد نمی‌شود. اواسط روز نور خورشید بسیار تند و درخشان است که این درخشندگی تاثیر بدی روی کیفیت عکس خواهد داشت.

یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب خورشید، ساعت های طلایی محسوب می‌شوند، زیرا نور سافت و یکدست است. بهتر است از قبل آماده باشید تا هنگام عکاسی با خیال راحت تصاویر را ثبت کنید.

زوم نکنید

در عکاسی از طبیعت با موبایل به دلیل اینکه زوم بیشتر موبایل‌ها دیجیتال است کیفیت عکس‌ها به شدت کاهش می‌یابد و به همین دلیل بهتر است از فاصله‌تان را با سوژه کم کنید.

معمولاً به خاطر لرزش دست و یا شرایط خاص ممکن است نتوانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید در این صورت می‌توانید از سه پایه‌ی موبایل استفاده کنید تا بتوانید عکس‌های بدون لرزش و تاری بگیرید.

قانون یک سوم را رعایت کنید

در تنظیمات دوربین موبایل بخشی وجود دارد که به خطوط شطرنجی معروف است و با فعال کردن آن خطوطی روی صفحه‌ی شما هنگام عکاسی ظاهر می‌شوند. محل برخورد این خطوط، بهترین مکان برای وجود عناصر مهم برای ثبت تصویر است.

این قابلیت در عکاسی به قانون یک سوم معروف است. طبق اصول روانشناسی، رعایت قانون یک‌سوم، حداکثر توجه را به سوژه جلب می‌کند.

 

قانون یک سوم

 

فلش ممنوع

استفاده از فلاش دوربین در عکاسی با موبایل باعث می‌شود تصویر کیفیت لازم را از لحاظ رنگ و وضوح نداشته باشد. رنگ‌ها مصنوعی و پس‌زمینه تار و بی‌کیفیت خواهد شد. استفاده از فلاش در بعضی از افراد باعث قرمز شدن چشم‌ها خواهد شد.

با استفاده از قابلیت HDR در گوشی می‌توانید عکس‌های بهتری بگیرید. این قابلیت با کم و زیاد کردن نورها، تنظیمات مؤثری روی آن‌ها انجام می‌دهد.

از فیلترهای زیبا استفاده کنید

عکس های بدون ادیت حرفه‌ای نیستند و با یک ادیت ساده می توانید تأثیر فوق‌العاده‌ای روی عکس ها بگذارید. اپلیکیشن‌های تصویربرداری زیادی برای گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها به خوبی می‌توانید عکسهایتان را ویرایش کنید. اپلیکیشن های مختلفی مانند picsart و inshot و b612 از جمله برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم هستند.

تنظیمات دیافراگم

دیافراگم لنز دوربین همانند مردمک چشم عمل می‌کند و با باز و بسته شدن، میزان نور عبوری و برخورد نور با سنسور دوربین را تنظیم می‌کند. معمولاً در عکاسی با موبایل، نمی‌توانید دیافراگم را تنظیم کنید چون در داخل گوشی ثابت است. به همین دلیل برای گرفتن عکس‌های بهتر با موبایل، باید اندازۀ دو مولفۀ دیگر یعنی ایزو و زمان نوردهی را تنظیم کنید. با اینکه دوربین در حالت خودکار، این دو را مشخص می‌کند، اما تنظیم این دو به صورتی دستی یا Manual اغلب نتایج بهتر و ارزشمندتری به دنبال دارد.

سخن آخر

در طبیعت به خصوص در فصل بهار، موضوعات بسیار زیادی برای عکاسی وجود دارد. کوه، بیابان، باغ، درختان، آسمان، دریا، تصاویری از حیوانات و در برخی موارد مجموعه شهرها و روستاها و حتی کودکان می‌توانند سوژه‌های خوبی برای عکاسی با موبایل باشند. اگر جزو افرادی هستید که از عکاسی با موبایل لذت میبردی به کارگیری نکات بالا کمک بسیار زیادی برای ثبت تصاویر زیبا به شما خواهد کرد.

https://mag.zigocamp.com/post/3637
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *