ممنوعیت تردد و سفر | با پلاک تهران به کجا سفر کنیم؟

مجله زیگوکمپ » ممنوعیت تردد و سفر | با پلاک تهران به کجا سفر کنیم؟
ممنوعیت تردد و سفر | با پلاک تهران به کجا سفر کنیم؟

مدت هاست کرونا سایه ی بزرگی بر زندگی هر یک از ما انداخته است. سایه ای که هر روز بر مشکلات ما می افزاید و نوع زندگی کردن را تغییر می دهد. یکی از پیامد های زندگی کرونایی ممنوعیت تردد است. ممنوعیتی که دولت برای عدم ورود و خروج به شهر های پرخطر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید وضع کرده است. هدف چنین شرایطی مسلما حفاظت از مردم جامعه بوده اما نمی توان منکر مشکلات پس از آن شد. مشکلاتی نظیر افسردگی و بی حالی شهروندان که ناشی از عدم سفر، خوشگذرانی مانند سابق، ماجراجویی و … هستند. امروز در مجله زیگوکمپ قصد داریم برخی از نزدیک ترین مقاصد نزدیک تهران که در ممنوعیت تردد می توان به آن ها سفر کرد را معرفی کنیم.

 

ممنوعیت تردد در تهران | دریاچه چیتگر

 

 

روستای وردیج | ممنوعیت تردد را به فراموشی بسپار

 

یکی از بهترین مقاصدی که هنگام ممنوعیت تردد می توان انتخاب کرد روستای وردیج است. روستایی کوهستانی و خوش آب و هوا که در فاصله کمی از تهران قرار دارد. برای دسترسی به وردیج می توانید مسیر همت غرب را پیش گرفته تا به شهید خرازی برسید. ورودی روستای وردیج در اتوبان خرازی قرار دارد. روستای وردیج از ییلاق های اطراف تهران بوده که زیبایی های بسیاری نظیر باغ گردو، رودخانه و … در خود جای داده است.

با وجود زیبایی فراوان این روستا در پاییز و زمستان، فصول بهار و تابستان انتخاب های بهتری برای سفر هستند. چراکه در شش ماه دوم سال آب و هوای منطقه رو به سرما می رود. جالب است بدانید که روستای واریش با فاصله 12 کیلومتر در امتداد جاده وردیج قرار دارد. شما می توانید از این روستا نیز دیدن کرده و لذت ببرید. این دو روستا زیر مجموعه کن و سولقان محسوب می شوند.

 

روستای وردیج | ممنوعیت تردد به خارج از شهر

 

 

کن و سولقان | قدیمی اما دوستداشتنی

 

دو روستای کن و سولقان را معمولا تحت عنوان یک روستا با نام کن سولوقون یاد می کنند. این دو روستا نیز به دلیل فاصله نزدیک خود با تهران از بهترین گزینه ها برای سفر در ممنوعیت تردد محسوب می شوند. در زمانی نه چندان دور این دو روستا برای خود برو بیایی و داشتند و بخش متمدن تهران محسوب می شدند. اما رفته رفته و با گسترش تهران بخش هایی از این دو روستا به بافت شهری تبدیل شدند. اما هنوز هم بخش هایی از آن به شکل جذاب خود باقی مانده اند و می توان از بازدید آن ها لذت برد.

در این دو روستا جاذبه های جذابی نظیر امامزاده داوود، رودخانه و … وجود دارد. جالب است بدانید سرچشمه این رودخانه ارتفاعات توچال بوده و دریاچه چیتگر نیز توسط همین رودخانه پر می شود. برای دسترسی به این منطقه می توانید از همت غرب وارد آبشناسان شده و مسیر بلوار کوهسار را پیش بگیرید. مسیر دوم نیز از طریق اتوبان یادگار امام است.

 

روستای کن

 

 

روستای آهار | غم ممنوعیت تردد را می شوید

 

برای دسترسی به روستای آهار کافی است وارد اتوبان بابایی شده و مسیر فشم را پیش بگیرید. در جاده با خروجی روستای آهار رو به رو می شوید. روستای آهار باوجود فاصله تقریبا دو ساعته با تهران، آب و هوای بینظیری دارد. با ورود به این روستا و تماشای جذابیت های آن و بازدید از روستا های زیر مجموعه به طور کلی غم ممنوعیت تردد این روز ها را فراموش خواهید کرد.

برای دسترسی به برخی نقاط منطقه نظیر شکرآب و ایستگاه ییلاقی باید در حدود 4 ساعت ( رفت و برگشت ) پیاده روی کنید. در کلام شاید سخت به نظر برسد اما با رسیدن آخر خط دیگر فکر بازگشت نخواهید کرد. از جمله جذابیت های روستا می توان به امامزاده، ده تنگه، درختان رنگارنگ و … اشاره کرد. ده تنگه یک روستای غیر مسکونی در دل منطقه بوده که زمین های کشاورزی فصلی در آن قرار دارند.

 

روستای آهار

 

 

دشت لار | آغوش باز طبیعت

 

شاید دشت لار یکی از دورترین مقاصد این لیست با 70 کیلومتر فاصله از تهران باشد. دشت لار که به عنوان پارک ملی نیز از آن یاد می شود آب و هوای بسیار خوبی دارد. همچنین گونه های متنوعی از گیاهان و جانوران را در خود جای داده است. موقعیت دقیق جغرافیایی دشت در شهرستان آمل قرار دارد ولی مسافران تهرانی می توانند از در های نزدیک تر آن وارد شوند. شما می توانید در طول ممنوعیت تردد از سه مسیر خود را به دشت لار برسانید.

  1. مسیر لواسان بزرگ
  2. روستای گرمابدر در نزدیکی فشم
  3. از طریق دشت هویج لواسان

 

دشت لار

 

روستای سنگان | از توابع کن

 

روستای سنگان از توابع کن، یکی دیگر از جذابیت های این لیست است. برای دسترسی به دو روستای سنگان پایین و بالا کافی است مسیر امامزاده داوود ( کوهسار ) را پیش گرفته و از خروجی سنگان خارج شوید. از جذابیت های سنگان می توان به آب و هوای خنک و آبشار آن اشاره کرد. فروردین و اردیبهشت بهترین موقع برای سفر به این روستای دوستداشتنی و نزدیک هستند.

 

روستای سنگان

 

حرف آخر …

 

برخی از مناطق موجود در لیست شامل اقامتگاه خاصی نمی شوند. درنتیجه پیش از آغاز سفر باید کمی تحقیق کرده و اگر قصد اقامت شبانه دارید، وسایل و تجهیزات لازم را با خود ببرید. فراموش نکنید که در دوران ممنوعیت تردد سفر های طولانی و دورتر با خودروی شخصی را عقب تر بیندازید. مطمئن باشید با بازدید از مقاصد این لیست نظرتان نسبت به تهران، کرونا و ممنوعیت تردد تغییر خواهد کرد.

 

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/2212
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *