تجهیزات کمپینگ | نکات کلیدی + وسایل ضروری | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » تجهیزات کمپینگ | نکات کلیدی + وسایل ضروری | زیگو
تجهیزات کمپینگ | نکات کلیدی + وسایل ضروری | زیگو
تجهیزات کمپینگ | نکات کلیدی + وسایل ضروری | زیگو

کمپ کردن برای هر شخصی معنای خاص خودش را دارد. بعضی‌ها دوست دارند تا با ساده‌ترین وسایل به کمپ بروند و دیگران نیز ممکن است به کمپینگ با لوازم و تجهیزات کامل علاقه داشته باشند. در هر صورت اگر جزو هر کدام از این دسته‌ها باشید، نیاز دارید تا قبل از سفر چک لیستی تهیه کنید. ما در این مقاله قصد دارید تجهیزات کمپینگ را به شما بشناسانیم تا از بردن وسایل اضافی خودداری کنید.

کمپینگ چیست؟

کمپینگ چیست؟

کمپینگ یک نوع فعالیت است که شامل اقامت یک شب بیشتر در طبیعت خواهد بود. کلمه کمپینگ تنها یک اصطلاح است اما در اصل راهی برای دور شدن از فضای شهری و پناه بردن به طبیعت است. کمپینگ‌های تفریحی به این سبک از اواخر قرن نوزدهم شروع شد و به تدریج بین مردم رواج پیدا کرد.

 

نکات اولیه کمپ کردن؛ همه چیز به زمان بستگی دارد

کمپینگ به معنای دور بودن از راحتی زندگی شهری است، بنابراین مهم خواهد بود که به طور کامل برای سفر خود برنامه ریزی کنید. تجهیزات ضروری زیادی برای کمپینگ و همچنین تجهیزات متنوع دیگری وجود دارد که بسته به مکان، مدت زمان و هدف خاص خود می توانید آنها را به همراه داشته باشید.

 

قبل از رفتن: چیزهایی که باید بدانید

مزایای سلامتی کمپینگ منظم بی شمار است. کمپینگ استرس را کاهش می دهد، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد، هضم غذا را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی را از طریق هوای تازه و تمیز تقویت می کند. می توانید خودتان به کمپینگ بروید اما با خانواده، دوستان یا همکارانتان بسیار سرگرم کننده تر است.

 

اولین قدم برای کمپینگ

برای راه اندازی کمپ، همیشه به یک سرپناه مانند چادر مسافرتی و کیسه خواب نیازمند هستید. ضرورت این لوازم در فصل‌های سرد سال دوچندان خواهد شد. موارد دیگر مانند صندلی و بالش حس راحتی بیشتری را به شما القا می‌کنند. همچنین قبل از اینکه کوله بار خود را ببندید، امکانات مقصد خود برای کمپینگ را بررسی کنید. بیشتر اردوگاه‌های مخصوص یا مشخص شده میز پیک‌نیک و آتش‌دان فراهم می‌کنند.

 

قدم دوم؛ لیست مناسب تهیه کنید

لیستی از وسایل مورد نیاز

خب حالا وقت آن رسیده تا بدون استرس بسته مقصد کمپینگ تان، از لوازم مورد نیاز سفر لیستی تهیه کنید. ما در اینجا تعدادی از ضروری‌ترین تجهیزات کمپ کردن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کوله پشتی

کوله کمپینگ یکی از مهم ترین وسایل در طول سفر کمپینگ شماست. باید بادوام، ضد آب و سبک باشد. سعی کنید در هنگام خرید کوله پشتی به کیفیت ساخت زیپ و حجم آن‌ها توجه کنید. زیبایی در این مورد می‌تواند گزینه از المان‌های خرید شما باشد.

 

کیسه خواب

یک کیسه خواب خوب به شما کمک می کند تا خوابی گرم و راحت داشته باشید زیرا شب‌ها، دمای هوا در طبیعت معمولا بالاتر خواهد بود. فقط توجه داشته باشید که دمای هوا در فصول مختلف سال متفاوت خواهد بود. پس هنگام خرید کیسه خواب حتما دمای نوشته شده توجه کنید.

 

چراغ قوه

چراغ قوه یکی از وسایل ضروری در سفر کمپینگ شماست و خوب است که برای هر یک از اعضای مهمانی خود یک چراغ قوه داشته باشید.

 

دستمال مرطوب

احتمالاً در طول سفر کمپینگ شما دوش یا حتی آب جاری در معرض استفاده شما نخواهد بود، بنابراین خوب است چند جعبه دستمال مرطوب برای استفاده‌های بهداشتی داشته باشید.

 

چادر مسافرتی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات کمپینگ برای پناه گرفتن در طبیعت چادر مسافرتی است. شما باید یک چادر محکم داشته باشید که بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کند. سعی کنید برای تهیه چادر مسافرتی کمی بیشتر هزینه کنید؛ چرا که هر چه چادر با کیفیت باشد، شما با خیال راحت می‌توانید به کمپ بروید.

 

صندلی طبیعت گردی

صندلی طبیعت گردی

صندلی کمپینگ یا طبیعت‌گردی وسیله‌ای ضروری برای استراحت است. خوردن، نشستن یا لذت بردن از آتش روی صندلی طبیعت‌گردی بسیار راحت تر از نشستن روی زمین است. داشتن این وسیله نیز می‌تواند کاربردی باشد.

 

کپسول های گاز کمپینگ

کپسول‌های گاز کمپ روشی مطمئن و سریعتر برای پختن غذا در زمانی که وضعیت هوا برای ایجاد آتش مناسب نیست خواهد بود.

 

کیسه های زباله

کمپینگ خوب بودن مستلزم داشتن حس مناسب حفاظت از طبیعت است. خوب است چند کیسه زباله با خود بیاورید و کمپ را تمیز کنید.

عکسی از لوازم مورد نیاز برای کمپ کردن

جعبه کمکهای اولیه

جعبه کمک های اولیه یکی از مهم‌ترین تجهیزات کمپینگ است که باید با خود به همراه داشته باشید. می‌توانید مسکن، کرم آنتی بیوتیک، باند، گاز و اسپری ضد حساسیت به حشرات را در جعبه کمک های اولیه خود قرار دهید. اگر قصد سفر با تجهیزات خود را دارید، ممکن است هزینه‌های اضافی داشته باشید.

 

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین شما را کمی بیشتر با مفهوم کمپینگ آشنا کنیم و علاوه بر آن تعدادی از ضروری‌ترین تجهیزات کمپینگ را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای با خبر شدن از جدیدترین محصولات زیگو به اینستاگرام و وبسایت زیگو مراجعه کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5280
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *