دریاچه نمک دامغان | معرفی زیباترین آینه طبیعی زمین

مجله زیگوکمپ » دریاچه نمک دامغان | معرفی زیباترین آینه طبیعی زمین
دریاچه نمک دامغان | معرفی زیباترین آینه طبیعی زمین
دریاچه نمک دامغان

معمولا زمانیکه حرف از طبیعت گردی به میان می آید، ذهن اکثر مردم به سمت جنگل های سرسبز می رود. دریغ از آنکه می توان سفر طبیعت گردی را در هر اقلیمی تجربه کرد. مقاصدی خاص با اقلیم هایی متفاوت تر که روز های خوشی را برای شما رقم می زنند. از جمله مقاصدی که هر ماجراجویی باید یک بار از آن بازدید کند، دریاچه نمک دامغان است. تشکلی از چند ضلعی هایی که زیباترین آینه طبیعی را تشکیل داده اند. با مجله زیگوکمپ همراه باشید.

 

کویر حاج علی قلی

 

 

دریاچه نمک دامغان

 

ایران پر است از کویر های معروفی که هریک جذابیت های خاص خود را دارند. یکی از کویر هایی که شاید کمتر نامی از آن شنیده باشید، کویر حاج علی قلی است. کویری با وسعت شش هزار و پانصد و چهل و یک کیلومتر مربع که در فاصله 43 کیلومتری از مرکز استان سمنان قرار دارد. کویر حاج قلی به لحاظ موقعیت جغرافیایی با چندین کوه احاطه شده است. این کویر از جنوب به کوه های کوه خرس، کوه ترکمن، دولت دیار، از جنوب غربی به کوه سرخ و پنج، از غرب به دهستان فرات، از شمال به کویر دامغان و از شرق به کوه اهوند منتهی می شود.

دریاچه نمک دامغان از مشهور ترین و دیدنی ترین جاذبه های کویر حاج علی قلی است. دریاچه با رخت سفید بلوری خود سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. زمانیکه به دریاچه نمک دامغان می رسید، تا چشم کار می کند، سطحی سفید و بلوری است. آنچه شکل و شمایل دریاچه نمک دامغان را متمایز می کند، شش ضلعی های نقش بسته بر روی سطح کویر حاج علی قلی هستند. در روز های بارانی در این شش ضلعی ها آب جمع می شود. در چنین لحظه ای زمین آینه می شود و یکی از زیباترین مناظر موجود را ایجاد می کند.

 

وقتی به دریاچه نمک دامغان رسیدیم چه کنیم؟

 

دریاچه نمک دامغان به خودی خود آنقدر جذاب است که بتوان ساعت ها رو به روی آن نشست و به رو به رو خیره شد. ولی اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، می توانید چندین کار دیگر را به لیست خود اضافه کنید. یکی از بهترین راه ها برای تجربه هر چه بیشتر و بهتر منطقه، کمپینگ است. بازدید خود از دریاچه نمک دامغان را به یک سفر طبیعت گردی تبدیل کنید.

با به همراه داشتن تجهیزات طبیعت گردی می توانید یک شب اقامت به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. شبی که در آن ستاره ها جولان می دهند و فردای آن با سوسوی نور خورشید بیدار می شوید. اگر اهل عکاسی و ژست گرفتن نیز باشید، دریاچه نمک دامغان لوکیشنی استثنائی محسوب می شود. اگر به دنبال تجربه های تازه تر هستید، شتر سواری در کویر حاج علی قلی را امتحان کنید.

 

دریاچه زیبای نمک دامغان

 

 

مسیر دسترسی

 

برای دسترسی به دریاچه نمک دامغان دو راه وجود دارد. از هر راهی که قصد عزیمت داشته باشید، ابتدا باید خود را دامغان برسانید.

مسیر 1 : از دامغان به سمت جاده اصفهان حرکت کنید. در طول مسیر پنج روستا پیش رویتان است. پس از طی کردن تقریبا 43 کیلومتر و پشت سر گذاشتن روستای امامزاده هفت تنان، یک جاده فرعی و خاکی در سمت چپتان ظاهر می شود. وارد جاده شده و 16 کیلومتر پیش بروید. سپس به یک دوراهی می رسید که باید مسیر سمت چپ را داخل شده و تبریک شما تقریبا رسیدید.

مسیر 2: مانند مسیر اول وارد جاده اصفهان شوید. پس از سی کیلومتر وارد روستای حسن آباد شده و خود را به مسیح آباد برسانید. از آنجا به سمت جنوب شرق حرکت کنید و وارد جاده معدن نمک شوید. انتهای این مسیر به کویر حاج علی قلی می رسد.

 

شش ضلعی های دریاچه نمک دامغان

 

 

نکات ضروری

 

  1. بهترین زمان برای سفر به دریاچه نمک دامغان، اواسط پاییز تا اوایل بهار است.
  2. دست پر سفر کنید. آب و غذا به مقدار لازم همراه داشته باشید.
  3. روز های کویر را فراموش نکنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.
  4. لباس های خود را با دمای روز و شب کویر تنظیم کنید.
  5. وسایل و تجهیزات لازم از قبیل: کفش مناسب، چادر، کیسه خواب و … به همراه داشته باشید.
  6. اگر قصد اقامت دارید، ترجیحا با یک فرد با تجربه یا راهنما سفر کنید.

 

و تمام …

 

دریاچه نمک دامغان یکی از آن مقاصد عجیبی است که تا مدت ها در ذهنتان باقی می ماند. اگر به دنبال یک ماجراجویی کم نظیر و تجربه ای بکر هستید، حتما سفر به کویر حاج علی قلی را در برنامه های خود بگنجانید.

https://mag.zigocamp.com/post/2221
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *