آبشارهای تهران | مقاصدی که شامل ممنوعیت تردد نمی‌شوند

مجله زیگوکمپ » جاذبه های طبیعت گردی » آبشارهای تهران | مقاصدی که شامل ممنوعیت تردد نمی‌شوند
آبشارهای تهران | مقاصدی که شامل ممنوعیت تردد نمی‌شوند
آبشار های تهران

از زمان آغاز محدودیت‌های کرونایی تا به امروز چند باری درخصوص سفرهای بدون محدودیت صحبت کرده‌ایم. سفرهایی که لازم نیست از شهر خود (در اینجا تهران) خارج شوید. مسلما سفرهای طولانی و مقاصد تازه جذابیت‌های خاص خود را دارند. اما مطمئن باشید اطراف شما جاذبه‌هایی وجود دارند که روحتان هم خبر ندارد و بازدید از آنها خالی از لطف نیست. امروز در مجله زیگوکمپ قصد داریم چند مورد از آبشارهای تهران را معرفی کنیم که شامل محدودیت‌های تردد کرونا نمی‌شوند. با ما همراه باشید تا بتوانید چند مقصد زیبا به لیست سفرهای خود اضافه کنید.

 

آبشار کلوگان از بلندترین آبشارهای تهران

 

روستای کلوگان از توابع دهستان رودبار قصران، شهرستان شمیران، استان تهران صاحب یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای تهران است. آبشار کلوگان با نام‌های گلوکان و کلیگان نیز شناخته می‌شود. آبشار کلوگان به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای تهران 40 متر ارتفاع داشته و 2050 متر از سطح دریا فاصله دارد. این آبشار پله‌ای در فصل بهار خودنمایی می‌کند ولی از نیمه‌ی تابستان به بعد چندان آبی ندارد. برای سفر به آبشار کلوگان باید از طریق اتوبان بابائی شرق خود را میدان قائم برسانید و به سمت فشم حرکت کنید. در کیلومتر 7 جاده با تابلوی آبی روستای کلوگان روبه‌رو می‌شوید.

از این نقطه تا یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای تهران در حدود 90 دقیقه پیاده‌روی دارید. خوشبختانه مسیر پیاده‌روی تا مقصد جذاب بوده و به هیچ عنوان حوصله‌ی شما سر نمی‌رود. در طول مسیر طبیعت چشمان شما را نوازش می‌دهد تا بعد از یک ساعت پیاده‌روی به چشمه‌ی اول برسید. چشمه‌ی بعدی کمی قبل از آبشار قرار دارد. زمانیکه به این منطقه سفر می‌کنید تفریحاتی نظیر: کمپینگ، کوهنوردی و پیاده‌روی انتظارتان را می‌کشند. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از آبشار، به روستاهای لالان و شمشک و قله‌های مهرچال و آتشکوه سر بزنید. توجه داشته باشید که معمولا روزهای تعطیل ورودی روستا را می‌بندند و شما باید مسیر را پیاده طی کنید.

 

آبشار کلوگان از بلندترین آبشار های تهران

 

آبشار کمرد

 

یکی دیگر از آبشارهای تهران که می‌توان بدون دغدغه از آن دیدن کرد آبشار کمرد نام دارد. این آبشار در فاصله‌‌ی 20 کیلومتری تهران، در جاده‌ی منتهی به رودهن، بین جاجرود و شهر پردیس در روستای کمرد قرار دارد. آبشار کمرد نیز تنها در فصل بهار میزبان گردشگران است و بقیه‌ی فصول سال آب ندارد. سرچشمه‌ی اصلی این آبشار چشمه‌ای در دامنه‌ی آراکوه بوده که 2650 متر از سطح دریا فاصله دارد.

بخش زیادی از آب این چشمه برای مصارف روستا استفاده می‌شود. اگر نتوانستید خود را دوران اوج و پرآبی آبشار برسانید بد نیست از غارهایی مانند چهل دختر که پشت آبشار قرار دارد دیدن کنید. همچنین دو امام‌زاده به نام‌های طیب ابن طاهر و دو برادران در روستا وجود دارند. برای دسترسی به این روستا خود را از طریق جاده‌ی هراز به جاجرود برسانید. روستای کمرد بعد از پل جاجرود و پیش از شهرک صنعتی خرمدشت واقع شده است.

 

آبشار کمرد

 

آبشار لتمال از غربی‌ترین آبشارهای تهران

 

یکی از نزدیک‌ترین آبشار های تهران که در شمال وردآورد قرار دارد لتمال است. برای رسیدن به این آبشار باید وارد جاده‌ی کوهستانی روستای وردیج و واریش شده و 10 کیلومتر به سمت شمال شهرک دانشگاه شریف برانید. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از آبشار 35 متری لتمال، سری هم به قله‌های حصار و لیچه و رودخانه‌ها و آبشارهای فصلی بزنید.

 

آبشار لتمال از غربی‌ترین آبشار های تهران

 

آبشار سنگان

 

به سمت کن-سولقان حرکت کنید و 10 کیلومتر بعد سولقان به روستای سنگان سلام کنید. میزبان یکی از خنک‌ترین آبشار های تهران که شغل اصلی اهالی آن باغداری است. آبشار 30متری سنگان در شمال غربی روستا، مابین رشته کوه‌های البرز و در ارتفاع 2100 متری از سطح دریا واقع شده است. این آبشار به دلیل ارتفاع زیاد خود آب و هوای خنکی داشته و در همه‌ی فصول جذابیت‌های خاص خود را دارد.

 

آبشار سنگان

 

حرف آخر …

 

لیست آبشار های تهران قطعا بیش از چند مورد نام برده شده است. آنچه مانع از شمردن آنها شد، فاصله یا موقعیت مکانی آبشار ها بود. مطمئنا در مقالات بعدی موارد بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. به عنوان نکته‌ی آخر باید مسئله‌ی اقامت را گوشزد کنیم. از آنجایی که مسیر خود را به قصد سفر آغاز می‌کنید باید برای ساعات فراغت و اقامت خود برنامه داشته باشید. شما می‌توانید سفری یک روزه ترتیب داده و اقامت را فراموش کنید. در پی اجاره‌ی یک اقامتگاه باشید و یا با خرید لوازم طبیعت گردی یک برنامه‌ی کمپینگ را ترتیب دهید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *