گرم کردن چادر مسافرتی در زمستان

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » گرم کردن چادر مسافرتی در زمستان
گرم کردن چادر مسافرتی در زمستان
گرم نگه داشتن چادر در زمستان

اگر از راه های گرم کردن چادر مسافرتی در زمستان مطلع نیستید با این مطلب همراه ما باشید. نیمه ی سرد سال از راه رسیده اما فصل سرما دلیل بر این نیست که دست از ماجراجویی و اکتشاف جاهای جدید برداریم. با رعایت برخی نکات در سفر، می‌توانیم حتی از سرما و کمپینگ در فصل پاییز و زمستان لذت ببریم. داشتن یک چادر گرم احساس امنیت و آرامش زیادی در فرد ایجاد کرده و خواب خوبی را فراهم می کند.

کیسه خواب گرم

اولین نکته برای داشتن خواب راحت و آرام در چادر استفاده از یک کیسه خواب با جنس خوب است که با ایجاد عایق سرما رو به درون خودش راه ندهد. در انتخاب و خرید کیسه خواب پیش از سفر به مناطق سرد حتما به دمای درج شده روی آن، نوع عایق، شکل و سایز آن دقت کنید.

از زیر انداز استفاده کنید
زیر انداز علاوه بر اینکه نرم کردم سطح زمین و پیشگیری از فرو رفتن تیغ و سنگ به بدن، عایق خوبی برای جلوگیری از انتقال سرمای زمین به بدن است. هنگام انتخاب زیرانداز مناسب پیش از سفر حتما به عدد R درج شده بر روی آن دقت کنید. این عدد نشان دهنده میزان مقاومت زیرانداز چادر مسافرتی در برابر جریان گرما است. هرچه مقدار R بالاتر باشد، زیرانداز گرمتر خواهد بود . این یک معادله خطی است، به این معنی که یک زیرانداز با مقدار R 3 برابر مقاومت در برابر افت گرما 3 برابر بهتر از یک با مقدار R 1 است.


از پتوهای گرم کننده اورژانسی استفاده کنید
پتوهای اورژانسی با لایه‌ای نازک از جنس آلومینیوم تشکیل شده است و به هیچ وجه سرما را به داخل چادر راه نمی‌دهد. این پتوها را میتوانید روی خودتان بکشید و یا روی دیواره‌ها یا سقف چادر وصل کنید. پتوی اضطراری در شرایط آب و هوایی سرد و برفی تا 90 درصد حرارت بدن را حفظ می‌کند.


با کلاه بخوابید
یه کلاه بافتنی گرم و نرم می‌تواند سرتان را در طول شب گرم نگه دارد و احساس راحتی بیشتری به شما بدهد.

جوراب خشک به پا کنید

درست است که خوابیدن بدون جوراب خیلی راحت تر است، ولی انگار وقتی پاهای آدم گرم است، کل بدن هم احساس گرمی می کند. پس بهتر است یک جوراب ترجیحا ضخیم و پشمی و کاملا خشک بپوشید.


یک سنگ داغ داخل چادر بگذارید
یکی دیگر از راههای گرم کردن چادر مسافرتی در زمستان گذاشتن سنگ داغ داخل چادر  است. یک تکه سنگ داخل آتش بگذارید و صبر کنید تا یکی دو ساعت در آتش بماند. بعد از آتش بیرون آورید و چند دقیقه صبر کنید تا کمی دمایش پایین بیاید. وقتی به حالتی رسید که پارچه را نسوزاند، حوله یا یک تکه پارچه را دورش بپیچید. این سنگ را یا داخل کیسه خواب کنار پاهایتان، یا وسط چادر و نزدیک به همه‌ افراد بگذارید.


فراموش نکنید که رطوبت مساوی است با سرما!
سعی کنید هوای داخل چادر را تهویه کنید تا دچار رطوبت نشود. یک نکته مهم دیگه این است که از عرق کردن جلوگیری کنید. هر موقع از شب که بیدار شدید و فهمیدید که بدنتان عرق کرده، کمی از لایه‌های پوششی‌تان را کم کنید.


نظر شما درباره این راهکارها چیست؟

اگر طبیعت‌گرد هستید و راهکارهای دیگری هم تجربه کردید با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

https://mag.zigocamp.com/post/289
امتیاز دهید

2 پاسخ

  1. سلام،استاد یه سوال داشتم تمام درزهای چادربسته باشه توتنفس توشب مشکل پیش نمیاد

    1. سلام. خیر چون چادر قابلیت تنفسی هم دارد و گردش هوا اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *