ویژگی های کیسه خواب مناسب | انواع کیسه خواب + قیمت | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » ویژگی های کیسه خواب مناسب | انواع کیسه خواب + قیمت | زیگو
ویژگی های کیسه خواب مناسب | انواع کیسه خواب + قیمت | زیگو
ویژگی های کیسه خواب مناسب | انواع کیسه خواب + قیمت | زیگو

از هر کمپر باتجربه‌ای بپرسید، به شما خواهند گفت که یکی از رازهای لذت بردن از کمپینگ در طبیعت، داشتن یک خواب خوب شبانه است. گرما و راحتی کلید اصلی این نوع خواب هستند و در صورت استفاده از کیسه خواب خوب به این فاکتورها به دست می‌آیند. در این مقاله قصد داریم تا اول ویژگی یک کیسه خواب مناسب را به شما بازگو کنیم و سپس انواع از آن را در قیمت های مختلف به شما معرفی کنیم.

انواع کیسه خواب بر حسب شکل

کیسه خواب مستطیلی، نیمه مستطیلی یا بشکه‌ای، مومیایی و دبل

کیسه خواب ها به چهار شکل متفاوت در بازار هستند. این چهار مدل عبارت اند از : کیسه خواب مستطیلی، نیمه مستطیلی یا بشکه‌ای، مومیایی و دبل است. هر کدام از این اشکال ویژگی های مثبت و منفی دارند. شما باید بسته به نیازتان یکی از انواع این کیسه خواب ها را برای خود تهیه کنید.

 

اولین قدم؛ سایزتان بخرید

اولین قدم بعد از شناخت و انتخاب یکی از اشکال کیسه خواب، وقت آن می‌رسد که سایز مناسب خودتان را پیدا کنید. برای انتخاب کیسه خواب مناسب، به سه اندازه گیری کلیدی نیاز دارید: قد، دور شانه و دور کمر. اندازه گیری شانه و کمر به شما کمک می کند کیسه خوابی با عرض مناسب پیدا کنید. این کار بسیار مهم و ضروری بوده؛ چرا که وقتی به کمپینگ می‌روید، اگر کیسه خواب سایز مناسب خود را انتخاب نکنید، قطعا خوابی راحت و آسوده را تجربه نخواید کرد.

 

دومین قدم؛ پیدا کردن درجه دمای مناسب

هر کیسه خواب دارای درجه بندی دمایی خاصی است که به شما امکان می‌دهد

هر کیسه خواب دارای درجه بندی دمایی خاصی است که به شما امکان می‌دهد تا از محدوده بهترین عملکرد کیسه خواب مطلع شوید. طبق استانداردهای EN/ISO، همه کیسه خواب ها اکنون به طور مستقل آزمایش می‌شوند و درجه راحتی و درجه حرارت را دریافت می کنند. در مورد نیز کیسه خواب ها مدل های گوناگونی دارند، هرکدام از کیسه خواب ها برای فصل و درجه دمای خاصی طراحی شده‌اند.

 

سومین قدم؛ انتخاب مناسب‌ترین متریال

عایق کیسه خواب معمولاً در دو نوع است: پنبه و الیاف. هر کدام مزایا و معایبی دارند و ما در زیر تفاوت‌های آن را بیان کرده‌ایم.

عایق پنبه: داون بادوام است، به راحتی فشرده می شود و سبک وزن است. اغلب کیسه خواب ها با این نوع عایق مقاوم در برابر آب است و در هوای سرد و خشک عملکرد خوبی دارد.

عایق الیاف: عایق مصنوعی یا الیاف بدون حساسیت بوده و خشک شدن آن کمی سریع‌تر است. علاوه بر آن قیمت کیسه خواب های الیاف نبست به پنبه مقرون به صرفه‌تر است. این ویژگی‌ها کیسه خواب الیاف منصوعی را به گزینه‌ای محبوب برای کمپینگ‌هایی تبدیل می‌کند که از محیط های مرطوب برخوردار است.

 

دیگر ویژگی های کیسه خواب مناسب

خرید کیسه خواب مناسب از فروشگاه طبیعت گردی زیگو کمپ

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برای انتخاب کیسه خواب مناسب در کمپینگ، وزن آن است. این مسئله را یک کوله‌گرد یا کسی که در زیاد به کمپینگ می‌رود بهتر درک می‌کند که حتی گرم‌ها هم در راحتی جا به جا کردن کوله تاثیرگذار هستند. به طور معمول، هرچه یک کیسه خواب جادارتر باشد، سنگین‌تر می‌شود. برای یافتن سبک ترین کیسه، به دنبال مدل های مومیایی یا بشکه ای باشید.

برخی از کیسه‌های خواب دارای زیپ‌های متعددی هستند که بسته به نوع طراحی در اطراف کیسه قرار می‌گیرند و به شما امکان می‌دهند تا در صورت نیاز برای تنظیم تهویه، زیپ را باز کرده و باز کنید. بسیاری از مدل های کیسه خواب ها دارای طراحی هستند.

یکی دیگر از ویژگی های کیسه خواب مناسب داشتن جیب است. کیسه‌های خواب با جیب فضای بیشتری را برای نگهداری وسایل ضروری مانند شارژر، تلفن، ساعت یا چراغ جلو به شما می‌دهند. این ویژگی شاید کمی غیر ضروری به نظر برسد اما به هیچ عنوان اینطور نیست. فکر کنید که در کیسه خواب هستید و باید سر ساعتی قرص بخورید یا بیدار می‌شود تا ساعتان را چک کنید؛ در صورت داشتن یک کیسه خواب با جیب این موضوع برای شما کاملا حل می‌شود.

 

خرید انواع کیسه خواب در فروشگاه لوازم طبیعت گردی زیگوکمپ

شما می‌توانید انواع برندهای کیسه خواب را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه لوازم طبیعت گردی زیگوکمپ به صورت آنلاین خریداری کنید. علاوه بر این اگر می‌خواهید که خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید، به راحتی می‌توانید از طریق اینستاگرام لوکیشن و آدرس دقیق فروشگاه لوازم طبیعت گردی زیگوکمپ را ببینید.

https://mag.zigocamp.com/post/5364
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *