تجهیزات کمپینگ در بهار

مجله زیگوکمپ » آموزش » تجهیزات کمپینگ در بهار
تجهیزات کمپینگ در بهار
تجهیزات کمپینگ در بهار

کم کم ‌ برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی شروع می‌شود و اکثر افراد مقاصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند. افرادی هم که به طبیعتگردی علاقه دارند در فکر تهیه تجهیزات سفر کمپینگ و طبیعتگردی در نوروز و فصل بهار هستند. بهار فصل حضور در طبیعت است و تمایل افراد برای حضور در طبیعت و سفر طبیعتگردی، به دلیل متعادل شدن دمای هوا بیشتر میشود.

نوروز و بهار بهترین زمان برای کمپینگ در طبیعت و لذت بردن از زیبایی های این فصل است. اگر قصد سفر به طبیعت دارید باید با تجهیزات کامل به این اماکن سفر کنید تا بهترین تجربه سفر را برای خود رقم بزنید.

برای اینکه سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید با مطالعه این مقاله کلیه موارد مهم سفر طبیعت گردی در بهار بیان شده است.بهار و نوروز فصل غافلگیری آب و هوا است پس باید با در نظر گرفتن تمامی موارد سفر را آغاز کرد.

انتخاب محل مناسب کمپینگ با توجه به بارش احتمالی

اگر منطقه را که قصد دارید در آن کمپ بزنید را نمی‌شناسید قبل از برپا کردن کمپ تمامی موارد را بررسی کنید. شرایط شرایط آب و هوایی را بررسی کنید تا در صورت بارانی بودن هوا، تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. در فصل بهار به دلیل بارندگی و افزایش حجم آب رودخانه ها به هیچ عنوان در کنار آب رودخانه، زیر کوه یا تخته سنگ و صخره چادر نزنید. زیرا ممکن است در اثر بارش کوه ریزش کرده و یا آب رودخانه طغیان کند. گیر کردن در بین گل و لای به دلیل بارندگی میتواند بسیار آزاردهنده باشد. روزنامه به همراه داشته باشید و آن‌ها را خشک نگه‌ دارید تا بتوانید برای روشن کردن آتش از آن‌ها استفاده کنید.

در صورت بارش باران وسایل خیس را بسته‌بندی کرده و بعد از اتمام بارش باران آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

اگر قصد کوهنوردی در نوروز را دارید باید به این نکته توجه کنید که دما در کوهستان همچنان پایین بوده و سرمی هوا وجود دارد پس حتما با تجهیزات زمستانی مانند کلاه و دستکش و لباس گرم به کوه بروید.

 

کمپ در نوروز

 

تجهیزات کمپینگ در بهار

شب‌مانی در طبیعت راه و روش خاص خود را دارد. اگر به مکانی رفته‌اید که قصد دارید حداقل یکی دو شب را در آنجا بگذرانید باید تجهیزات مناسب را نیز به همراه داشته باشید. مهمترین تجهیزات در این گونه سفرها چادر مسافرتی ضدآب و کیسه خواب خوب است.

همانطوری که اشاره شد آب و هوا در بهار بسیار متغیر است و ممکن است در روز با افزایش دما و در شب ناگهان با کاهش شدید هوا مواجه شوید. به همین دلیل سعی کنید یک چادر مسافرتی ضدآب و کیسه‌خواب گرم به همراه داشته باشید تا بدن‌تان از سرما محفوظ بماند.

چادر مسافرتی به عنوان یک سرپناه در سفر محسوب می‌شود و باید به خوبی در انتخاب آن دقت شود. اندازه چادر مسافرتی بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که چه تعداد نفرات قرار است در آن شب را سپری کنند. در انتخاب جنس، نوع زیپ‌ها و نوع دوخت آن دقت داشته باشید.

زیرانداز چادر هم از مهمترین ملزومات سفر به طبیعت است. به دلیل اینکه در فصل بهار ممکن است زمین مرطوب باشد، بهتر است حتما از یک زیر انداز چادر و یه زیرانداز کیسه خواب استفاده کنید تا سرما و رطوبت به بدن شما نفوذ نکند.

جلوگیری از سرمازدگی در طول شب اقامت، حتما لباس به اندازه کافی همراه داشته باشید. یک هیتر شارژی در این موارد میتواند خیال شما را بابت گرم ماندن در طول شب راحت کند.

در طول روز هم برای طبخ غذا از ظروف مخصوص سفر که بسیار با کیفیت و سبک هستند استفاده کنید. ظروف سفری دیگر مانند لیوان و ماگ و فلاسک آب هم در سفرهای طبیعت‌گردی بسیار مهم هستند. از آتش‌زنه کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی آتش درست کنید.

چاقوهای چندکاره یکی از بهترین ابزار سفر هستند که شما را از حمل چند وسیله بی‌نیاز می‌کنند.

 

تجهیزات کمپینگ در بهار

 

چک لیست وسایل کمپینگ در بهار

سفر به طبیعت به همراه ماجراجویی‌های آن یک فعالیت بسیار نشاط‌آور و لذت‌بخش است. هر فرد به شکل خاصی از طبیعت‌گردی علاقه دارد، رفتن به جنگل، کوهنوردی، بیابان‌گردی و دیگر اشکال حضور در طبیعت نیازمند به همراه داشتن تجهیزات خاصی است که در اینجا لیستی از این وسایل و ابزار را بیان می‌کنیم.

چک لیست کمپینگ

چادر مسافرتی

کیسه خواب

پتو مسافرتی

زیرانداز چادر

زیرانداز کیسه خواب

چک لیست طبیعتگردی

کوله پشتی

کفش طبیعتگردی

قمقمه یا ماگ سفری

جعبه کمک های اولیه

چاقوی همه کاره

لیست لوازم الکتریکی جانبی

اگر قصد گشت و گذار و عکاسی در طبیعت را داشته باشید این وسایل را نیز به همراه داشته باشید:

پاوربانک

دوربین عکاسی و فیلم برداری

مونوپاد

باتری شارژی

کابل دوربین

شارژ و سیم رابط برای لپ تاپ

جمع بندی

بسیاری از افراد دغدغه خرید و تهیه لوازم کمپینگ را دارند و یا نیاز به مشاوره در زمینه انتخاب بهترین برندها،با مراجعه به سایت فروشگاه آنلاین لوازم کمپینگ و طبیعتگردی زیگوکمپ از مشاوره رایگان خرید و ارسال سریع بهره‌مند شوید.

https://mag.zigocamp.com/post/3444
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *