پنج راهکار شستن ظروف بدون آب یا مواد شوینده

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » پنج راهکار شستن ظروف بدون آب یا مواد شوینده
پنج راهکار شستن ظروف بدون آب یا مواد شوینده
شستن ظروف در طبیعت

خوردن غذای خوشمزه موقع پیک نیک یا کمپینگ خیلی لذت‌بخش است، اما وقتی نوبت به شستن ظرفها می‌رسد، دردسرها هم شروع می‌شود.

اگه دوست دارید اوقات لذت‌بخشی را در کمپینگ بگذرانید، بهتر است از تلنبار شدن ظرف‌های کثیف جلوگیری کنید. درست است که نبود سینک یا آب جاری بیرون از خانه کار را کمی سخت می‌کند، اما روش‌هایی وجود دارد که شما بتوانید بدون نیاز به آب زیاد یا حتی مواد شوینده هم ظروف را تمیز کنید.

ساده‌ترین راه ممکن که همه بلد هستیم این است که کمی شوینده و آب روی ظرف‌ها بریزیم تا کاملا پاک و تمیز شوند. اما بعضی اوقات امکان دسترسی به شوینده وجود ندارد و لازم است راهکار دیگری پیدا کنیم. در این مقاله زیگوکمپ پنج راه برای شستشوی ظروف در کمپینگ را معرفی کردیم.

  1. اضافه کردن روغن زیتون به غذا

اضافه کردن روغن زیتون به غذایی که قرار است درست کنید، باعث می‌شود ظروف موقع شستشو خیلی راحت‌تر تمیز شده و چربی‌ها به سرعت از آن جدا شود. پس سعی کنید به آبی که در حال جوشیدن در قابلمه هست کمی روغن زیتون اضافه کنید.

2. چرخاندن آب در ظروف غذا

اگه محدودیت دسترسی به آب دارید و حتی یه لیوان آب هم برایتان حیاتی و به درد بخور است، پس از اتمام غذا کمی آب درون ظرفهایتان بگردانید و بعد آن رو بنوشید. نترسید، مزه سوپ می‌دهد! ابه این شکل علاوه بر این‌که ظروف‌تان نسبتا تمیزتر هستند، مواد غذایی بیشتری به بدنتان رسیده و آب آشامیدنی که مهم‌تر از هر چیزی برای ادامه زندگی هست را از دست ندادید.

3. تمیز کردن ظروف با دستمال کاغذی!

این روش بسیار راحت و به‌صرفه است. با استفاده از دستمال کاغذی می‌توانید تا میزان خیلی خوبی ظرف‌هایتان را پاک کنید، بدون اینکه قطره‌ای آب مصرف شود.

4. خاکستر + آب = بهترین تمیز کننده!

اگه در کمپ‌تان آتش دارید، بهترین گزینه برای تمیز کردن ظرفها، ترکیب خاکستر و آب است. فراموش نکنید که این خاکستر باید فقط از چوب و گیاهان درست شده باشد. پس تا جایی که امکان دارد آشغال‌ها و مواد اضافی داخل آتش نریزید. با اضافه کردن آب به خاکستر چوب، خمیری به دست می‌آید که به راحتی چربی‌ها و کثیفی‌ها را از سطح ظروف پاک می‌کند.

5. پیدا کردن جایگزینی برای اسکاچ

به جای اسکاچ، از هرچیزی که در دسترس است استفاده کنید. مثلا یک مشت شن برای پاک کردن غذاهای چسبیده به ظرف، یا میوه‌های کاج، یا کمی چمن… از خلاقیت خودتان استفاده کنید!

https://mag.zigocamp.com/post/282
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *