چه وسایلی برای آشپزی در کمپینگ موردنیاز است؟

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » چه وسایلی برای آشپزی در کمپینگ موردنیاز است؟
چه وسایلی برای آشپزی در کمپینگ موردنیاز است؟
پخت برگر ذغالی در جنگل

همان لحظه‌ای که تصمیم به کمپینگ را گرفتید باید وسایل آشپزی در طبیعت را نیز تهیه کنید. امروز برای کسانی که کمپینگ و هایکینگ می­‌کنند تنوع زیادی برای انتخاب این وسایل وجود دارد، به همین دلیل ما می­‌خواهیم در این مقاله به شما کمک کنیم تا راه خود را در این مسیر پیدا کرده و بهترین انتخاب را در زمینه ظروف پخت و پز داشته باشید.

اگر وقتی به ظروف آشپزی کمپینگ فکر می­‌کنید، ظروف آلومینیومی قدیمی در نظرتان می‌آید، احتمالأ با یک غافلگیری مواجه خواهید شد. البته هنوز هم می­‌توانید از همان ظروف آلومینیومی استفاده کنید که البته ابیشتر افراد از استفاده از آن‌ها اجتناب می­‌کنند. این ظروف آلومینیومی سبک قدیمی، نرم بوده و به راحتی خم می­شوند و طعم آزار دهندۀ فلز نیز در ظروفی که غذا در آن‌ها طبخ می­شود باقی می­‌ماند. در این مقاله زیگوکمپ به شما خواهیم گفت طبیعت گردهای امروزی چه انتخاب‌های مدرنی پیش رو دارند.

باید به دنبال چه چیزی باشید؟

وقتی وارد هر فروشگاه طبیعت‌گردی شوید با لیوان، قابلمه و ماهی تابه‌هایی از جنس آلومینیوم، پلاستیک، استیل و تیتانیوم روبرو می­شوید. برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری بگیرید تاکید اصلی ما در این مقاله بر روی چند فاکتور مهم است که به شما کمک می­کند بتوانید فرق بین مواد مختلف استفاده شده در این ظروف را بدانید.

قیمت

این عامل راحت‌ترین راه تشخیص فرق بین انتخاب‌های مختلف پیش روی شماست. شما با اولین نگاه، فرق بین قیمت جنس‌های مختلف را متوجه خواهید شد. البته همان‌طور که احتمالأ حدس می­زنید، عامل‌های دیگر قیمت را تعیین می‌کنند.

وزن

ما همه می­خواهیم تا جای ممکن سبک‌تر سفر کنیم. خوب می­توانیم قبول کنیم که وقتی منزل را ترک کنیم دیگر خبری از آن آشپزخانه نیست و شرایط فرق دارد. کسانی که با خودرو به کمپینگ می­روند آزادی عمل بیشتری  دارند ولی برای کسانی که تمام وسایل خود را باید گاهی حتی برای چند صد کیلومتر به دوش بکشند، هر گرم وزن اضافه مهم است.

دوام

اتفاقات مختلفی در طول مسیر رخ می‌دهد و ممکن است وسایل شما به زمین افتاده یا ضربه بخورند. ما می‌خواهیم وسایلی خریداری کنیم که برای چند سال بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. مخصوصأ اگر قیمت بالایی برای آن‌ها پرداخت کرده باشیم.

چند کاره بودن

مطمئنأ یک وسیله که بتواند چند کار را با هم انجام دهد به مراتب سبک‌تر از چند وسیله است که هر کدام برای کار خاصی استفاده می­شوند. البته باز هم قضیه برای کسانی که با خودرو وسایل را جابجا می‌کنند فرق دارد و آن‌ها به راحتی می­توانند برای هر کاری وسیله مخصوص آن را با خود بیاورند. ولی کسانی که پیاده به کمپینگ می­روند باید هر وسیله را با دقت انتخاب کنند.

مدت زمان پخت

بحث در مورد مدت زمان کم پخت غذا، فقط برای این نیست که زودتر بتوانید خودتان را سیر کنید. هر چه مدت زمان پخت کمتر باشد گاز کمتری هم مصرف می­کنید. هر کدام از موادی که برای ساخت این ظروف استفاده می­شود ضریب انتقال گرمای متفاوت دارند و از این رو، زمانی که برای به جوش آمدن آب در آن‌ها نیاز است نیز با هم متفاوت دارد.

حجم

به تنهایی سفر می­کنید یا با دیگران؟ آیا می‌توانید بار را تقسیم کنید؟ چه نوع غذاهایی می­خواهید درست کنید؟ غذاهای خیلی ساده که فقط به جوشاندن آب نیاز دارند یا غذاهای مفصل؟

برای فردی که به تنهایی به هایکینگ و کمپینگ می­رود یک ظرف پخت و پز 800 میلی لیتری برای جوشاندن آب برای چای و درست کردن آش جو یا شام کافی خواهد بود. ولی اگر با خانواده و دوستان به کمپینگ می­روید و می­خواهید از در کنار جمع بودن لذت ببرید مطمئنأ به چند ظرف دیگر هم نیاز خواهید داشت.

جنس ظروف

ظروفی که در کمپینگ و بطور کلی طبیعت‌گردی از آن‌ها استفاده می­شود غالبأ از مواد زیر ساخته می­شوند:

  • پلاستیک
  • استیل
  • آلومینیوم
  • تیتانیوم
  • چدن
  • سیلیکون

آخرین و جدیدترین ظروفی که برای کمپینگ می­‌توانید تهیه کنید، خیلی متفاوت و خاص هستند. در نگاه اول ممکن است فکر کنید از پلاستیک ساخته شده‌اند ولی در واقع جنس آن‌ها از سیلیکون مقاوم در برابر حرارت بالا است.

ظروف پخت و پز این گروه دارای کفی آلومینیومی هستند که در کنار دارا بودن گرید غذایی، به آن‌ها اجازه می­دهد برای جوشاندن آب و پخت غذا استفاده شوند. این ظروف همچنین دارای قابلیت فشرده شدن بوده و به این ترتیب، کمترین فضای ممکن در کوله شما را اشغال می­کنند و بسیار سبک هستند.

مزیت های اصلی ظروف سیلیکونی:

  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • ضد زنگ
  • انعطاف پذیری و ضد خش
  • ضد سایش با روکش سخت
  • دارای گرید غذایی
  • قابلیت فشرده شدن

https://mag.zigocamp.com/post/310
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *