حمل حیوانات خانگی در سفر یا طبیعتگردی

مجله زیگوکمپ » آموزش » حمل حیوانات خانگی در سفر یا طبیعتگردی
حمل حیوانات خانگی در سفر یا طبیعتگردی
سفر به همراه سگ

طبیعت گردی به همراه حیوان خانگی به خصوص سگ ها لذت بخش به نظر می‌آید. همراه بردن سگتان در سفر می‌تواند مسافرت  را برای شما یا کودکانتان سرگرم‌کننده‌تر کند. در عین حال نگرانی‌های شما را در مورد سپردن او به دوستان یا اقوام یا تنها گذاشتنش را از بین ببرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آمادگی داشته باشید و با دقت برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه به سفر و ماجراجویی با سگ خود بپردازید، این نکات مهم را رعایت کنید.

لیست وسایل سفر با حیوان خانگی

برای سفر با حیوان خانگی، غذا و آب به اندازه کافی در طول سفر به همراه داشته باشید. حتی غذای اضافه برای چندروز تاخیر نیز به همراه داشته باشید تا در صورت اینکه سفر شما از زمان مورد نظر بیشتر طول کشید حیوان شما دچار مشکل نشود.

تغییر ناگهانی غذا برای سگ ها ممکن است دشوار باشد. قبل از حرکت کمی تحقیق کنید تا ببینید آیا غذای معمولی آنها در مقصد شما موجود خواهد بود یا خیر.

همچنین چند بطری آب هم مخصوص حیوان خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که سگ شما در طول سفر هیدراته می‌شود و از نوشیدن یک منبع آب غیرمطمئن دچار ناراحتی معده نمی‌شود.

یک کیف یا کوله مخصوص حیوان خود در نظر بگیرید. غذاها، ظرف آب و غذا و اسباب بازی‌هایی که حیوان شما به آن علاقه دارد را درون آن بگذارید.

اسباب بازی ها هنگام مسافرت نه تنها حواسشان را پرت می کنند، بلکه زمان بازی می تواند به کاهش استرس و اضطراب سگ شما کمک کند. اسباب‌بازی‌های جویدنی و پازلی برای پرت کردن حواس آنها در طول سفر عالی هستند.

اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید توصیه می‌شود یک جعبه یا کریر همراه خود داشته باشید تا حیوان شما درون آن استراحت کند و هنگام رانندگی مزاحمتی برای شما و سایر اعضای خانواده به وجود نیاید.

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، هم به همراه داشتن باکس مخصوص حمل حیوانات کمک شایانی به حفظ امنیت و استراحت حیوان شما می‌کند. داروها و شناسنامه حیوان را فراموش نکنید.

قلاده و تگ شناسایی حیوان خود را به همراه داشته باشید. یک برچسب اضافی با اطلاعات مبدا و مقصد سفر در آن درج کنید تا اگر حیوان شما در مسیر گم شد، شخص یابنده بتواند از این طریق به شما دست پیدا کند.

 

طبیعت گردی با حیوان خانگی

 

نکاتی برای سفر با سفر با حیوان خانگی در طبیعت

اگر قصد دارید یک سفر طبیعتگردی با سگ خود داشته باشید باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. آیا سگ از لحاظ جسمی و فیزیکی آمادگی سفر به طبیعت را دارد؟

قطعا میدانید که سگ های کوچک و آپارتمانی تحمل حضور طولانی مدت به عنوان سفر را در طبیعت ندارند و ممکن است دچار مشکلات جدی شوند. پس حتما قبل از سفر درباره نژاد سگ و توانایی او برای طبیعت گردی اطلاعات کسب کنید.

در محیط های خارج از شهر، نگرانی درباره وجود آب آلوده بسیار وجود دارد پس به اندازه کافی آب سالم برای سگ خود نیز به همراه داشته باشید.

بررسی سیستم ایمنی بدن سگ و برنامه های واکسینه به شما کمک می‌کند با خیال راحتتری او را ه عنوان همراه و همنورد در طبیعت با خود داشته باشید.

 

سفر با حیوان خانگی به همراه ماشین

 

نکاتی برای سفر با حیوان خانگی و ماشین

قبل از اینکه یک سفر طولانی مدت را با حیوان خود شروع کنید، یک تمرین کوتاه مدت برای ماشین سواری در نظر بگیرید تا بررسی کنید که آیا حیوان شما به سفر با ماشین علاقه‌ای دارد یا خیر.

میتوانید برای شروع اجازه دهید مقداری در ماشین روشن کنجکاوی کند و بررسی‌های خود را انجام دهد. ماشین را روشن کنید تا با صدای موتور ماشین آشنا شده و به آن عادت کند. یک مسیر کوتاه را انتخاب کنید و با ماشین دوری در خیابان به همراه سگ خود بزنید. هر بار مدت زمان حضور در ماشین را افزایش دهید.

وسایل آشنا مانند اسباب بازی، توپ یا پتوی اورا در ماشین بگذارید تا حس غریبی نداشته باشد و با آن سرگرم شود. بعد از اینکه به مقصد رسیدید به او تشویقی بدهید. حتما از دامپزشک قبل از سفر مشورت بگیرید.

وسایل مربوط به حیوان خود را در جلوی ماشین نگه دارید: غذا، آب، خوراکی ها یا اسباب بازی ها را در صندوق عقب ماشین دور از دسترس قرار ندهید تا مجبور نباشید هربار برای برداشتن یک وسیله خودرو را متوقف کنید.

خودروی خود را تمیز نگه دارید. سفر به همراه حیوان خانگی برای مسافت های طولانی می تواند باعث ایجاد کثیفی و بهم ریختگی شود. یک غلطک پرزگیر به همراه داشته باشید تا موی آنها را از روی صندلی به راحتی پاک کنید.

نکاتی برای سفر با حیوان خانگی و هواپیما

قوانین زیادی در مورد سفر با حیوانات خانگی با هواپیما وجود دارد، به خصوص اگر به خارج از کشور سفر می کنید. قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر، یک وقت از دامپزشک بگیرید و تمامی موارد سلامتی حیوان را چک کنید. واکسیناسیون سگ یا حیوان خود را به روز کنید سفر به بسیاری از کشورها نیاز به واکسن هاری را حداقل به عنوان مهمترین واکسن خواهد داشت. قبل از سفر به کشور مقصد و یا خطوط هوایی حتما درباره قوانین حمل حیوانات خانگی تحقیق، مطالعه و بررسی کنید.

قبل از پرواز به سگ خود به خوبی غذا و آب به اندازه کافی بدهید. ما این کار را 2 تا 4 ساعت قبل از پرواز انجام دهید. در این مدت هم گوارش حیوان به مشکل بر نمیخورد هم قبل از پرواز جای نیازی به دستشویی نخواهد داشت.

اما آب و غذا را 2 تا 4 ساعت قبل از پرواز خود بردارید. همچنین باید آنها را با یک پیاده روی طولانی و/یا جلسه زمان بازی از بین ببرید. سعی کنید کمی زودتر به فرودگاه بروید تا بتوانید تمامی موارد را چک کنید.

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/3345
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *