قوانین طلایی انتخاب کوله پشتی برای سفر

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » قوانین طلایی انتخاب کوله پشتی برای سفر
قوانین طلایی انتخاب کوله پشتی برای سفر
قوانین طلایی انتخاب کوله پشتی برای سفر

انتخاب کوله پشتی برای یک پیاده روی ساده خیلی آسان و راحت است. نیازی به جمع آوری وسایل خاصی ندارید و در مدت زمان بسیار کوتاه تمام ابزار مورد نیاز یک سفر کوتاه را در آن جمع آوری میکنید. یک بطری یک لیتری، مقداری آذوقه اگر در فصل سرد به پیاده روی میروید، یک لباس گرم اضافه و پانچو و بادگیر، همه از وسایلی است که بسیار سبک بوده و به راحتی در یک پیاده‌روی با یک کوله کوچک قابل حمل است.

البته همین کوله کوچک نیز باید خاصیت ضدآب بودن را دارا باشد به خصوص اینکه در پاییز و زمستان قصد پیاده‌روی نسبتا طولانی یا یک سفر یک روزه به طبیعت داشته باشید.

اما برای انتخاب کوله‌پشتی برای کمپینگ‌های طولانی تر، نیاز دارید حجم بزرگتری انتخاب کنید. یکی از مهمترین ویژگی های یک کوله پشتی خوب این است که با وجود بزرگ بودن از لحاظ حجم و جاگیری لوازم و ابزار، وزن آن زیاد بالا نبوده و حمل آن آسان و راحت باشد.

کوله پشتی های بزرگ معمولا دارای طراحی خاصی هستند و مناسب آناتومی بدن طراحی شده اند. بسیاری از آنها یک کمربند زون دارند که برای حفظ تعادل و وزن بسیار مهم است. این کمربند باعث میشود وزن زیادی به شانه و پا وارد نیاید.

به طور کلی برای انتخاب یک کوله پشتی باید قوانین خاصی را رعایت کرد که در این مطلب به این قوانین طلایی اشاره میکنیم.

 

بهترین کوله پشتی

 

چگونه بهترین کوله پشتی را برای سفر انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین کوله پشتی برای سفر، باید چند نکته را در نظر بگیرید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فقط به این دلیل که یک کوله‌پشتی بهترین کوله‌پشتی سفر برای دوست، خواهر و یا  همکار شما بود، تصور نکنید که برای شما هم خواهد بود.

قرض گرفتن کوله‌پشتی یکی از بدترین اشتباهات است. نیازها و وسایل شما به احتمال زیاد متفاوت خواهد بود، بنابراین بهتر است یک کوله مخصوص خودتان و سفرهایتان داشته باشید.

انتخاب بر اساس کاربرد

انواع مختلفی از کوله‌پشتی وجود دارد، بنابراین به این فکر کنید که کدام نوع برای نیاز شما مناسب است. به عنوان مثال، آیا شما یک کوله پشتی مسافرتی بزرگ می‌خواهید که در هر فصل قابل استفاده باشد؟ قابلیت حمل لپتاپ هم داشته باشد؟ دوربین هم قرار است با خود حمل کنید؟ و …

 اندازه کوله پشتی مناسب

اندازه کوله مهم ترین جنبه انتخاب این وسیله مهم برای سفر است. واقعاً بسیار مهم است که کوله‌پشتی انتخاب کنید که بتوانید راحت آن را حمل کنید. این مورد فقط در مورد بزرگ یا کوچک بودن کوله‌پشتی یا چند لیتری بودن آن نیست، بلکه در مورد اندازه، شکل و نحوه قرار گرفتن آن بر روی پشت شما بسیار مهم است.

یک کوله پشتی استاندارد هیچگاه شما را دچار مشکلات جسمی مانند کمردرد و پا درد نخواهد کرد. بسیاری از کوله‌های نامناسب به مرور روی ستون فقرات و عضلات کمر شما تاثیرات منفی زیادی میگذارد. اگر قصد کوله گردی یا بک پکینگ به شهرها و کشورهای مختلف را دارید، باید مطمئن باشید که کوله پشتی‌تان شما را از پا نخواهد انداخت!

 

کوله پشتی ضد آب

 

 بندهای کوله پشتی

بند کوله پشتی نیز یکی از عناصر بسیار مهم در انتخاب کوله‌پشتی‌ برای سفر است. بندهای کوله تعادل و تناسب بدن و حمل را راحت میکند. اگر بندهای کوله به خوبی طراحی نشده باشند، مهم نیست که کوله پشتی شما چه اندازه باشد، حمل کوله سخت و دردناک خواهد بود.

بندهای پددار روی شانه‌های شما راحت‌تر قرار می‌گیرند و شانه ها موقع حمل کوله و بار آسیب نخواهند دید.

وجود محفظه‌های مختلف در کوله پشتی

یکیدیگر از مهمترین مشخصات یک کوله خوب این است که کوله دارای محفظه‌های مختلفی باشد تا مجبور نباشید برای قرار دادن یا برداشتن یک وسیله، تمام کوله خود را زیر و رو کنید.

بسیاری از کوله‌ها دارای زیپ‌های کوچکی هستند که برای قرار دادن وسایل کوچک و ضروری بسیار مناسب‌اند. معمولا 3 تا 5 زیپ برای یک کوله بسیار مناسب است.

مدت زمان کمپینگ و حجم کوله پشتی مناسب

برای یک پیاده روی معمولی یا یک روز ماندن در طبیعت به کوله بزرگی نیاز ندارید. به طور مثال یک کوله با حجم 20-50 لیتری میتواند انتخاب مناسبی باشد.

برای سفر  2-3 روزه به یک کوله با حجم  50-60 لیتر و برای  3-5 روزه به کوله  60-80 لیتری نیاز خواهید داشت. برای سفرهای بالای یک هفته و یا بیشتر به یک کوله 80 لیتری به خصوص اگر با کوله در حال سفر هستید و وسیله نقلیه ای ندارید.

حتی اگر قرار است با قطار یا هواپیما سفر کنید میدانید که چمدان علاوه بر وزن زیاد، جای بسیار زیادی هم می‌گیرند و قطعا حمل آن به مراتب سخت‌تر از کوله است. سبکی وزن کوله ها نسبت به چمدان و پرداخت نکردن هزینه بار می تواند باعث صرفه جویی زیادی شود.

حتی اگر قصد سفر با کودکان را دارید بهترین راه حل برای وسایل کودکان استفاده از کوله پشتی است. هر کدام از بچه ها میتوانند به راحتی وسایل سبک خود را با کوله حمل کنند.

تفاوت دیگر کوله ها و چمدان ها در این است که کوله ها هنگام حمل آسیبی نمیبینند اما چمدان ها در اکثر طور سفر ها به‌خصوص سفرهای هوایی دچار شکستگی و خراب می‌شوند.

https://mag.zigocamp.com/post/3340
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *