بهترین ایرلاین های دنیا

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » بهترین ایرلاین های دنیا
بهترین ایرلاین های دنیا
بهترین ایرلاین های دنیا

همه‌گیری ویروس کرونا، سفرهای هوایی را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داد. از هواپیماهای نیمه خالی و پروازهای لغو شده گرفته تا آزمایش‌های سریع کووید-19 و الزام استفاده از ماسک باعث شد بسیاری از ایرلاین ها با مشکلات جدی روبرو شوند.

اما با این وجود همچنان بعضی از ایرلاین ها به خدمات خود در زمینه حمل و نقل بار و مسافر ادامه دادند و حتی جزو بهترین و محبوب ترین ایرالاین ها نیز قرار گرفتند.

شرکت تحقیقاتی حمل و نقل هوایی Skytrax در گزارشی اعلام کرد: قطر ایرویز بار دیگر “بهترین شرکت هواپیمایی جهان” اعلام شد. قطر ایرویز همچنین در رتبه‌بندی جهانی خطوط هوایی Skytrax در سال 2019 هم در صدر جدول بهترین ها قرار گرفت.

رتبه بندی امسال بر اساس بیش از 13 میلیون پاسخ به نظرسنجی مشتریان، قضاوت 356 ایرلاین در زمینه هایی مانند فرآیندهای رزرو آنلاین و چک این، رفتار دوستانه کارکنان خطوط هوایی، راحتی صندلی ها و کیفیت غذاها و سرگرمی های داخل پرواز است. طبق گفته Skytrax، این نظرسنجی از سپتامبر 2019 تا ژوئیه 2021 صورت گرفته است.

خطوط هوایی دلتا، عنوان بهترین ایرلاین آمریکای شمالی را از آن خود کرد، در حالی که خطوط هوایی ژاپن به عنوان بهترین کلاس اقتصادی جهان رتبه بندی شد. این نظرسنجی همچنین ایرآسیا مالزی را به عنوان بهترین ایرلاین ارزان قیمت جهان شناخته است.

در اینجا تعدادی از رتبه بندی های خطوط هوایی توسط Skytrax در سال 2021 که هم در سطح جهانی انجام شده و هم در آمریکای شمالی آمده بیان شده است.

بهترین ایرلاین های دنیا در سال 2021

هواپیمایی قطر

شرکت هواپیمایی قطر در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به بیش از ۱۵۰ مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه، قطر قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی حمد، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.

از لحاظ سطح خدمات این ایرلاین خدماتی در سطح عالی ارائه میدهد به همین دلیل جایزه بهترین ایرلاین را کسب کرده است. شبکه قطر ایرویز مقاصد تجاری و تفریحی در سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی را در بر می‌گیرد.

همچنین قطر ایرویز امتیازات بالایی را از مسافران تجاری کسب کرد و در رده‌های مرتبط با کلاس تجاری مانند بهترین صندلی، بهترین سالن هواپیمایی و بهترین پذیرایی در هواپیما، بالاتر از سایر خطوط هوایی قرار گرفت.

مسافران به این ایرلاین از نظر سرگرمی در حین پرواز، پس از خطوط هوایی امارات و سنگاپور، رتبه سوم و از نظر تمیزی کابین هواپیما رتبه چهارم را دادند.

ایرلاین سنگاپور

خطوط هوایی سنگاپور یکی از معتبرترین برندهای سفر در سراسر جهان است. Singapore Girl ، دارای یکی از جدیدترین ناوگان هواپیمایی در جهان است که مقاصدی به شش قاره جهان را پوشش میدهد و نمادی شناخته شده در سطح بین المللی است. این ایرلاین استانداردهای بالای مراقبت و خدماتی را ارائه میدهد که مشتریان از خطوط هوایی سنگاپور انتظار دارند.

نیپون ایرویز

نیپون ایرویز (ANA All Nippon Airways) بزرگترین شرکت هواپیمایی در ژاپن است که در سال 1952 تأسیس شد. این ایرلاین به حدود 80 مسیر بین المللی و بیش از 110 مسیر داخلی پرواز دارد. ANA از سال 1999 عضو Star Alliance بوده است. برنامه پروازهای مکرر آن، ANA Mileage Club، بیش از 29 میلیون عضو دارد و بزرگترین اپراتور بوئینگ 787 است.

ناگفته نماند سهام آنا در بازارهای بورس توکیو و لندن معامله می‌شود و این شرکت اسپانسر فدراسیون و تیم ملی فوتبال ژاپن است.

 

معروفترین ایرلاین ها

 

ایرلاین های معروف دیگر

امارات ایرلاین

یکی از بهترین ایرلاین های دنیا، ایرلاین امارات در سال 1985 تأسیس شد و با چهار هواپیمای اجاره ای، تنها با دو هواپیما از دبی پرواز را شروع کرد اما حالا ناوگانی متشکل از 230 هواپیما دارد و در حال حاضر به بیش از 140 مقصد در بیش از 80 کشور در سراسر جهان پرواز دارد. شبکه امارات به طور مداوم در حال گسترش است، با بیش از 1500 پرواز هر هفته از دبی در مسیر خود به مقصدهای شش قاره جهان، جزو بهترین ایرلاین های دنیا شناخته می‌شود. این ایرلاین یکی از زیرمجموعه‌های شرکت عظیم The Emirates Group  است.

خطوط هوایی ژاپن

ژاپن ایرلاینز در سال 1951 تاسیس و اولین ایرلاین بین المللی در ژاپن بود. این شرکت هواپیمایی که یکی از اعضای اتحاد oneworld است و اکنون به همراه شرکای مشترک خود به 430 فرودگاه در 66 کشور و منطقه می‌رسد. این ایرلاین به‌عنوان یکی از وقت‌شناس‌ترین خطوط هوایی بین‌المللی است و گواهینامه 5 ستاره هواپیمایی را توسط Skytrax دریافت کرده و جزو بهترین ایرلاین ها شناخته میشود.

کاتای پاسیفیک ایرویز

گروه Cathay Pacific مستقر در هنگ کنگ با استفاده از ناوگانی متشکل از 200 هواپیما، خدمات مسافری و باربری را به بیش از 200 مقصد در آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا، اروپا و آفریقا ارائه می دهد. Cathay Pacific یکی از بنیانگذاران اتحاد جهانی oneworld است.

اوا ایرویز

EVA Air در سال 1989 تاسیس شد و عضو Star Alliance است. اوا به یک شبکه جهانی خدمات می دهد که آسیا و سرزمین اصلی چین را به اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه متصل می کند و بیش از 60 مقصد تجاری و توریستی اصلی را به هم مرتبط می کند. EVA از مرکز آنها در فرودگاه بین المللی Taoyuan در تایوان فعالیت می‌کند.

 

 

رتبه بندیهای بهترین ایرلاین های دنیا 

کانتاس ایرویز

ایرلاین کانتاس حامل پرچم استرالیا و در سال 1920 تأسیس شد. این ایرلاین یکی از اعضای موسس اتحاد خطوط هوایی Oneworld است. کانتاس اکنون بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی و بین المللی استرالیا است. این ایرلاین نیز از معروفترین ایرلاین های دنیا نام گرفته است.

خطوط هوایی هاینان

خطوط هوایی هاینان در ژانویه 1993 در استان هاینان چین تاسیس شد. در پایان ژوئن 2018، خطوط هوایی هاینان و شرکت های تابعه آن بیش از 400 هواپیما در حال فعالیت و 24 پایگاه/شعبه شرکت داشتند. شبکه خطوط هوایی هاینان چین، نقاط متعددی در آسیا را پوشش می دهد و به اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوس آرام جنوبی پروازهای مختلف دارد.

ایرفرانس

از سال 1933، ایرفرانس در حال تبلیغ و برجسته کردن فرانسه در سراسر جهان بوده است. بیش از 42000 پرسنل که نیروی کار آن را تشکیل می دهند به طور روزانه متعهد هستند که به هر مشتری یک تجربه سفر منحصر به فرد را ارائه دهند. ایرفرانس سلامت و ایمنی مشتریان و کارکنان خود را در مرکز اولویت های خود قرار می دهد. این شرکت در سال 2015 میلادی بیش از 46 میلیون مسافر را جابجا کرده است.

ناوگان ایرفرانس از هواپیماهای جت پهن پیکر ایرباس و بوئینگ تشکیل شده است و در پروازهای کوتاه نیز از هواپیماهای ایرباس ای 320 استفاده می کند. در پروازهای بلند مدت نیز هواپیماهای ایرباس و بوئینگ پهن پیکر به پرواز در می آیند.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3352
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *