برای کدام کشورها باید ویزا بگیریم؟

مجله زیگوکمپ » آموزش » برای کدام کشورها باید ویزا بگیریم؟
برای کدام کشورها باید ویزا بگیریم؟
دریافت ویزا

ویزا یک مجوز ورودی برای سفر از یک کشوری به کشور دیگر است که به طور معمول روی پاسپورت متقاضی به عنوان استیکر مهر می‌شود. البته در بعضی موارد ممکن است یک برگه جداگانه نیز صادر و  به متقاضی تحویل داده شود. سیاست کلی کشورها به منظور کنترل بازدیدکنندگان و توریست‌ها برای جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی و هم‌چنین سایر فعالیت‌های مجرمانه محدودیت‌هایی را در قالب ویزا در نظر گرفته‌اند.

به طور کلی ویزاها به دو دسته ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم میشوند. دارندگان ویزاهای مهاجرتی می‌توانند به صورت دائم در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. دارندگان ویزاهای غیر مهاجرتی مانند ویزای توریستی در مدت زمان مشخصی در کشور میزبان اجازه اقامت دارند.

معروفترین و پرکاربردترین ویزاها:

یکی از مهمترین ویزاها، ویزای مسافرتی یا توریستی است که صرفا برای مسافرت و اقامت موقت صادر می‌شود. افرادی که برای گردشگری، تفریح یا بازدید از خانواده و اقوام، وارد کشور دیگری شوند و برای مدت زمان مشخصی در کشور مقصد اقامت کنند، از این ویزا استفاده می‌کنند. دارنده این ویزا، حق کار یا شرکت در هیچ‌گونه فعالیت تجاری در کشور میزبان را نخواهد داشت.

ویزای کاری یا شغلی برای افرادی که قصد دارند در کشور میزبان مشغول به کار و استخدام شوند و یا به کار تجاری بپردازند صادر می‌شود. این نوع ویزا نیز انواع مختلف دارد که با توجه به نوع کاری که شخص قصد انجام آن را دارد و مدت زمان اقامت وی در کشور میزبان، انواع گوناگونی دارد.

ویزای تجاری: افرادی که برای انجام امور تجاری و یا شرکت در گردهمایی های تجاری بدون قصد استخدام در شرکت کشور مقصد باید ویزای تجاری دریافت کنند. این ویزا به منظور انجام پروسه تجاری با یک شرکت خارجی و یا شرکت در یک کنفرانس تجاری قصد سفر به کشوری دیگر  دارند، صادر می‌شود.

ویزای دانشجویی: متقاضیانی که تمایل دارند به ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا موسسات اموزش کشوری دیگر بپردازند می‌توانند برای ویزای غیر مهاجرتی دانشجویی یا تحصیلی اقدام نمایند. دانش آموزان دبیرستانی نیز برای تحصیل در مدارس خارجی باید درخواست ویزا نمایند.

eVisa یا ویزای الکترونیکی چیست؟

ای-ویزا یا ویزای الکترونیکی به جای چسبانده شدن به پاسپورت مسافرین، در پایگاه اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. این ویزای دیجیتالی بر اساس شماره پاسپورت مسافر به صورت اینترنتی صادر می‌شود. فرد درخواست خود را برای ویزای الکترونیکی از طریق سایت موردنظر ارائه داده و سپس یک برگه برای ارائه در هنگام سفر دریافت می‌کند.

 

ویزای الکترونیکی

 

با پاسپورت ایرانی به چند کشور می‌توان سفر کرد؟

همانطور که پیشتر گفتیم به دلیل رتبه پایین پاسپورت ایران در دنیا لازم است تا برای ورود به کشورهایی خاص ویزا دریافت کنیم.

لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا:

ارمنستان، ترکیه، هائیتی به مدت 90 روز

کشور گرجستان 45 روز

دومینیکا 21 روز

ونزوئلا 15 روز

مالزی و عمان 14 روز

کشورهایی‌که ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند

کشورهایی هم هستند که در بدو ورود به کشورشان برای توریست‌ها ویزا صادر می‌کنند که به ویزای فرودگاهی معروفند. دریافت ویزای فرودگاهی بسیار آسان است و مسافران فقط با پرداخت مبلغ ویزا و ارائه مدارک لازم آن را تهیه می‌کنند.

آنگولا

بولیوی گینه، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، مالاوی و سیشل هرکدام 90 روز

کامبوج، لبنان، موزامبیک، پالائو، قطر، رواندا، سنگال، سیرالئون، سومالی، تیمورشرقی، تووالو و مالدیو هر کدام 30 روز

کشورهای دیگر با بازه‌های زمانی مختلف برای صدور ویزا عبارتند از :

کیپ ورد، جیبوتی، اتیوپی، گابن، لسوتو، موریتانی، نیجریه، عمان، ساموآ، کومور، سودان جنوبی، سورینام، توگو ، اوگاندا و زیمباوه

سخن آخر

با توجه به وضع سیاسی هر کشور ممکن است قوانین توریستی و صدور ویزا در آن تغییر کند و کشورهای نامبرده در این لیست حذف یا اضافه شوند. به همین دلیل باید اطلاعات را به روز از سایتها دریافت کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/3646
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *