حلیمه جان، عروس رودبار

مجله زیگوکمپ » حلیمه جان، عروس رودبار
حلیمه جان، عروس رودبار
دریاچه حلیمه جان عروس رودبار

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان گیلان که شاید از دید افراد بسیاری پنهان مانده باشد دریاچه عروس است که بومیان آن را با نام حلیمه جان می‌شناسند. در این مقاله زیگوکمپ شما را به دیدن زیبایی‌های این دریاچه بکر دعوت می‌کنیم.

تاریخچه حلیمه جان

نام قدیمی این دریاچه هریمه‌گان بوده است. هریمه‌گان در گویش بومی به معنای مکانی واقع در بلندی است. کم کم اسم آن به حلیمه‌گان و در نهایت به حلیمه جان تغییر یافته است.

دریاچه حلیمه جان

زیبایی‌های عروسی به نام حلیمه‌ جان

اطراف این دریاچه به خاطر وجود جلبک‌ها سبز رنگ است. گاهی اوقات فرشی از جلبک‌های سبز بیشتر نقاط دریاچه را می‌پوشاند و سطح دریاچه دو رنگ سبز و آبی می‌شود که زیبایی آن صدچندان می‌شود.

این جلبک‌ها ظهر، با وزیدن باد کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند، چهره‌اش را آشکار می‌کند. شاید به همین دلیل نام عروس را برای این دریاچه انتخاب کرده‌اند.

دریاچه حلیمه جان

درختان انبوه و درهم‌تنیده و انعکاس تصویر آن‌ها در دریاچه، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

این دریاچه دارای ماهی هست اما بهتر است که برای ماهیگیری به سفید رود که در فاصله کمی از این دریاچه قرار دارد، مراجعه کنید. اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید لاک‌پشت‌های این دریاچه و گاومیش‌هایی را که در حال سیراب کردن خود هستند نیز ببینید.

لاکپشت-دریاچه حلیمه جان

در نزدیکی این دریاچه جنگل زیبایی هم به نام جنگل حلیمه جان قرار دارد. شالیزارهای برنج نیز یکی دیگر از زیبایی‌های اطراف این دریاچه هستند. بافت و معماری سنتی خانه‌های این روستا نیز از جذابیت‌های این روستا به شمار می‌روند و مردم آن نیز به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. رود خروشان سپیدرود هم از کنار این روستا عبور می‌کند.

در ضمن در دریاچه عروس می‌توانید مانند هر دریاچه دیگری از قایق‌سواری نیز لذت ببرید.

اگر می‌خواهید شبی را با آرامش مطلق سپری کنید، می‌توانید در کنار دریاچه چادر بزنید. اگر نمی خواهید شب را در چادر بمانید، بهتر است از بومیان، خانه‌های محلی اجاره کنید که قیمت‌های مناسبی هم دارند.

آدرس حلیمه جان اینجاست

این دریاچه دیدنی در روستای حلیمه جان در شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است. اگر آدرس دقیق‌تری از این روستا بخواهید باید بگوییم که روستای حلیمه جان پس از رستم آباد و امام‌زاده هاشم قرار دارد.

برای رسیدن به دریاچه بهترین راه این است که از بزرگراه قزوین-رشت وارد خروجی جاده حلیمه جان شوید. ابتدا بام حلیمه جان را خواهید دید که چند کافه و رستوران در آن قرار دارد و پس از گذشتن از مزرعه میش مرغ به دریاچه حلیمه جان می‌رسید.

این دریاچه 12 کیلومتر با تنکابن فاصله دارد و در 30 کیلومتری شمال شرق رودبار واقع شده است.

دریاچه حلیمه جان

بهترین زمان دیدار با حلیمه جان

از آنجایی که در فصل تابستان هوای مناطق نزدیک دریاچه عروس گیلان شرجی می‌شود، تابستان برای بازدید از این مکان توصیه نمی‌شود. ماه‌های اردیبهشت و خرداد و مهر و اوایل آبان ماه می‌توانند زمان مناسبی برای بازدید از دریاچه باشند. البته برای دوستانی که شرجی بودن هوا آنها را اذیت نمی کند، تابستان نیز می تواند زمان خوبی باشد. 

https://mag.zigocamp.com/post/471
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *