انواع اتاق در هتل‌های ایران | زیگو

مجله زیگوکمپ » آموزش » انواع اتاق در هتل‌های ایران | زیگو
انواع اتاق در هتل‌های ایران | زیگو
انواع اتاق در هتل‌های ایران | زیگو

هر جای دنیا هم که بروید، هتل‌ها دارای اتاق‌های مختلف به همراه امکانات متنوع دارند. انتخاب نوع اتاق در هنگام رزرو هتل می‌تواند به شما کمک کند تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید. حال بهتر است تا شما را تعدادی از اتاق‌ و سوئیت‌ در هتل‌های ایران آشنا کنیم.

چگونه اتاق‌ها را دسته‌بندی کنیم

اتاق‌ها عموما به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. یکی به از لحاظ مساحت و امکانات بوده و دیگری از لحاظ تعداد و نوع تخت. هر کدام از این اتاق‌ها بسته به خدماتشان قیمت‌های متفاوتی دارند. توجه به این موضوع می‌تواند باعث جلوگیری از هزینه‌های گزاف بشود.

 

مساحت و امکانات در اتاق‌های هتل

اول از همه در نظر داشته باشید که تعداد افرادی که در سفر شما را همراهی می‌کنند در انتخاب محل اقامت شما تاثیر گذار است. برای مثال شما با یک خانواده 5 نفره نمی‌توانید در یک اتاق  که برای 2 نفره طراحی شده اقامت کنید. البته اگر تعداد شما بیشتر باشد قیمت سویئت یا اتاقتان بسیار به صرفه خواهد بود.

اتاق دلوکس، اتاقی مجلل برای رزرو

نمونه اتاق دلوکس در هتل‌های ایران

اتاق‌های دلوکس یا مجلل داری سه شاخصه اصلی هستند که عبارت‌اند از : منظره و چشم اندازه زیبا نسبت به محیط اطراف هتل، موقعیت مکانی در خود هتل و مبلمان و دکوراسیون خاص و جذاب است.

 

اتاق استاندارد، معمولی و ارزان قیمت

معمولی‌ترین اتاق هر هتل، اتاق استاندارد است. این اتاق از کیفیت معمولی و قابل قبولی برخوردار است ولی نباید انتظاری فرا تر از آن را داشت. از لحاظ قیمت، این اتاق‌ها ارزان‌ترین در هر هتل هستند.

 

هر اتاقی که کاناپه دارد، سویئت نیست؛ مراقب کلاه‌گذاری هتل‌ها باشید

نمونه یک سوئیت در هتل‌های ایران

سویئت‌ها خود به چند دسته تقسیم که شامل مینی، جنیور، مستر، پرزیدنت و پنت هاوس می‌باشد. سویئت‌ها عموما دارای دو اتاق یا بیشتر هستند. اتاق‌های نشیمن و خواب کاملا از هم جدا هستند. البته متاسفانه دیده می‌شود که بعضی از هتل‌ها فقط با گذاشتن یک کاناپه، آن اتاق را سویئت می‌نامند.

 

اتاق‌های تجملاتی و پر زرق برق

این اتاق‌ها برای افرادی معمولی مناسب نیست چرا که هزینه‌ی هرشب اقامت در آن ممکن است به‌ اندازه حقوق چند ماه یک کارمند باشد. امکانات و موقعیت این اتاق‌ها در هتل بسیار مناسب و کامل است.

 

سوئیت استودیو؛ به راحتی یک خانه

در سوئیت استودیو‌ها خدمات و امکانات بسیار کامل تر است. این تکامل تا حدی است که شما به یک خانه‌ی مجلل و لوکس وارد شده‌اید. سرویس آشپزخانه، سرویس لاندری یا خشکشویی، سرویس خواب و سرویس صوتی و تصویری همه و همه جزئی از امکانات این سوئیت هستند. در این سوئیت بخش حال با یک پارتیش از اتاق خواب جدا شده است.

 

سوئیت پرزیدنت؛ شبیه به یک رئیس جمهور اقامت کنید!

نمونه اتاق پرزیدنت در یک هتل در ایران

مجلل‌ترین، امن‌ترین و سوئیت در هتل‌های ایران بر‌اساس استانداردها اتاق پرزیدنت می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این اتاق امنیت است. به همین منظور اتاق پرزیدنت در بالاترین طبقات و یا حتی در پنت‌هاوس قرار می‌گیرد. شیشه‌‌ها تماما ضد گلوله و ضد دید می‌باشند. فقط یک درب ورود و خروج وجود دارد که از داخل قابل کنترل است. اکثرا اتاق پرزیدنت دوبلکس است، دارای تمامی امکانات رفاهی شامل بار اختصاصی، آشپزخانه، سرویس وان و جکوزی میز کار و اتاق جلسه و هر چیزی که برای یک رئیس جمهور کاربرد دارد در آن اتاق وجود دارد. همچنین در این اتاق از گران‌ترین و مرغوب‌ترین اجناس استفاده شده است. البته این نام صرفا جنبه تشریفاتی دارد و  بازیگران، ورزشکاران، اعضای دولت، تاجران و خیلی از مردم از این اتاق استفاده می‌کنند.

 

 بهترین گزینه برای رزرو اتاق در فصل تابستان؛ کابانا

سوئیت کابانا

قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت هتل کابانا است. این اتاق رو استخر هتل می‌باشد و یا ورودی اختصاصی به استخر یا دریا را دارند. البته گاها هتل‌های ایرانی نام اتاق‌هایی را به حیاط و محوطه هتل هم دسترسی دارند کابانا می‌گذارند. شاخصه اصلی این اتاق‌ها، همکف بودن آن‌هاست.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع اتاق در هتل‌های ایران آشنا کنیم. حال اگر تا به حال در یکی از این اتاق‌ها را برای اقامت داشته‌اید، به ما از تجربیاتتان بگویید.

https://mag.zigocamp.com/post/4739
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *