جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج | نکات طلایی + عکس | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج | نکات طلایی + عکس | زیگو
جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج | نکات طلایی + عکس | زیگو
جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج | نکات طلایی + عکس| زیگو

بهتر است بدانید که در سال جاری تعطیلات زیادی را پیش‌رو خود خواهید دید و نمی‌توانید برای هر سری روزهای تعطیل نیز عازم سفر شوید. از طرف دیگری گرمای هوا این امکان را به وجود آورده تا به راحتی بتوان در طبیعت کمپ کرد. از همین رو ما در این مقاله، شما را با جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج آشنا کرده و نکاتی طلایی را هم به شما گوش‌زد کنیم.

تنگه واشی از جاهای دیدنی تهران که خیلی‌ها فقط اسمش را شنیده‌اند

تنگه واشی از جاهای دیدنی در اطراف شهر تهران است که شاید حداقل یکبار اسمش به گوش شما خورده باشد اما نرفته باشید. این جاذبه گردشگری در نزدیک فیروزکوه بوده و حدودا دو ساعت و نیم با مرکز تهران فاصله دارد. این مکان بسیار مناسب برای سفر یک روزه بوده و اگر برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید می‌توانید به مانند سفر به شمال از رفتن به تنگه واشی لذت ببرید. البته باید بدانید که مسیر رسید به این تنگه کمی صعب العبور است اما به یک بار امتحانش‌اش می‌ارزد. به تنگه واشی، تنگه ساواشی نیز می‌گویند. این تنگه از مقاصد معروف طبیعت‌گردان به شمار می‌رود.

آدرس : تهران – 17 کیلومتری جاده فیروزکوه

 

روستای لالان (لالون) از جاهای دیدنی ناشناخته تهران

نمایی از روستای لالان

یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران که بیشتر پاتوق طبیعت‌گردان بوده، روستای لالان است. این روستای یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است که می‌توانید با داشتن تجهیزات به راحتی برای یک یا دو روز در آنجا کمپ کنید. روستای لالان دارای آبشار لالان، چشمه لالان، دره لالان و چشمه تلخاب است. بهترین زمان سفر به این روستا در ماه‌های گرم سال است. از جالب‌ترین بخش‌های روستای لالون در مسیر رسیدن به سر چشمه لالان، گذر از تونل برفی در قسمتی از جاده است. فرض کنید در گرمای تابستان همزمان سرمای زمستان را تجربه کنید! همین موضوع دلیل محکمی برای سفر به روستای لالان خواهد بود.

آدرس : تهران – بخش رودبار قصران – شهرستان شمیران

 

آبشار خور از جاهای دیدنی اطراف کرج

آبشار زیبای خور در کرج

شهرستان کرج به طبیعت بسیار بکری دارد که شاید حتی ساکنان این شهر هم از خیلی از آن‌ها خبر ندارد. یکی از همین طبیعت‌های بکر آبشار خور کرج است. این آبشار در روستای خور و 17 کیلومتری جاده چالوس به کرج قرار دارد. رسیدن به آبشار خور با قدم زدن بین درختان سیب، گیلاس و آلبالو میسر می‌شود. ارتفاع این آبشار حدود 50 متر بوده و شما می‌توانید به راحتی در اطراف آن کمپ کنید. بهترین زمان رفتن به یکی از بکرترین جاهای دیدنی اطراف کرج فصل تابستان است؛ چرا که در دیگر ایام سال به دلیل کوهستانی بودن این روستا ممکن است با بارش‌ها ناگهانی باران یا برف رو به رو شوید.

آدرس : شهرستان کرج – کیلومتر 17 جاده کرج به چالوس – روستای خور

 

از جاهای دیدنی کشف نشده؛ دره وسیه و منطقه جنگلی حصار کرج

به جرائت یکی از زیباترین جاهای دیدنی در اطراف شهر کرج، دره وسیه و منطقه جنگلی حصار است. این منطقه برای خیلی کرجی‌ها هم هنوز ناشناخته بوده اما باید بدانید که همین موضوع باشده تا بسیار بکر و دست نخورده بماند. مسیر رسیدن به این جای دیدنی بسیار راحت بوده اما باید بدانید که برای رسیدن به چشمه‌ی آن باید حدود 2 ساعت پیاده‌روی کنید. در ورودی دره وسیه پارکینگ نیز وجود دارد و به راحتی می‌توانید خودرو شخصیتان را در آنجا پارک کنید. در امتداد مسیر پیاده‌رویتان در دره ویسه شما شاهد باغات و رود این دره خواهید بود.

آدرس : شهرستان کرج – منطقه تفریحی گردشگری حصار – بعد از بوستان طبیعت – قبل از دور برگردان

 

نکات ضروری که باید در سفر به این جاهای دیدنی رعایت کنیم

از نکات مهم و نخستین هر گردش ما، داشتن تجهیزات مناسب و جعبه کمک‌های اولیه است. داشتن هدلایت، کوله پشتی مناسب، قمقمه، چادر مسافرتی، کیسه خواب و عصای کوهنوردی در سفر به این جاهای دیدنی به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این‌ها سعی کنید تا اگر برای اولین بار قصد بازدید از این جاذبه‌ها را داشتید، حتما با شخصی بروید که راه و مسیر را بلد باشد. به اضافه به همراه داشتن قطب‌نما در هر صورت الزامی است. بسیاری از جاهای دیدنی اطراف شهر‌های تهران و کرج آنتن‌دهی ضعیفی دارند.

 

در آخر ما سعی کردیم تا 4 جای دیدنی و بکر اطراف شهر را برای افرادی که وقت سفر بلند مدت و چند روزه را ندارند معرفی کنیم. حال اگر به این جاهای دیدنی در اطراف تهران و کرج سفر کرده‌اید، خاطرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *