جاهای دیدنی کشور فرانسه | غذا + بهترین زمان سفر | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی کشور فرانسه | غذا + بهترین زمان سفر | زیگو
جاهای دیدنی کشور فرانسه | غذا + بهترین زمان سفر | زیگو
جاهای دیدنی کشور فرانسه | غذا + بهترین زمان سفر | زیگو

سفر به کشور فرانسه به خودی خود جذاب است اما اگر جاهای دیدنی آن را به خوبی بشناسید و برای بازدید از هر کدام برنامه ریزی درستی داشته باشید؛ این سفر قطعا برای شما به یاد ماندنی‌تر خواهد شد. حال علاوه بر جاهای دیدنی در فرانسه، اگر بدانید که چه زمان بهترین زمان سفر به فرانسه خواهد بود دیگر هیچ دغدغه فکر شما را مشغول نمی‌کند.

کاخی ورسای؛ اولین جایی که باید برویم

نمای زیبا از کاخ ورسای یکی از جاهای دیدنی در فرانسه

این کاخ سلطنتی که بسیار نزدیک به پاریس است، توسط لویی چهاردهم در سال 1715 تکمیل شد و توسط پادشاهان این کشور تا انقلاب فرانسه در سال 1789 مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه که در اوج قدرت منطقه‌ای فرانسه ساخته شد، هدف از ساختن این کاخ مجلل نشان‌دادن ثروت عظیم پادشاه بود.

مطمئن باشید، دوست ندارید هیچ‌کدام از بخش‌های این کاخ را از دست بدهید!

  • هزینه بلیت بازدید از کل مجموعه 27 یورو می‌باشد.

 

آلزاس، با فرهنگی آلمانی و فرانسوی

یکی از جاهای دیدنی در فرانسه، آلزاس است.  در امتداد مرز با آلمان مکان زیبا برای بازدید وجود دارد که ارزش یک بار دیدن را بیشتر دارد! مخلوط شدن فرهنگ‌ها و آداب رسوم آلمانی و فرانسوی مشخصه این منطقه است و شهر قدیمی کولمار جاذبه اصلی آن است. قدمت برخی از ساختمان‌های این شهر به دهه 1300 میلادی باز می گردد و همین ویژگی‌ها این شهر را تبدیل به مکانی خواستی کرده است.

 

جاهای دیدنی در فرانسه؛ سازهای رومی را در فرانسه!

از سازه های رومی معروف در کشور فرانسه

فرانسه تعدادی از بهترین ویرانه‌های رومی را در خارج از ایتالیا در خود جای‌داده است. نارنجی، نیمز، و آرل همگی معماری‌های زیبای رومی دارند، همچنین نایم، دارای معبدی است که به خوبی حفظ شده‌اند. دیدن بسیاری از شاخص‌های حکومت روم در جنوب فرانسه قطعاً شگفت‌انگیز است و این مکان‌ها قطعاً! ارزش دیدن را دارند.

 

از شهر قرون وسطایی کارکاسون دیدن کنید

کارکاسون یک شهر که دور تا دور آن را دیوارهای قرون وسطایی فرا گرفته است. افسانه‌ها حاکی از یکی از معروف ترین جاهای دیدنی فرانسه دارند بازگو می کند که این شهر توانسته چندین ماه دشمن را در پشت درب‌ها و دیوارهای مستحکم خودش متوقف کند! در آخر نیروهای مهاجم تسلیم شدند و به خانه رفتند. اما این شهر هنوز هم بسیاری از آداب رسوم حتی نه‌چندان خوب آن زمان را انگار در خود حفظ کرده است! از مغازه‌ها و کوچه‌های جالب این شهر به خوبی دیدن کنید و از تکنولوژِی به دور باشید.

 

موناکو از گران ترین جاهای دیدنی در فرانسه

نمایی بسیار زیبا از ساحل موناکو

موناکو به نوعی یک شهر خودمختار در ریویرا فرانسه است. این پادشاهی کوچک، با آن خانه‌ها و خیابان‌های پر پیچ‌وخم، ساختمان‌های زیبا و قایق‌های غول‌پیکر مدرن دل هر انسانی را می‌رباید! در این شهر می‌توانید با افراد پرنفوذ جامعه که در طول تابستان از سایر نقاط فرانسه به کوت دازور می‌روند، معاشرت کنید. این شهر خودمختار تنها چند کیلومتر مربع وسعت دارد و کمتر از 40000 نفر در آن زندگی می‌کنند.

از جاهای دیدنی تاریخی در فرانسه؛ سواحل D-Day 

عکسی از ساحل d- day

در 6 ژوئن 1944، متفقین عملیات Overlord را آغاز کردند که بزرگ‌ترین تهاجم دریایی تاریخ بود. بیش از 300000 سرباز متحد در این عملیات شرکت داشتند که در نرماندی انجام شد (حدود 20000 سرباز تنها در این عملیات کشته شدند). در اینجا می‌توانید در مورد فرود D-Day در امتداد سواحل شمال فرانسه اطلاعات کسب کنید و یادبودها و موزه‌هایی را که جزئیات تاریخ این رویداد را شرح می‌دهند، ببینید. هنوز هم می‌توانید برخی از سنگرها و استحکامات قدیمی زمان را در این منطقه مشاهده کنید که دست‌نخورده برای تماشای عموم باقی‌مانده‌اند!

 

شلوغ ترین زمان فرانسه

پیک سفر در فرانسه تابستان است، زمانی که فرانسه فوق‌العاده شلوغ می‌شود؛ قیمت‌ها در این فصل سر به فلک می‌کشند، اما جو کلی و آب‌وهوا عالی است، بنابراین هنوز هم در فصل شلوغی بازدید از فرانسه ارزش دارد. در این فصل میانگین دما بین 16-24 درجه سانتیگراد (61-75 درجه فارنهایت) است.

 

بهترین زمان سفر به فرانسه

فصل‌های خلوت اما دوست‌داشتنی بهار و پاییز (به ترتیب فروردین – اردیبهشت و مهر – آبان). در این مدت هنوز هوا گرم است اما جمعیت زیادی از توریست‌ها در فرانسه وجود ندارند و قیمت‌ها ارزان‌تر است. بهترین زمان سفر به فرانسه همین چهار ماه می‌تواند باشد. هوا عالی است، ازدحام کمتر و قیمت‌ها پایین‌تر است.

 

غذاهای فرانسوی

غذا در فرانسه تاریخچه طولانی دارد و به طور پیچیده با فرهنگ درهم‌تنیده شده است. نان تازه (مخصوصاً نان باگت)، پنیرهای محلی خوش طعم، ممکن است از اصول کلیشه‌ای آشپزی باشند، اما واقعاً از غذاهای ضروری فرانسوی محسوب می‌شوند. حتماً کروک موسیو (یک ساندویچ ژامبون و پنیر داغ)، پات اوفئو (خورش گوشت گاو)، استیک فریت (استیک و سیب زمینی سرخ شده) را نیز امتحان کنید، و اگر واقعاً ماجراجو و همه‌چیزخوار هستید! می‌توانید از یکی از غذاهای محلی فرانسوی به نام پای قورباغه میل کنید!

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوازم سفر می توانید ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5167
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *