جاهای دیدنی کرمان | خاص ترین جاذبه های کرمان | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی کرمان | خاص ترین جاذبه های کرمان | زیگو
جاهای دیدنی کرمان | خاص ترین جاذبه های کرمان | زیگو
جاهای دیدنی که در سفر به کرمان باید ببینیم | جاذبه های کرمان | زیگو

وقتی اسم کرمان به گوش می‌رسد، ارگ بم اولین نامی است که به ذهن خطور می‌کند. اما آیا می‌دانید که به غیر از ارگ بم، ارگ دیگری وجود دارد که به عنوان سومین بنای خشتی جهان شناخته می‌شود؟ یا در دل کویر لوت، آبشاری خود را پنهان کرده است؟ حال قرار است تا با تعدادی از جاهای دیدنی کرمان آشنا شویم که شاید هر کسی آن‌ها را نشناسد.

باغ فتح آباد کرمان، به‌جامانده از فضل علی خان بیگلربیگی

باغ فتح آباد کرمان، به‌جامانده از فضل علی خان بیگلربیگی

باغ فتح آباد در منطقه‌ی اختیار آباد کرمان واقع شده و حدود 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این باغ را به نام بیگلربیگی نیز می‌شناسند. باغ فتح آباد به دستور فضل علی خان بیگلربیگی که در زمان قاجار حاکم کرمان بود ساخته شده است.

 

باغ فتح آبادی محل تجمع اراذل و اوباش

این باغ در گذشته نه‌چندان دور محل تجمع معتادان و اراذل و اوباش بود و تا شرف تخریب نیز رفت. پس از دستور مستقیم استاندار وقت کرمان، این بنا به طور کل بازسازی شد و در نهایت در سال 1394 برای ورود عموم بازگشایی شد.

 

چه چیزهایی را در باغ فتح آبادی ببینیم؟

در باغ فتح آباد کرمان علاوه بر ساختمان اصلی عمارت، شاهد موزه حکام، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، زمین‌های کشت داروهای گیاهی خواهید بود. باغ شاهزاده ماهان کرمان با اقتباس از باغ فتح آباد ساخته‌ شده است.

 

امکانات باغ فتح آباد کرمان

باغ فتح آباد دارای رستوران، شربت‌خانه، چایخانه و آلاچیق‌های چوبی به نام کپر است. جالب است بدانید که اگر بخواهید می‌توانید در باغ فتح آباد اقامت داشته باشید، در این باغ اتاق‌هایی برای اقامت گردشگران تعبیه شده است.

آدرس: شهرستان کرمان، بخش فتح آبادی، منطقه‌ی اختیار آباد

  • حدود 2 الی 3 ساعت برای بازدید از این مکان کافی است.
  • ساعت کار این مجموعه از 9 صبح تا 8 شب است.
  • اتوبوس و تاکسی برای رسیدن به این مکان وجود ندارد و برای بازدید از باغ فتح آبادی باید از خودرو شخصی یا ماشین دربست استفاده کنید.

 

آبشار کشیت در دل کویر لوت

آبشار کشیت در دل کویر لوت

یکی دیگر از جاهای دیدنی کرمان آبشار اعجاب‌انگیز کشیت است. این آبشار در همان لحظه اول شما را به تعجب وامی‌دارد که چطور ممکن است در دل کویر، این چنین آبشار و حوضچه‌ای وجود دارد. آبشار کشیت 12 متر ارتفاع دارد و دارای یک حوضچه‌ی طبیعی نیز است.

 

آبشار کشیت در کجا قرار دارد؟

این آبشار در نزدیکی روستای کشیت و در بخش گلبافت کرمان واقع شده است. از شهر کرمان تا روستای کشیت حدود دو ساعت راه دارید و طول این مسیر 170 کیلومتر می‌باشد. شما باید از شهر ماهان، بم و گلبافت گذر کنید تا به آبشار باور نکردنی کشیت برسید.

آدرس : شهرستان کرمان، بخش گلبافت، روستای کشیت

  • شما می‌توانید در طول 24 ساعت شبانه روز آبشار کشیت دیدن کنید.
  • منظره آبشار کشیت در هنگام طلوع و غروب آفتاب بی نظیر است.
  • دسترسی به این مکان کمی سخت است و بهتر است با خودرو شخصی از آبشار کشیت دیدن کنید.

 

ارگ راین، معماری شبیه به ارگ بم

ارگ راین در کرمان

لقب ارگ راین، خواهر کوچک‌ ارگ بم است. این ارگ تاریخی در شهر راین قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی کرمان بوده که برای خیلی از مردم ناشناس است. این جاذبه گردشگری در جنوب غربی شهر کنونی راین قرار دارد. ارگ راین به عنوان سومین بنای خشتی جهان شناخته می‌شود. قدمت این بنای تاریخی به دوران ساسانیان بر می‌گردد.

 

چگونه به ارگ راین برویم؟

شما باید حدود 105 کیلومتر از کرمان به سمت راین حرکت کنید. این جاذبه گردشگری در شهر راین، خیابان امام، خیابان بیمارستان قرار دارد. زمان مورد نیاز برای بازدید از ارگ راین حدود 2 الی 3 ساعت است.

آدرس : شهرستان کرمان، 105 کیلومتری جاده کرمان به جیرفت، شهر راین، خیابان امام، خیابان بیمارستان

  • شما می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 7 شب از ارگ راین بازدید کنید.
  • برای این که گرما شما را اذیت نکند، می‌توانید در حدود ساعت 5 به این جای دیدنی بروید.
  • در هنگام غروب آفتاب، نور پردازی‌های ارگ راین برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

 

مجموعه گنجعلی خان؛ یک مجموعه‌ی همه چیز تمام

مجموعه گنجعلی خان یکی از جاهای دیدنی کرمان

یکی از جاهای دیدنی شهر کرمان، مجموعه تاریخی گنجعلی خان است. این مجموعه بزرگ شامل حمام، بازار، میدان، مسجد، آب انبار، ضرابخانه و مدرسه می‌شود. مجموعه گنجعلی‌خان در دل بافت قدیمی کرمان واقع شده و مساحت آن حدود 11 هزار متر مربع می‌باشد. سبک معماری این مجموعه بی شباهت به معماری‌های شهر اصفهان نیست و اگر به اصفهان سفر کرده باشید، با دیدن مجموعه گنجعلی خان ممکن است به یاد میدان نقش جهان بیفتید.

آدرس : شهرستان کرمان، میدان شهدا، حد فاصل خیابان‌های قدس، شریعتی و امام

  • طولانی‌ترین راسته بازار ایران در مجموعه گنجعلی خان است.
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از این جاذبه گردشگری حداقل 3 ساعت است.

 

یخدان مویدی کرمان

یخدان مویدی

در شهر کویری مثل کرمان، وجود بزرگ‌ترین یخچال خشتی جهان نشانگر تمدن کهن در وسیع‌ترین استان ایران است. یخدان مویدی در مرکز شهر کرمان قرار گرفته است. دیدن این جای دیدنی در کرمان خالی از لطف نیست.

آدرس : شهرستان کرمان، خیابان کامیاب

  • بازدید از این جای دیدنی رایگان است.
  • یخدان مویدی در میان فضای سبز شهر قرار دارد و هر ساعتی می‌توانید از آن بازدید کنید.

 

جاهای دیدنی دیگر کرمان کجاست؟

باغ فتح آبادی، آبشار کشیت و ارگ راین جزو بکر‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرمان هستند. سعی کنید در هنگام تهیه برنامه سفر به کرمان، حتما زمانی را برای بازدید از این سه جاذبه در نظر بگیرید. به غیر از این جاذبه‌ها می‌توانید به جاهای دیدنی معروفی مثل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، گنبد مشتاقیه، یخدان مویدی، خانه هرندی (موزه سازهای موسیقی) و مجموعه گنجعلی خان که شامل حمام، بازار، میدان، مسجد، آب انبار، ضرابخانه و مدرسه می‌شود، برای بازدید سر بزنید.

 

ممنون که ما را تا اینجا حمایت کردید. ما در این مقاله قصد داشتیم تا جاهای دیدنی که در سفر به کرمان باید ببیند را به شما معرفی کنیم. این امکان جزو خاص ترین جاذبه های کرمان هستند. امیدواریم که از این مقاله لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید برای دلگرمی و فرستادن نظراتتان ما در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *