راهنمای سفر به آرژانتین | هزینه + روش های اخذ ویزا | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به آرژانتین | هزینه + روش های اخذ ویزا | زیگو
راهنمای سفر به آرژانتین | هزینه + روش های اخذ ویزا | زیگو
راهنمای سفر به آرژانتین | هزینه + روش های اخذ ویزا | زیگو

بی شک سفر به کشوری که هم‌زمان بهار، تابستان، پاییز و زمستان را دارد، می‌تواند جذاب باشد. آرژانتین کشوری است که در گوشه‌ای کوه‌های یخی پاتاگونیا سر به فلک کشیده و در گوشه‌ای دیگر همزمان می‌توانید آب و هوای معتدل بوینس آیرس را تجربه کنید. علاوه بر همه‌ی این‌ها آرژانتین زادگاه یکی از خدایان بلا منازع فوتبال، دیگو آرماندو مارادونا فقید است و روح او در کوچه و خیابان‌های این کشور بین جوانان دمیده شده است. با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به آرژانتین کاربردی به شما ارائه دهیم.

زمستان و پاییز چمدان‌های خود را برای سفر ببنید

کشور آرژانتین در نیم کره‌ی جنوبی زمین قرار دارد و از لحاظ شرایط آب و هوایی کاملاً با کشور ما متفاوت است. در روزهای سرد زمستانی ایران، آرژانتین هوای تابستانی و گرمی را دارد و از اوایل مهر تا اوایل فروردین بهترین زمان سفر به آرژانتین است. البته به دلیل آب و هوای معتدل مناطق شمالی آرژانتین، شما می‌توانید به راحتی در هر فصلی به شهر‌های شمالی آرژانتین مانند بنوئس آیرس، سالتا و چاکو سفر کنید.

 

کمی بیشتر با سرزمین نقره آشنا شویم

شاید برایتان جالب باشد که دلیل نام گذاری کشور آرژانتین، افسانه‌ی رود ریو دلا پلاتا است. این رود از میان کشور آرژانتین می‌گذرد و به گفته بومیان این سرزمین، درون ریو دلا پلاتا مملو از نقره می‌باشد. این کشور تحت استعمار پادشاهی اسپانیا بود اما در سال 1816 میلادی مردم آرژانتین اعلام استقلال کردند و نام استان‌های متحد ریو دلا پلاتا را برای خود برگزیدند. پس از آن در سال 1853 میلادی، با نوشتن قانون اساسی جدید، نام این کشور به جمهوری آرژانتین تغییر کرد. زبان مردم این کشور اسپانیایی بوده و  92 درصد آن‌ها مسیحی هستند.

 

اخذ ویزای آرژانتین، بلای جان گردشگران ایرانی

شرایط اخذ ویزای آرژانتین به دلیل تنش های بین دو کشور بسیار سخت است

پس از بمب‌گذاری در مرکز همیاری یهودیان که به نام واقعه آمیا معروف شد، دولت آرژانتین کشور ایران و حزب الله لبنان را به عنوان متهمین ردیف اول این واقعه تروریستی شناخت و ازآن‌پس شرایط را برای ورود ایرانیان حتی به عنوان گردشگر بسیار سخت کرد. حتی اگر شخصی برای شما دعوت‌نامه هم بفرست، بدانید که راه بسیار سختی را برای اخذ ویزای توریستی آرژانتین در پیش دارید. البته اگر از طریق تور‌های گروهی آرژانتین اقدام کنید، شانس شما برای گرفتن ویزای آرژانتین بیشتر می‌شود.

 

دلار ببرید تا پزوی بیشتری گیرتان بیاید!

واحد پول رسمی آرژانتین پزو است. این پول در جهان ارزش کمی دارد و بهتر است بدانید برای تهیه آن باید ابتدا پول خود را به دلار یا پوند تبدیل کنید و سپس بعد از رسیدن به این کشور پول خود را به پزو تبدیل کنید. این کار ممکن است باعث افزایش نقدینگی که به همراه دارید شود. البته باید حواستان باشد به هیچ وجه پول خود را در فرودگاه‌های آرژانتین چنج نکنید. صرافی‌های فرودگاهی به مراتب پول شما را با نرخ کمتر نسبت به صرافی‌های داخل شهر تبدیل می‌کنند.

 

پرواز مستقیم به آرژانتین؛ هرگز!!!

بهتر است بدانید که هم به دلایل سیاسی و هم به دلیل طولانی بودن مسیر هیچ پروازی از ایران به صورت مستقیم به آرژانتین وجود ندارد. تمامی پرواز‌ها با دو یا سه توقف در کشور‌های همسایه یا اروپایی، مسیر خود را تا آرژانتین ادامه می‌دهند. پرواز غیر مستقیم تهران به آرژانتین بسته به توقف هواپیما، بین 22 الی 30 ساعت طول می‌کشد. پس خودتان را برای یک سفر طولانی آماده کنید.

 

راهنمای سفر به آرژانتین؛ هزینه‌ی حمل و نقل

اتوبوس ارزان ترین وسیله حمل و نقل در کشور آرژانتین

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی وسایل عمومی در کشور آرژانتین نسبت به کشور‌های اروپایی ارزان‌تر است. ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در آرژانتین اتوبوس می‌باشد. اکثر اتوبوس‌های آرژانتین دارای اینترنت بوده و در طول مسیر می‌توانید به راحتی خود را مشغول کنید. تنها شهر دارای مترو در آرژانتین بوئنوس آیرس است. شما به راحتی می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های این شهر از مترو استفاده کنید. تاکسی در این شهر کمی گران است و پیشنهاد نمی‌شود.

 

سفر بین شهری در آرژانیتن با اتوبوس و هواپیما

به‌صرفه‌ترین روش سفر‌های بین شهری در آرژانتین با اتوبوس است. ممکن است زمان شما کمی تلف شود اما قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری بسیار پایین است. البته اگر عجله دارید باید بدانید که نرخ بلیط‌های هواپیما در پرواز‌های بین شهری در کشور آرژانتین کمی گران‌تر از نرخ بلیت اتوبوس است.

 

هتل‌های آرژانتین به صرفه نیستند اما چرا؟

به دلیل اینکه هزینه‌ای که هتل‌های آرژانتین نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند کمی بالاست، پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از هاستل‌ها در این کشور است، این اقامتگاه‌ها به شما خدماتی با هزینه کمتر ولی در حد هتل 3 ستاره ارائه خواند داد. میانگین قیمت هتل‌های این کشور از 80 دلار 800 دلار متفاوت است. میانگین قیمت هاستل‌های این کشور نیز بین 30 تا 200 دلار در هر شبانه روز است.

  • لیست بهترین هاستل‌ها در آرژانتین :
  • America del Sur Hostel El Calafate, El Calafate
  • Calafate Hostel, El Calafate
  • Milhouse Hostel Avenue, Buenos Aires
  • Gorilla Hostel, Mendoza
  • Patagonia Hostel, El Chalten
  • Antarctica Hostel, Ushuaia
  • Art Factory San Telmo, Buenos Aires

 

ممنون که تا انتهای مقاله راهنمای سفر به آرژانتین ما را دنبال کردید. امیدواریم که تا اینجای کار اطلاعات مناسبی را به شما انتقال داده باشیم. شما می‌توانید برای دلگرمی بیشتر  ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *