اصول اولیه کمپینگ | کمپینگ برای مبتدیان + صفر تا صد | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » اصول اولیه کمپینگ | کمپینگ برای مبتدیان + صفر تا صد | زیگوکمپ
اصول اولیه کمپینگ | کمپینگ برای مبتدیان + صفر تا صد | زیگوکمپ
اصول اولیه کمپینگ | کمپینگ برای مبتدیان + صفر تا صد | زیگوکمپ

کمپینگ راهی برای فرار از زندگی روزمره شماست. حالا اگر قصد کمپینگ را دارید و تازه کار هستید، بهترین راه برای یادگیری این است که با برنامه ریزی دقیق نسبت به زمان رفتن، چک کردن لوازم مورد نیاز کمپینگ و پیدا کردن شناخت نسبی نسبت به منطقه مورد نظرات، خیال خود را راحت کنید. البته گاهی ممکن است تمام این برنامه‌ریزی‌ها با کمی مشکل رو به شود اما مهم این خواهد بود که شما با اصول کمپینگ آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را نسبت به اصول اولیه کمپینگ آگاه‌تر کنید. در عنوان این مطلب آمده “کمپینگ برای مبتدیان” اما اگر کمپر حرفه‌ای هم باشید؛ احتمالا این مقاله، به درد شما هم خواهد خورد.

وسایل ضروری کمپینگ برای مبتدیان

یک سفر کمپینگ موفق با دانستن اینکه چه چیزهایی باید همراه داشته باشید و چگونه از آن وسایل استفاده کنید شروع می شود. یک لیست بسته بندی قابل چاپ از وسایل ضروری برای کمپینگ یک راه عالی برای مرتب نگه داشتن وسایل شما و اطمینان از اینکه هیچ چیز ضروری را فراموش نکرده اید است.

 

با کیسه خواب، آسوده‌تر بخوابید

همه چیزهایی را که برای یک خواب خوب نیاز دارید همراه داشته باشید، از جمله لحاف، کیسه خواب، پد خواب، پتو، تشک بادی یا تخت. از آنجایی که بدن شما با ترتیبات جدید خواب سازگار می شود، این زمان ایده آلی برای امتحان بالش های جدید نیست، بنابراین بالش های مورد علاقه خود را از خانه همراه داشته باشید تا به بدن خود کمک کنید تا به راحتی تنظیم شوند. برخی از کمپینگ‌های جدید نیز ماسک‌های چشم یا دستگاه‌های نویز سفید را برای سریع‌تر به خواب رفتن مفید می‌دانند.

 

نوع مناسب کیسه خواب به هوای مرطوب یا خشک و حداکثر دمای پایین بستگی دارد. کیسه خواب های نازک معمولاً فقط برای شرایط تابستانی مناسب هستند، در حالی که بقیه برای سطوح مختلف دماهای سرد طراحی شده اند. اگر بیرون در یخ و برف می‌مانید، قطعاً می‌خواهید کیسه خواب مناسبی داشته باشید، بنابراین قبل از خرید، برچسب‌ها را بررسی کنید. برای کمپینگ زمستانی نیز ایده خوبی است که پتوهای بیشتری از آنچه ممکن است نیاز داشته باشید به همراه داشته باشید.

 

نیازهای اولیه کمپ؛ از چراغ قوه تا فندک

نیازهای اولیه کمپ؛ از چراغ قوه تا فندک

چراغ‌های جلو، چراغ قوه، فانوس‌ها و نورپردازی در فضای باز مانند مشعل یا چراغ‌های لوله‌ای LED، کمپینگ شما را به خوبی روشن می‌کند. شما همچنین به چند بسته هیزم تایید شده، یک کولر و یخ، یک دستگاه پخش کننده آب و کبریت، یک فندک نیاز خواهید داشت.

 

صندلی کمپینگ

صندلی کمپینگ یکی از اقلام ضروری برای کمپرها محسوب می شود

با صندلی های کمپینگ، رومیزی های پلاستیکی و گیره های رومیزی برای میز پیک نیک، شمع های ضد حشرات، میزهای کوچک، سازه های سایه بان و آلاچیق های بارانی قابل حمل، سبک و راحتی را به کمپینگ خود اضافه کنید. قبل از اینکه به داخل چادر، RV یا کابین بروید، یک قالیچه در فضای باز به جمع آوری خاک و علف کمک می کند.

 

اقلام ضروری و بهداشتی

اقلام بهداشتی و لوازم بهداشتی، از جمله حوله، دستمال شستشو، صابون، شامپو، کفش دوش، مسواک و خمیردندان و کیف و محلول لنز تماسی خود را در صورت وجود همراه داشته باشید. همچنین ممکن است از راحتی یک روپوش نرم و دمپایی لذت ببرید.

 

تمیز کردن وسایل

فراموش نکنید که پس از هر وعده غذایی و قبل از ترک محل کمپینگ خود را تمیز کنید. در صورت لزوم کیسه زباله، حوله کاغذی، اسفنج تمیزکننده و دستمال مرطوب همراه داشته باشید.

 

تجهیزات ایمنی

با دافع حشرات، بطری آب، کرم ضد آفتاب، کیت کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی قابل حمل ایمن بمانید. اگر قصد کاوش در یک منطقه جدید را دارید، یک راهنمای میدانی محلی یا نقشه نیز ممکن است مفید باشد.

 

لوازم آشپزخانه

لیست لوازم مورد نیاز برای آشپزی در کمپینگ

لوازم ضروری آشپزخانه مانند ماهیتابه، انبر، کفگیر، رنده گریل برای پخت و پز در صورت تمایل، چنگال برشته کردن، آبکش قهوه، ظروف و ظروف را همراه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که همه قابلمه‌ها و تابه‌هایی که با خود می‌آورید برای استفاده در کمپ رتبه‌بندی شده‌اند و می‌توانند در برابر پخت و پز روی شعله باز یا هر طور که قصد دارید غذای خود را آماده کنید، مقاومت کنند.

 

مهم ترین اصل کمپینگ؛ انتخاب پناهگاه ایمن

استفاده از یک پناهگاه مناسب برای کمپینگ ساده است و می تواند شما را خشک، گرم و ایمن نگه دارد. نحوه کمپ راحت و ایمن به نحوه اقامت شما بستگی دارد. به عنوان مثال چادر طبیعت‌گردی می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسب از گزینه‌های موجود برای مبتدیان باشد زیرا قابل حمل و سازگار با محیط کمپ هستند.

 

اصول اولیه کمپینگ؛ هر آنچه باید از چادر مسافرتی بدانید

اصول اولیه کمپینگ؛ هر آنچه باید از چادر مسافرتی بدانید

چادرهای مسافرتی در اشکال و اندازه‌های مختلف همراه با ویژگی‌های منحصر به فرد موجود هستند. برخی با در نظر گرفتن مسافران انفرادی طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر با اندازه‌های بزرگ‌تر برای خانواده‌های طراحی شدند. حالا بهتر است قبل از انتخاب چادر مسافرتی برای اولین سفر کمپینگ خود به نکات زیر توجه کنید:

 

  • چادرها برای اکثر افراد کمپینگ برای مبتدیان مناسب هستند اما برای همه مناسب نیستند. افراد مسن یا کسانی که ممکن است در خوابیدن روی زمین مشکل داشته باشند باید به دنبال جایگزین های راحت تری باشند.
  • چادرها وسیله مشخصی برای تهویه هوا (تنها برخی از چادرها دارای تهویه هوا هستند) و گرمایش ندارند. برای کمپینگ در هوای گرم، می‌توانید چادر خود را در سایه باز کنید یا یک پنکه با باتری به همراه داشته باشید. در سرما نیز می‌توانید با رعایت نکات ایمنی از بخاری‌های مخصوص چادر کمپینگ استفاده کنید.
  • قبل از هرکاری یاد بگیرید چگونه چادر سفری خود را باز و بسته کنید. نحوه باز و بسته شدن برخی از چادرها پیچیده تر از سایرین هستند و ممکن است به کمک یا آموزش قبلی نیاز داشته باشند. همیشه راهنمای استفاده از چادر مورد نظرات را بخوانید یا چند ویدیو آموزشی ببینید.

 

کجا کمپ کنیم؛ اصول اولیه انتخاب مکان کمپینگ برای مبتدیان

یکی از مهم ترین اصول اولیه کمپینگ که برای اولین بار باید به خاطر بسپارید این است که چگونه مکان مناسب را انتخاب کنید. به عنوان فردی که هنوز در حال یادگیری اصول کمپینگ است، ایده خوبی است که در جایی کمپ بزنید که هرگز از دستشویی های تمیز و امکانات خشکشویی دور نباشید.

 

  • از خود بپرسید که چرا به این سفر کمپینگ می روید. آیا برای دیدن مکان های جدید یا بازدید از مکان های تاریخی است؟ برای گشت و گذار در هوای آزاد، یا گذراندن زمان باکیفیت با عزیزان در کنار آتش. اهداف کمپینگ شما به شما کمک می کند بهترین مکان را انتخاب کنید.

 

  • بهترین مکان را متناسب با فصل انتخاب کنید، با در نظر گرفتن بارندگی احتمالی، دما و اینکه کدام مکان‌ها زیباترین مناظر فصلی را علاوه بر سطح راحتی شما با اقلیم‌های مختلف ارائه می‌دهند.
  • اگر با کودکان خردسال سفر می‌کنید، برخی از مکان‌های کمپینگ – مانند جاهایی که نیاز به پیاده‌روی با کوله کوهنوردی یا کوله پشتی دارند – ممکن است برای مبتدیان کمی چالش‌برانگیز باشد. مکانی را انتخاب کنید که برای هر یک از اعضای گروه شما قابل دسترسی باشد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله بخش اول اصول اولیه کمپینگ برای مبتدیان همراه ما بودید. ما در قسمت اول این مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین قواعد کمپ کردن آشنا کنیم. به زودی بخش‌های بعدی مقاله کمپینگ برای مبتدیان به جزییات بیشتری خواهیم پرداخت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در اینستاگرام یا کانال تگرام دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *